امام‌ جمعه ایلام بر ضرورت برخورد قاطع با دلالان که به تورم دامن زده اند تاکید کرد و گفت: حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت دولت و مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۱۳۶۴۹۹۷
به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام والمسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ایلام بیان کرد: در شرایط فعلی توجه بیشتر دولت باید به سفره‌های معطوف گردد تا مردم دغدغه خرید نان نداشته و زندگی بر آنها سخت نگذرد، چراکه اقشار آسیب پذیر و دهک‌های جامعه را نمی‌توان با دهک‌های بالای جامعه همسان دانست.
 
وی افزود: اگر قرار است تغییراتی هم داده شود، لازم است دولت یارانه را به صورت مستقیم به سبد مصرف کننده واریز کند.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: اگر قرار است قیمت نان افزایش و یارانه آن برداشته شود، باید نیازمندان جامعه این یارانه را مستقیم دریافت کنند که دغدغه خرید نداشته باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار تاکید کرد: اگر مردم ما همراهی کنند، تولید کنندگان و بازاریان پای کار بوده و دولت هم توجه بیشتری به معیشت مردم داشته باشد، از این مسائل عبور خواهیم کرد و امید است این مشکلات حل شود که حل شدنی است.

وی اضافه کرد: طی سال‌های گذشته در خصوص یارانه‌هایی که از جیب تک تک افراد جامعه پرداخت می شده است، سوءاستفاده‌ها و خیانت‌هایی انجام می شد، به جای اینکه، این یارانه در سفره مردم قرار گیرد به حساب‌های بانکی برخی‌ها، واریز می‌شد و اندوخته آنها را افزایش داد و نه اینکه به جیب مستمندان واریز شود.

امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه همکاری مردم نقش اساسی، در تنظیم بازار و عرضه و تقاضا دارد، گفت: آنچه بر عهده مردم قرار دارد این است که وقتی کالایی در بازار کم می‌شود، مردم با دولت همکاری کنند، این‌جور نباشد که وقتی کالا کمیاب شد، افراد بگویند که هر میزان که می‌تواند تامین کند، باید به حداقل اکتفا کرد تا تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار ایجاد شود.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه این توان در کشور وجود دارد در گندم به خودکفایی برسیم و حتی صادر کننده محصولات کشاورزی و دامپروری باشیم، افزود: سال‌های گذشته جشن خودکفایی گندم در کشور برگزار شد و لازم است که توجه ویژه ای در این زمینه انجام گیرد و دولت مقتدرانه با دلالان و مافیاهایی که کالاهای اساسی مردم که را احتکار می‌کنند برخورد جدی داشته باشد
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها