مدیرکل مطالعات رفاه اجتماعی وزارت کار:

جمع آوری اطلاعات کامل مسکن دشوار است

مدیرکل مطالعات رفاه اجتماعی وزارت کار گفت: اطلاعات اقتصادی و اجتماعی افراد را داریم اما جمع‌آوری اطلاعات مسکن آنها برای ما دشوار است.
کد خبر: ۱۳۶۵۳۲۷

به گزارش جام جم آنلاین، مدیرکل مطالعات رفاه اجتماعی وزارت کار گفت: هزینه مسکن در ایران زیاد است و این موضوع در برخی استان‌ها حادتر و جدی‌تر است. در تهران، هزینه مسکن استیجاری برای خانوار روی خط فقر در سال ۱۴۰۱ به طور متوسط ۳ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان برآورد شده است.

به گفته موسوی نیک، ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی گروه‌های جمعیتی تعیین کننده است که آن‌ها برای حمایت اولویت دارند یا خیر ملاک‌هایی مانند عدم درآمد ثابت، خانوار زن سرپرست و تعداد فرزندان گروه‌های هدف در اولویت حمایت هستند.

وی افزود: قانون جهش تولید مسکن، شناسایی افراد را به عهده وزارت کار گذاشته است اما موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که تمرکز ما نباید صرفا بر مسکن ملکی باشد، چون بسیاری از خانواده‌ها توانایی خرید ملک ندارند و باید در سیاست‌های تکمیلی به دنبال مسکن استیجاری و حمایت‌های دیگر رفت.

عبدالملکی، وزیر کار ۵ اردیبهشت اعلام کرده بود که یک تفاهم‌نامه برای ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران با همکاری کارفرمایان نوشته شده است.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دی ۱۳۹۸ و در دولت، تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی با هدف ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به امضا رساند که بر اساس آن در فاز اول ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران، مستمری‌ بگیران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی ظرف سه سال ساخته شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها