سید جلال حسینی یک فصل دیگر در پرسپولیس می‌ماند

۴۱سالگی شیرین

پرسپولیس پنج هفته مهلت دارد تا کاری کند کارستان. این تیم باید اختلاف ۴ امتیازی با استقلال را جبران کند، صدرنشین شود و در نهایت ششمین قهرمانی پیاپی را به دست بیاورد.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۴۸

کاری به این نداریم که این کار چقدر سخت و دشوار است‌، مهم این است هر چه به پایان لیگ نزدیک می‎شویم اخبار پیرامون این باشگاه بیشتر می‎شود.

یکی از مهم‌ترین اخبار مربوط به جلال حسینی می‌شود، مردی که فصل آینده هم در جمع سرخپوشان حضور خواهد داشت و به این ترتیب به دلیل داشتن یک ویژگی مهم، رکوردها را جابه‌جا خواهد کرد.

جلال حسینی از سال گذشته وارد مرحله خطیر «چل‎چلی» شد. اما او قرار است رکوردها را جابه‌جا کند و از مسن‎ترین بازیکنان لیگ بیست و دوم باشد.

یکی از مهم‎ترین اخبار باشگاه پرسپولیس تمدید یک فصل دیگر مدافع و کاپیتان سرخ‎هاست. این در حالی است که قبلا از خداحافظی او در پایان این فصل شنیده بودیم البته خبر وداع او با پرسپولیس را نگه دارید، شاید تا پایان لیگ باز هم همه چیز تغییر کرد و دوباره پروژه خداحافظی پرسوز و گداز راه افتاد.

جلال حسینی متولد ۱۳۶۰ است و امسال ۴۱ ساله می‌شود. تمدید او خیلی بحث برانگیز خواهد بود. او در پایان فصل بیست و دوم ۴۲ ساله خواهد بود.

۴۰ ساله تاریخی، رضا عنایتی

در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران بازیکنان زیادی نبوده‌اند که با سن و سال بالای ۴۰ در لیگ‌برتر به میدان رفته باشند.

یکی از مهم‎ترین بازیکنان بالای ۴۰ سال این لیگ کسی نیست جز رضا عنایتی که هم اکنون هدایت تیم هوادار را در لیگ‌برتر به عهده دارد.

آقای گل سابق آبی‎های پایتخت به عنوان ‌کاپیتان سیاه‎جامگان مشهد مسن‎ترین بازیکن لیگ پانزدهم بود. عنایتی در آخرین بازی آن فصل مقابل ملوان در حالی به میدان رفت که ۳۹ سال و ۷ ماه و ۲۰ روز
سن داشت.

عنایتی یکی از بزرگ‎ترین ستاره‎های لیگ‌برتر در زمان اوج خودش بود. رضای آقای گل اکنون در تلاش برای جذب اعتباری جدید این بار در دنیای مربیگری است.

سهراب، یک ستاره ۴۰ ساله دیگر

بزرگ‎ترین افتخار فوتبالی سهراب بختیاری‌زاده گلزنی مقابل تیم‌ملی آنگولا در جام‌جهانی ۲۰۰۶ است اما یکی دیگر از کارهای بزرگی که انجام داد این ابود که بعد از ۴۰ سالگی هم در لیگ‌برتر فوتبال ایران بازی کرد و پایش هم به گلزنی باز شد البته یکی از چیزهایی که هنوز درباره سهراب نمی‎دانیم این که بالاخره سال ۵۱ متولد شده یا ۵۲.

روایت‌هایی هم که وجود دارد مبنی بر این است که او متولد ۵۳ است. به هر حال بختیاری‎زاده در مهر ماه سال ۹۲ بیست و سومین گل خود را در حالی به ثمر رساند که ۴۰ سالگی را پشت سر گذاشته بود و به این ترتیب مسن‌ترین گلزن تاریخ لیگ‌برتر شد.

۳۰ و چند ساله‌های درخشان

هر سال که می‎گذرد تعداد بازیکنان بالای ۳۵ سال در فوتبال ایران کمتر می‎شود. این فصل یعنی در لیگ بیست و دوم نیز حداقل ۱۰ بازیکن بالای ۳۶ سال به میدان رفتند.

جلال حسینی در ابتدای لیگ عنوان مسن‎ترین بازیکن فصل را به نام خودش کرد. قاسم حدادی‎فر ستاره ابدی ذوب‎آهن هم با ۳۹ سال در جایگاه دوم قرار دارد.

رضا خالقی‌فر با ۳۹ سال، لوسیانو پریرا، شهاب گردان، مسعود شجاعی و مهرداد بشاگردی همگی با ۳۸ سال سن و محمد قاضی و اکبر صادقی هر دو با ۳۷ سال دیگر بازیکنان بالای ۳۵ سال این فصل هستند.

بزرگ سرخ‌ها

بازیکنان زیادی در فوتبال وجود ندارند که طعم شیرین چل‎چلی در فوتبال را بچشند. بی‎شک اگر بخواهیم قابل احترام‎ و بزرگ‎ترین بازیکن پرسپولیس در شش فصل اخیر را نام ببریم کسی غیر از جلال حسینی به ذهن‎مان خطور نمی‎کند.

کاپیتان و مدافع مستحکم سرخ‎ها هر چند فراز و فرودهایی داشت اما بزرگ‎ترین بازیکن پرسپولیس بود و نقش قابل‎توجهی در تمامی قهرمانی‎های سال‎های اخیر ایفا کرد.

جلال اکنون در ۴۱ سالگی شاید طراوت سال‎های گذشته را نداشته باشد اما حداقل اعتبار و بزرگی بیشتری نسبت به قبل دارد.

در شرایطی که روند جدایی بازیکن از پرسپولیس خیلی راحت اتفاق می‎افتد حضور جلال حسینی در این تیم ضروری است، حتی اگر ۴۱ ساله شده باشد.

هیلدا حسینی خواه - ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها