آناناس، یکی از میوه‌های سرشار از ریزمغذی‌هاست که به‌دلیل فیبر بالا در ایجاد سیری سریع موثر است البته تاثیر مثبتی بر چربی‌ها و قند خون نیز دارد و از بدن در برابر بسیاری بیماری‌ها محافظت می‌کند.
کد خبر: ۱۳۶۴۶۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، آناناس انرژی نسبتا پایینی دارد به‌طوری‌که هر 100 گرم آن 50 کیلوکالری دارد. آناناس از 90 درصد آب و 10 درصد قند تشکیل شده‌ است البته هرچه آناناس رسیده‌تر باشد مقدار قند آن نیز افزایش پیدا می کند. ترکیبات آناناس به آب و قند محدود نمی‌شود.

در واقع، آناناس ریزمغذی‌های مفیدی دیگری نیز دارد که از جمله می‌توان به فیبر، منگنز، ویتامین‌هایC، B6، تیامین و مس اشاره کرد. این ترکیبات به حفظ تناسب اندام و سلامت بدن کمک می‌کند.

فیبرها احساس سیری سریع‌تر و طولانی‌تری ایجاد می‌کنند. آنها به‌عنوان ترکیبات ضدگرسنگی طبیعی شناخته شده و به کنترل غذا خوردن کمک می‌کنند.

به‌علاوه، مصرف فیبرها تاثیر مثبتی بر چربی‌ها و قند خون دارد، در تنظیم عملکرد روده‌ها موثر بوده و از بدن در برابر بیماری‌های مختلف مانند سرطان کولون، بیماری‌های قلبی‌عروقی و... محافظت می‌کند.

ویتامینC موجود در آناناس آنتی‌اکسیدان قوی است که در کنار تقویت سیستم ایمنی، در مقابله با پیری زودرس سلول‌ها نیز نقش دارد و دریافت کافی آنتی‌اکسیدان‌ها به مقابله با التهابات موضعی که عامل ایجاد سلولیت است، کمک می‌کند.

پیش از این تصور می‌شد که آناناس به‌دلیل وجود ترکیبی به‌نام بروملین تاثیر چربی‌ سوزی دارد اما امروزه ثابت شده بروملین آنزیمی است که به هضم بهتر پروتئین‌ها کمک می‌کند و چندان تاثیری بر چربی‌ها ندارد.

محققان بر تاثیر ضدالتهاب عالی بروملین تاکید دارند که البته بیشترین مقدار آن در برگ‌ها و ساقه این میوه وجود دارد و خوردن گوشته میوه به‌‌طور کامل چنین تاثیری ندارد.

باید دانست که گرچه آناناس نمی‌تواند یک میوه چربی‌ سوز تلقی شود اما به‌دلیل ارزش تغذیه ای بالا توصیه می‌شود که در صورت در دسترس بودن، در رژیم غذایی فرد جای بگیرد.

منبع: سلامت

ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها