تنش آبی دائم در ۸۶ روستای استان زنجان
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان:

تنش آبی دائم در ۸۶ روستای استان زنجان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

سد تهم قرمز شد

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: سد تهم تنها تا پایان امسال آب آشامیدنی شهر زنجان را تامین خواهد کرد .
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: سد تهم تنها تا پایان امسال آب آشامیدنی شهر زنجان را تامین خواهد کرد .
کد خبر: ۱۳۶۳۴۵۵
به گزارش جام جم آنلاین  زنجان ؛ افشاری گفت : با توجه به اینکه نیمی از آب آشامیدنی شهر زنجان از سد تهم تامین می شود هم اکنون ذخیره آبی این سد ۲۶ میلیون متر مکعب است که تنها تا پایان سال جوابگوی تامین آب آشامیدنی شهر هستیم.

وی افزود :سال گذشته میزان ورودی آب سد ۷.۳ میلیون متر مکعب بود و امسال این میزان به 2.6 میلیون مترمکعب رسیده است که با این شرایط ورودی آب این سد ۶۵ درصد کاهش یافته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت : میزان آب سد تهم در مدت مشابه سال گذشته ۵۰ میلیون متر مکعب بود و ۴۶ درصد نسبت به سال گذشته منفی شده است.

افشاری افزود : امسال میزان بارندگی در استان زنجان نسبت به سال گذشته ۲ درصد منفی و نسبت به میانگین بلند مدت بیش از ۲۰ درصد منفی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت : امیدوار بودیم در فروردین ماه شاهد بارش نرمال باشیم اما بارندگی اتفاق نیفتاد با این وجود اگر در اردیبهشت ماه بارندگی مناسب باشد؛ نسبت به سال گذشته در میزان بارش‌ها شاهد رشد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ورودی آب سد‌ها به طور میانگین ۶۰ درصد کاهش یافته است افزود: میزان رواناب‌ها نیز بالای ۷۰ درصد کاهش دارد و با این که بارش‌ها تقریبا مشابه با سال گذشته است اما وضعیت رواناب‌ها بدتر است، رواناب‌ها باید در داخل خاک نفوذ کرده و سفره‌های آب زیر زمینی را تغذیه کنند اما عدم وجود رواناب‌ها سبب تشدید خشکی و پایین رفتن سطح سفره‌های آب زیر زمینی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه اثرات روناب‌ها و سیلاب ها در سال‌های ۹۷ تاکنون موجود است و وجود آب سد تهم تاکنون نیز تاثیر پذیرفته از آب همین رواناب ها است، گفت : اگر بارش‌های خوبی اتفاق افتد می توان امیدوار بود که وضعیت آب سد تهم نیز بهبود یابد.

وی با بیان اینکه اگر روند بارندگی‌ها همچون ماه‌های گذشته باشد، با ذخیره آب سد تهم تنها می‌توانیم تا پایان امسال آب شرب شهر زنجان را تکمیل کنیم، گفت: اگر مصرف درست نباشد، آب و فاضلاب شهری زنجان آب بیشتری برای مخازن طلب کند ممکن است حتی تا آخر سال نتوانیم آب شرب شهر را تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه تاریخ مصرف شعار "آب هست اما کم است" تمام شده است، گفت: دو سال درگیر کرونا بودیم و صرفه جویی در مصرف آب کنار گذاشته شد اما در حال حاضر که شیوع کرونا نسبت به دو سال گذشته کاهش یافته است باید مردم اهتمام جدی برای درست و بهینه مصرف کردن آب داشته باشند تا بتوانیم بدون چالش آب شرب شهر را تامین کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها