استاندار هرمزگان در سفر به شهرستان خمیر و بررسی مشکلات بخش مرکزی و رویدر در شورای اداری که با حضور مدیران استانی برگزار شد، تكميل خط انتقال آبشيرينکن خلیج فارس و تأمين آبشرب بخش رويدر و کهورستان را مهم تربن پروژه و مصوبات اين سفر عنوان کرد.
استاندار هرمزگان در سفر به شهرستان خمیر و بررسی مشکلات بخش مرکزی و رویدر در شورای اداری که با حضور مدیران استانی برگزار شد، تكميل خط انتقال آبشيرينکن خلیج فارس و تأمين آبشرب بخش رويدر و کهورستان را مهم تربن پروژه و مصوبات اين سفر عنوان کرد.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۲۲



به گزارش جام جم انلاین هرمزگان،استاندار هرمزگان در سفر به شهرستان خمیر و بررسی مشکلات بخش مرکزی و رویدر در شورای اداری که با حضور مدیران استانی برگزار شد، تكميل خط انتقال آبشيرينکن خلیج فارس و تأمين آبشرب بخش رويدر و کهورستان را مهم تربن پروژه و مصوبات اين سفر عنوان کرد.


مهدی دوستی در این سفر با اشاره به ظرفیت های دو بخش مرکزی و رویدر شهرستان خمیر، رفع مشکل آب رویدر را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع باید با جدیت تمام پیگیری شود و تکمیل فاز دوم پروژه باید در دستور کار آبفا قرار گیرد.


وی افزود: این پروژه ۱۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که لوله های مورد نیاز این خط به طول ۳۰ کیلومتر در اختیار آبفا قرار می گیرد.


استاندار هرمزگان تصریح کرد، در مرحله اول نیمی از لوله های مورد نیاز در اختیار آبفا قرار می گیرد و این شرکت می بایست پس از انجام مناقصه، عملیات اجرایی آن را بزودی آغاز کند.


دوستی ابراز امیدواری کرد، با تکمیل این پروژه، ۱۴ هزار نفر از جمعیت واقع در رویدر و کهورستان از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در این ارتباط  گفت: در سفر استاندار هرمزگان به بخش مرکزی و رویدر شهرستان خمیر تصمیمات لازم برای تخصیص اعتبار مورد نیاز خط انتقال آب از محل آبشیرینکن خلیج فارس به کهورستان، رویدر و روستاهای همجوار اتخاذ شد.

 


عبدالحمید حمزه پور افزود: رویدر یکی از مناطق دارای تنش آبی است که نیازمند توجه جدی است.

 
وی تصریح کرد، رفع تنش موجود نیازمند انتقال آب از محل شیرین سازی آب دریاست که برای این مهم پیش بینی لازم صورت گرفته است.


به گفته وی در حال حاضر ۳۷ کیلومتر از فاز اول انتقال آب از آبشیرینکن خلیج فارس به رویدر تکمیل شده است که برای بهره برداری نهایی از این پروژه ۳۰ کیلومتر دیگر باید اجرا شود.


حمزه پور، اعتبار مورد نیاز فاز دوم این پروژه را ۱۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد، لوله های مورد نیاز این پروژه طی دو مرحله با حمایت استاندار هرمزگان در اختیار آبفا قرار گیرد.


مدیرعامل آبفا ادامه داد، اعتبار اجرای پروژه نیز از محل اعتبارات تخصیصی به آبفا تامین می شود.


حمزه پور افزود: با مصوبه سفر استاندار هرمزگان به شهرستان خمیر، بزودی مناقصه فاز دوم این پروژه برگزار و عملیات آن آغاز خواهد شد.


به گفته وی، با تکمیل این پروژه آبِ آبشیرینکن خلیج فارس به کهورستان، رویدر و روستاهای همجوار خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها