معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد:

لزوم تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در افراد بالای ۷۰سال

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: افراد بالای ۷۰ سال که بیش از ۳ ماه از واکسیناسیون دوز سوم آنها گذشته، لازم است، برای دریافت دُز نوبت چهارم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۳۶۴۵۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، کمال حیدری در گفتگو با ایرنا افزود: تزریق دوز چهارم واکسن کرونا در اسفندماه سال ۱۴۰۰ ابلاغ شد و افراد بالای ۷۰ سال، کادر بهداشت و درمان و کسانی که دارای بیماری‌های نقص ایمنی هستند در اولویت دریافت این نوبت هستند.

وی اظهارداشت: کادر بهداشت و درمان نیز برای تزریق دوز چهارم کرونا باید بیش از ۴ ماه فاصله زمانی از دریافت نوبت سوم آنها گذشته باشند و بیماران دچار نقص ایمنی بدن نیز بعد از ۳ ماه از واکسینه شدن دز سوم، ملزم به دریافت دز چهارم هستند.

حیدری تصریح کرد: امسال برای عموم جامعه یک نوبت واکسیناسیون نیز داریم و کسانی که هنوز موفق به دریافت دوز سوم واکسن نشده اند، درخواست می شود هر چه سریع تر به مراجعه به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از کسانی که تاکنون واکسن کرونا تزریق نکرده اند نیز درخواست می شود با توجه به شرایط آرام کشور از لحاظ وضعیت کرونایی، نسبت به دریافت روند واکسینه شدن در برابر این بیماری اقدام کنند.

به گفته حیدری، خوشبختانه با پوشش وسیع واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آمار مرگ و میر کرونایی و میزان مبتلایان روزانه به این بیماری کاهش محسوسی داشته و بسیاری از شهرها موارد فوتی ندارند، از مردم می خواهیم همچنان ماسک که مهمترین وسیله محافظتی در برابر انتقال کرونا است، را بزنند و با سهل انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی دوباره به روزهای تلخ کرونایی بر نگردیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها