افسون جعفرنژاد، عضو خانواده ای فرهنگی و روشنفکراست . پدر معلم بوده  برادر و دو خواهر از جمله افسون قدم در مسیر پدر گذاشته اند.
افسون جعفرنژاد، عضو خانواده ای فرهنگی و روشنفکراست . پدر معلم بوده برادر و دو خواهر از جمله افسون قدم در مسیر پدر گذاشته اند.
کد خبر: ۱۳۶۴۵۱۶
 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، خانم جعفرنژاد حالا در بیست و هفتمین سال از معلمی اش وقتی به سال های دور و سخت برمی گردد، همه آن سختی ها به جزئی از خاطرات شیرین عمرش تبدیل شده اند. سال هایی که هر روز  به روستای چنار تربت حیدریه  و چند سالی به روستای علی آباد تربت حیدریه می رفت و عصر بر می گشت . می گوید: آن سال ها ماهی 20 هزار تومان حقوق می گرفتم که هزینه سرویس رفت وآمد در ماه  10 هزار تومان می شد. اما معلمی آن قدر برایم پرشور و پرانرژی و دوست داشتنی بود که با همین مبلغ اندک حقوق و سختی های راه، از آن لذت می بردم.این معلم مشهدی این را هم تأکید می کند که برای استخدام در آموزش وپرورش راهی طولانی رفته است. 10 سال تمام هم حق التدریس بوده تا اینکه در سال 80 استخدام رسمی شده است. 
می گوید: تحصیلاتم شیمی محض است ،اما تجربه تدریس در تمام مقاطع تحصیلی را دارم و اکنون در مقطع ابتدایی مشغول تدریس می باشم.
*خلاقیت در تدریس
علاقه خانم جعفرنژاد به کارهای مهارتی، او را در بین معلمان برجسته ای قرار داده است که با شیوه های تدریس خلاقانه، هم برای دانش آموزان فهم دروس را راحت تر می کنند و هم جذاب تر. به خاطر همین خلاقیت و ابتکاراتش در مهارت آموزی و روش های تدریس معلم نمونه ابتدایی شده است.
در بحث رفع اختلالات یادگیری دانش آموزان نیز کار کرده و خروجی آن، هم سبب رضایت خانواده ها و هم جذب دانش آموزان به درس بوده است. تدریس با روش بازی کردن که هم موجب رفع اختلالات یادگیری می شود و هم علاقه مندی دانش آموزان، جزئی از تجربه و افتخار سال های معلمی اش است.
خانم جعفرنژاد حتی در ایام کرونا هم سبک و روش تدریس مهارت پروری خود را کنار نگذاشته و با ابتکاری که داشته، آن را ادامه داده است. می گوید: برای اینکه به صورت مهارت پروری و بازی بتوانم برای بچه های ابتدایی کلاس دومی یا سومی تدریس کنم، یکی از اتاق های منزلم را در ایام کرونا  به کلاس مهارتی تبدیل کردم. انواع ابزار و وسایل را جمع آوری کردم و اتاقم را به شکل کلاس درس تزئین کردم. به طورمثال اگر قرار بود علوم درس بدهم و مبحث مربوط به شناخت سنگ ها بود، از قبل سنگ های مختلف را از طبیعت پیدا می کردم و در اتاقم آماده می گذاشتم تا به بچه ها در همان تدریس مجازی هم نشان بدهم و ببینند. انواع وسایل و ابزار دست ورزی را در اختیار دارم زیرا برای دانش آموز مقطع ابتدایی تدریس با ابزار خیلی فهم راحت تری دارد تا اینکه فقط کتاب را ورق بزنیم و توضیح شفاهی بدهیم.
این معلم خلاق و مبتکر هرچند از فقط سه سال تا بازنشستگی اش مانده است اما دوست ندارد معلمی را برای همیشه کنار بگذارد و می گوید: بعد از بازنشستگی ام هم دوست دارم فعالیتی انجام بدهم که در راه معلمی باشد. برنامه و ایده هم دارم و حتی جزو آرزوهایم است که یک مدرسه مهارتی را راه اندازی کنم. وقتی حال خوب بچه ها را با روش تدریس مهارتی می بینم، از انرژی آن ها انرژی می گیرم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها