رییس اداره آب شهرستانهای بافق و بهاباد با اشاره به صرفه جویی 2.5 میلیون مترمکعبی در برداشت از سفره های آب زیرزمینی این دو شهرستان با اجرای طرح تحویل حجمی در سال 1400، استمراراجرای این طرح برای چاه های کشاورزی را ضرورتی اجتناب ناپذیر برای برون رفت از بحران آب در دشت های شرقی استان دانست.
کد خبر: ۱۳۶۳۳۲۵

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهدی برزگری با بیان یان خبر اظهارداشت: این امور آب در راستای اجرای برنامه های سازگاری با کم آبی شهرستان ها و تحقق نقشه راه شرکت در سال 1400 توانسته از طریق انجام اقدامات حفاظتی و تقلیل منصوبات 12 حلقه چاه دارای اضافه برداشت، به میزان 2.2 میلیون مترمکعب در تخلیه منابع آب زیرزمینی صرفه جویی نماید.

وی از پر کردن چهار حلقه چاه کشاورزی و صنعتی غیرمجاز در این دو شهرستان و صرفه جویی 300 هزار مترمکعبی به واسطه این اقدامات و شناسایی و توقیف 3 دستگاه حفاری غیرمجاز در حین انجام عملیات حفاری غیر مجاز خبر داد.

برزگری، کنترل رعایت مواد 27 و 28 قانون توزیع عادلانه آب در اراضی چاه های کشاورزی را یکی اقدامات مهم در راستای مدیریت مصرف چاه های کشاورزی شهرستان های بافق و بهاباد دانست و افزود علاوه بر برخورد قانونی و اخذ دستور قضایی برای جهت جمع آوری خطوط انتقال آب در اراضی کشاورزی طی سال گذشته، این امور از شارژ کنتور چاه های متخلف تا زمان رفع تخلف جلوگیری بعمل آورده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه  98 درصد از چاه های کشاورزی دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده اند افزود: با توجه به استمرار روند افت منابع آب زیرزمینی منطقه، اجرای طرح تحویل حجمی و برنامه ریزی جهت اجرای دقیق این طرح از اولویت های این امور در سال آینده خواهد بود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها