واقعیت این است که دنیای مجازی متاورس دیر یا زود به بخشی جدانشدنی از زندگی‌مان تبدیل خواهد شد و جنبه‌های مختلف زندگی از دنیای تفریح و سرگرمی گرفته تا آموزش و صنعت را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
کد خبر: ۱۳۶۴۳۴۰

این روزها در میان فعالان کسب‌وکار دنیا نیز بحث‌های داغی بر سر تحولات احتمالی و آینده بازارهای تجاری با ورود متاورس در جریان است.

به همین دلیل، ۷ اثرگذاری مهم دنیای متاورس بر دنیای کسب‌وکار را از نگاه فعالان این حوزه بررسی می‌کنیم.

۱-فرصت متمایزسازی بیشتر
دنیای متاورس سریع‌تر از هر تحول دیگری که در گذشته تجربه کرده‌ایم در حال توسعه است؛ نکته مهم این است که کسب‌وکارها بتوانند از این فرصت تغییر به شکل خلاقانه‌ای برای متمایز شدن از سایرین استفاده کنند.

۲-ایجاد تعهد کارمندان و وفادارسازی مشتریان
دنیای متاورس فضای کار از راه دور را به شکل قابل اجراتری تسهیل و تسریع می‌کند. با ایجاد آواتارها و محیط‌هایی سه‌بعدی، فضای جدیدی در اختیار کسب‌وکارها قرار خواهد گرفت؛ شرکت‌ها با سایر کسب‌وکارها و خدمات شریک می‌شوند و می‌توانند به مشتریان در محیط‌های مجازی یا ترکیبی خدمات ارائه دهند.

۳-افزایش تعاملات کسب‌وکارها
متاورس فرصت‌های بیشتری را برای انجام کارها به شکلی نوآورانه و بهبود همکاری‌ها فراتر از دنیای فیزیکی باز می‌کند، بنابراین فرصت‌های جدیدی در بازار ایجاد می‌کند که شرکت‌ها به طور سنتی آنها را در نظر نمی‌گرفتند. با این وجود همچنان بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل نکات امنیتی برای فعالیت در فضای متاورس ممکن است از این مزایا چشم‌پوشی کنند.

۴-بستر توسعه استراتژی‌های طراحی تجربی
تلاش کنید تا تیم کسب‌وکارتان را به روز و رو به رشد همگام با پیشرفت‌های این مفهوم جدید نگه دارید. یکی از ظرفیت‌های مهم این مفهوم جدید، امکان به‌کارگیری استراتژی‌های تجربی برای توسعه کسب‌وکار است. سعی کنید فضای مناسب برای پرورش ایده‌های خلاقانه در جهت طراحی تجربیات را در تیم کاری‌تان ایجاد کنید.

۵-حل ساده‌تر مشکلات زندگی واقعی
در دنیای مجازی متاورس مقیاس‌های محدود بازاریابی و فروش می‌تواند به شکل قابل توجهی ارتقا یابد. این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌های جاری کسب‌وکار می‌تواند موفقیت و سودآوری بیشتر و در عین حال تعامل بهتر با مشتریان و وفادارسازی را به‌همراه داشته باشد.

۶-کمک به کسب‌وکارهای غیرمجازی
برخی کارشناسان فضای کسب‌وکار که هنوز به فضای متاورس اعتماد ندارند معتقدند این فضای غیرواقعی، اعتماد به کسب‌وکارهای دنیای واقعی را افزایش خواهد داد.

۷-کاهش هزینه‌ها و بهبود مقیاس‌پذیری
با رشد زیست‌بوم متاورس، راه‌های خلاقانه زیادی برای بازیابی مدل‌های تجاری فعلی در قالب دیجیتال پیدا خواهد شد اما بدون شک تطابق مدل‌های کسب‌وکار با فضای متاورس به شدت در کاهش هزینه‌های کسب‌وکارها و از قابلیت توسعه‌پذیری آنها نقش خواهد داشت.

​​​​​​​عسل اخویان طهرانی - دانش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها