استاندار قم با انتقاد از عدم استفاده درست و کامل از ظرفیت کتابخانه‌های تخصصی موجود مانند کتابخانه مدرسه فیضیه گفت: این قبیل کتابخانه‌ها با برخی اصلاحات و بازبینی‌ها بصورت عمومی در اختیار همه اقشار مردم قرار بگیرند.
کد خبر: ۱۳۶۳۶۸۰

سید محمدتقی شاهچراغی روز سه‌شنبه درجلسه شورای انجمن کتابخانه‌های عمومی قم، طی سخنانی با انتقاد از نبود کتابخانه عمومی شاخص در شهرک پردیسان ابراز داشت: هم اکنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر در پردیسان ساکن هستند و از طرفی ظرفیت برخی نهادهای دولتی در این منطقه بصورت کامل مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: لازم است تا نهاد کتابخانه‌های عمومی قم در اسرع وقت مطالعات آمایشی خود نسبت به نیاز مناطق استان به کتابخانه عمومی به خصوص در شهرک پردیسان را نهایی کند.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای کامل مصوبات انجمن کتابخانه‌های عمومی استان قم اضافه کرد: تصمیماتی که در این انجمن نهایی می‌شود باید در مدت زمان کوتاهی وارد فاز اجرا شود.

شاهچراغی بر ضرورت احداث کتابخانه عمومی و سیار در شهرهای کوچک و روستاهای استان تاکید کرد و گفت: همچنین کمبود کتابخانه در برخی نقاط شهری مانند پردیسان باید بررسی و مشکلات کنونی برطرف شود.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع‌ شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

درسطح استان قم ۲۴کتابخانه عمومی فعال است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها