خط رندبازهای معروف فوتبالی چقدر می‌ارزد؟!

برو بالای میلیارد

فوتبالیست‌ها درآمدهای کلانی دارند. این روزها بازیکنان درجه یک که بالای 10 میلیارد می‌گیرند. بازیکنان درجه دو حداقل 5 میلیارد می‌خواهند. فوتبالیست‌های درجه سه هم به زیر 2،2.5 میلیارد قانع نیستند.
کد خبر: ۱۳۶۴۰۸۸

درآمد فوتبالیست‌ ها باعث شده تا «لاکچری‌ باز» باشند. آنها معمولا در مناطق بالای شهر زندگی می‌کنند.

برو بالای میلیارد

ماشین‌های لوکس و گرانقیمت سوار می‌شوند. برای خرید لباس حساسیت دارند. به روزترین موبایل‌ها را می خرند و در عین حال، به شدت خط باز هم هستند.

اصلا بین فوتبالی‌ها یک جمله طنز گونه وجود دارد که «اگر شماره‌ات رند نباشد، سیوت نمی‌کنیم!» بعضی از آنها به رند بودن شماره موبایل خود اهمیت نمی‌دهند ولی در عین حال بعضی دیگر همیشه به دنبال خط رند هستند. چند چهره معروف هستند که از قدیم خط‌های رند زیادی خریده‌اند و گهگاهی آنها را رو می‌کنند یا به نزدیکان‌شان می‌دهند.

مثلا جواد نکونام در گذشته چندین خط رند که در آنها عدد 6 زیاد یافت می‌شود، خریده بود. سردار آزمون هم از نسل جدید، جزو خط بازهاست. مثلا او برای حضور در یک برنامه تلویزیونی خط رند درخواست کرد که البته به هدفش هم رسید. سردار در گنبد موبایل فروشی هم دارد.

علی دایی جزو چهره‌هایی است که در یک دهه گذشته چند بار خط عوض کرده است ولی خیلی از چهره‌ها مثل پروین، فرکی و... هستند که به همان خط اول‌شان وفادار مانده اند.

کلا علاقه به شماره رند در بین ایرانی‌ها هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. بنابراین صف مشتریان هم طویل‌تر شده. سعید ابراهیمی که در این حوزه فعالیت می‌کند و در تکمیل این گزارش نقش مهمی دارد، می گوید: «بعضی از خط‌ها که اصلا فروشی نیستند.

مثلا شماره 09121111111 حدود 15 میلیارد ارزشگذاری شده ولی مالک آن حاضر به فروشش نیست. همین چند روز قبل خانمی جلوی ما خطی به ارزش 9 میلیارد تومان خرید، در حالی که فروشنده حتی به 8 میلیارد هم قانع بود.» او درباره تمایل چهره‌ها به خرید خط‌های رند هم می گوید: «ببینید اینطور نیست که خودشان مستقیما تماس بگیرند و خط بخواهند.

چند نفر هستند که کار خرید و فروش خط‌شان را انجام می‌دهند. چهره ها با آنها تماس می گیرند که مثلا می خواهم خطم را بفروشم. دیگر باقی کار به عهده آنهاست و فقط باید شماره را انتخاب کنند.»

ابراهیمی درباره افزایش بی رویه قیمت خط رند می گوید: «این به دلیل علاقه مردم است و همینطور گران شدن سایر چیزها. خطی که شما دو سال قبل با 200 میلیون می توانستید بخرید، الان بین 800 تا یک میلیارد تومان قیمتگذاری شده است. خرید کدهای یک و دو رند خیلی سخت شده است ولی شما می توانید کدهای بالاتر را با قیمت پائین تر بخرید. الان هرکس می خواهد خط بخرد اولین چیزی که می گوید این است؛ دنبال شماره رند هستم.»

با این پیش زمینه سراغ بعضی از چهره‌ها می‌رویم تا ببینیم خط موبایل آنها حدودا چقدر ارزش دارد....

علی دایی: شماره او خیلی رند است. در چند صدم ثانیه آن را برای همیشه از بَر می‌شوید. عدد 5 در خط او بیشتر از دو عدد دیگر است. خط فروشی‌ها می‌گویند چیزی حدود یک میلیارد تومان ارزش دارد. البته اگر او فروشنده باشد، مشتری ممکن است بالای یک میلیارد هم بدهد. به هر حال خط علی دایی را می خواهد بخرد.

علی پروین: یک خط قدیمی دارد. او جزو اولین رندبازهای فوتبال ایران بود. در یک دوره زمانی اگر می‌خواست می‌توانست بهترین خط‌ها را داشته باشد. محبوبیتش اینقدر زیاد بود که همه برایش سر و دست می‌شکستند. خط موبایل او این روزها ارزش زیادی دارد؛ بالای یک میلیارد تومان. خط فروشی‌ها می‌گویند نهایتا یک میلیارد و 200 میلیون می‌ارزد. خط او کد یک است و دو عدد هر کدام سه بار در آن تکرار شده اند.

مهدی رحمتی: در بین فوتبالی‌ها صاحب یکی از گرانترین خط‌ها بود که آن را فروخت. در خط قبلی مهدی عدد 6، 6 بار تکرار شده بود! اینکه چقدر آن را فروخت کسی نمی‌داند ولی در حال حاضر حدود دو میلیارد تومان ارزش دارد. رحمتی بعد از فروش آن خط بی خیال رند بازی شد و در حال حاضر خطی دارد که یه ماه طول می کشد آن را حفظ کنید!

سیاوش اکبرپور: خط او هم عجیب و غریب است. یک عدد 5 بار متوالی در آن تکرار شده و تنها دو رقم آخرش متفاوت است. سیاوش این خط را از قدیم داشته و آن را حفظ کرده است. ارزش آن حدود یک میلیارد تومان است. البته خودش می گوید فروشنده نیست و اگر هم بخواهد روزی آن را بفروشید، به این قیمت‌ها نمی‌دهد.

سیروس دین محمدی: او همیشه با خنده و شوخی می‌گوید جزو لاکچری بازهاست. درباره ماشینش که خیلی حساس است و هیچوقت یک لکه کوچک هم روی سانتافه مشکی رنگش نمی‌بینید. سیروس دین محمد خط کد 2 دارد که همین عدد 4 بار و به صورت متوالی در آن تکرار شده است. ارزش خط او بین 250 تا 300 میلیون تومان است.

مهدی طارمی: قطعا اگر بخواهد می‌تواند به رندترین خط‌های ایران دست پیدا کند ولی کلا خط باز نیست. او می‌گوید مهم برایش این است که کارش راه بیفتد. قبلا پیش شماره 0917 در دست داشت ولی سال گذشته تصمیم گرفت خط تازه‌ای بگیرد که در آن عدد 7، 5 بار اما نه به صورت متوالی تکرار شده است. ارزش خط مهدی این روزها بین 150 تا 200 میلیون تومان است.

علیرضا جهانبخش: او هم جزو آن دسته از چهره‌های نسل جوان است که اصلا به خط رند اهمیتی نمی‌دهد. علیرضا زیاد ماشین باز هم نیست. کلا به مادیات و تجملات اهمیت زیادی نمی‌دهد. او و مهدی طارمی تا حدودی شبیه به هم هستند. خط جهانبخش کد 2 است و حدود 25 میلیون تومان ارزش دارد.

احمدرضا عابدزاده: گلر دوست داشتنی و محبوب ایران، می‌توانست مثل اکثر هم نسلان خود خط رندی داشته باشد اما ظاهرا قدیم‌ها زیاد درگیر این مسایل نبود. او که دو سه سالی است به شدت کار تبلیغاتی می‌کند و حاضر نیست رایگان هیچ جا برود، خط کد یک دارد. ارزش این خط هم حدود 65 میلیون تومان است.

حمید درخشان: علاوه بر دوران فوتبالی موفق، در بیزینس‌های خارج از فوتبال هم موفق بوده است. جزو پیشکسوتانی است که وضعیت مالی مناسبی دارد. خط او کد یک است و جزو خط‌های رند فوتبالی‌هاست که بین یک میلیارد تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان ارزش دارد. دو سال قبل خط درخشان بین 300 تا 400 میلیون تومان ارزش داشت ولی حالا ارزش آن به مراتب بیشتر شده است.

حسین فرکی: او هم جزو رندبازهای فوتبال است. با کد یک شروع می‌شود و عدد صفر در آن 4 بار تکرار شده است. کلا بالاتر از عدد 3 در شماره او دیده نمی شود و حدودا 800 میلیون تومان هم ارزش دارد.

محمد مایلی کهن: همیشه می‌گوید خیلی دنبال مادیات نیست و آن دنیا برایش اهمیت بیشتری دارد. مایلی کهن تا همین چند وقت پیش در شمال کشور زندگی می‌کرد چون خانه‌اش در تهران در حال ساخت بود. او هم یک خط رند از قدیم الایام دارد که هیچوقت آن را نمی‌فروشد. این خط کد یک است و سه عدد در آن دو و سه بار تکرار شده است. خط فروشی ها می گویند حدود 700 میلیون تومان ارزش دارد ولی مشتری واقعی نزدیک 800 میلیون هم برای خریدش می دهد.

جواد نکونام: چون در دوران بازیگری 6 می پوشید و به این عدد شدیدا علاقه داشت، همواره خط‌هایی استفاده می‌کند که عدد 6 در آن به وفور یافت می‌شود. در خطی که الان استفاده می‌کند، این عدد 5 بار تکرار شده است. مظنه آن هم حدود 800 میلیون تومان است.

فرهاد مجیدی: سرمربی محبوب استقلال که در دوران بازیگری درآمد خوبی از فوتبال داشت و همیشه جزو متمول‌ترین‌ها به حساب می‌آید، علاقه شدیدی به عدد 7 دارد. او در دوران حضور در استقلال این شماره را به تن می کرد. حتی بعد از خداحافظی فرهاد باشگاه اعلام کرد ممکن است به احترام مجیدی این شماره را به بازیکن دیگری ندهد. مجیدی هم به دلیل علاقه به این عدد از ابتدا اصرار داشت خطی بخرد که 7 در آن تکرار شده باشد. خط فرهاد تنها متشکل از دو عدد است که 7 در آن 4 بار تکرار شده است. درباره ارزش آن هم اختلاف نظر وجود دارد. بعضی از خط فروشی ها می‌گویند 700 میلیون تومان ارزش دارد و بعضی دیگر می‌گویند خیر، بالای یک میلیارد تومان است.

علی کریمی: او در دوران بازیگری شماره 8 می پوشید. به همین خاطر در خط موبایلش این عدد 4 بار تکرار شده است. البته او خط های دیگری هم دارد که خبرنگاران از شماره‌های آن بی خبرند. ارزش خط فعلی او چیزی حدود 100 میلیون تومان است. خط کریمی و مهدی امیرآبادی از این جهت به هم شبیه هستند که عدد 8 4 بار در آن تکرار شده است. خط امیرآبادی هم حدود 90 میلیون تومان ارزش دارد. البته او قبلا خط بسیار رندی داشت که جزو گرانترین‌ها بود. عدد 3، 6 بار در آن تکرار شده بود. مهدی آن خط را فروخت و با پولش یک باغ خرید!

مسعود شجاعی: کاپیتان سابق تیم هم که عاشق عدد 8 بود، خط بسیار رندی دارد که این عدد 5 بار اما نه به طور متوالی در آن تکرار شده است. خط مسعود هم حدود 500 میلیون تومان ارزش دارد. همچنین در داریوش شجاعیان وینگر سابق استقلال هم 8، پنج بار تکرار شده با این تفاوت که حدود 80 میلیون می ارزد.

فرشاد پیوس: آقای گل اسبق قرمزها هم از قدیم یک خط موبایل داشت و سال‌هاست آن را عوض نکرده. کد یک است و حفظ کردن آن کار راحتی است. اگر فروشنده باشد شما باید چیزی حدود 600 میلیون تومان برای خرید آن هزینه کنید. البته رقم برای بازار فعلی است. چون خط رند هم مثل دلار بالا می‌کشد، احتمالا دارد سال بعد برای همین خط بالای یک میلیارد بدهید!

وریا غفوری: دو سه خط دارد که در اختیار خبرنگاران است. البته جزو آن دسته از چهره‌هایی است که معمولا موبایلش را جواب نمی‌دهد، مگر اینکه شما را سیو داشته باشد. علی کریمی احتمالا باید مشتری پروپاقرص خط وریا باشد چون عدد 8 پنج بار در آن تکرار شده است. یکی از خط فروشی ها می‌گوید چیزی حدود یک میلیارد تومان ارزش دارد. یکی دیگر می گوید نهایتا 900 میلیون تومان است. هر چه هست خط خوبی است و اگر فقط یک بار به آن نگاه کنید برای همیشه در ذهن‌تان باقی می‌ماند.

مهدی مهدوی کیا: در یکی از خط های او عدد 7 پنج بار متوالی تکرار شده است. خط های مشابه این خط بین 350 تا 400 میلیون آگهی شده اند. بنابراین خط مهدوی کیا هم همانقدر ارزش دارد. البته او یک کد 8 هم دارد که ارزش آن زیاد نیست.

آرش برهانی: او هم اگر خط قبلی‌اش را حفظ می کرد، همین حالا دو میلیارد و خرده ای کاسب بود! آرش خطی داشت که عدد 9 در آن 6 بار تکرار شده و تنها یک عددش متفاوت بود. همین حالا خطی شبیه به خط قبلی او دو میلیارد و 500 میلیون قیمت گذار شده است. خط فعلی برهانی هم جزو رندهاست. در این خط دو عدد سه رقمی در آن تکرار شده و حدود 500 میلیون تومان ارزش دارد.

کریم انصاری‌فرد: مهاجم تیم ملی هم خطی دارد که عدد 2 پنج بار متوالی در آن تکرار شده و حدود 500 میلیون تومان ارزش دارد.

علیرضا بیرانوند: گلر شماره یک تیم ملی هم خط باز است. کد دو دارد. این عدد 4 بار در شماره اش تکرار شده. مشتری حاضر است حدود 350 میلیون برای خریدش بپردازد. شجاع خلیل زاده هم کد 8 دارد و عدد 1 در آن چهار بار تکرار شده که حدود 200 میلیون تومان می‌ارزد.

سیدجلال حسینی: کاپیتان قرمزها هم رند باز است. عدد 6 در خط او 5 بار تکرار شده است. یکی می گوید خطش 300 میلیون می ارزد، یکی می گوید 400 میلیون. یکی هم می گوید بعید است او زیر 500 میلیون این خط را بفروشد.

امیر قلعه نویی: خط او هم کد یک است و خط فروشی ها می‌گویند حدود 150 میلیون تومان ارزش دارد.

سعید اکبری - ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها