سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: هم اکنون ۴۷ درصد جمعیت واجد شرایط استان معادل یک میلیون و ۴۵ هزا نفر نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند و ۵۳ درصد هنوز واکسینه نشدند.
کد خبر: ۱۳۶۳۲۲۷

به گزارش جام جم آنلاین گیلان و به نقل از ایسنا،فردین مهرابیان از کاهش ۱۵.۵ درصدی بستری های کرونایی استان گیلان طی شبانه روز گذشته نسبت به روز قبل تر خبر داد و اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۳۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا را بستری کردیم.

وی مجموع بستری های کرونایی گیلان را ۱۴۹ نفر دانست و افزود: ۳۵ بیمار بدحال هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «روند کاهشی بیماری کرونا در استان گیلان ادامه پیدا می کند؟»، گفت: تداوم این روند کاهشی بستگی به رفتارهای بهداشتی مردم دارد، یعنی هرچقدر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دزهای واکسن بیشتر باشد، شاهد قطع زنجیره انتقال بیماری و در نهایت کاهش بستری ها خواهیم بود.

مهرابیان، با بیان اینکه هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی روند افزایشی بیماری را به دنبال دارند، عنوان کرد: در حال حاضر هیچ یک از شهرستان های گیلان قرمز نیستند و تنها دو شهرستان رودبار و ماسال نارنجی هستند.

وی شهرستان های رودسر، رشت، خمام، سیاهکل، لاهیجان، بندرانزلی، آستارا، آستانه اشرفیه، املش، رضوانشهر، شفت، صومعه سرا، لنگرود، فومن و تالش را نیز در وضعیت زرد دانست.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه قطعا تزریق دز سوم واکسن کرونا طول مدت بیماری و بستری را کاهش می دهد، اضافه کرد: هم اکنون ۴۷ درصد جمعیت واجد شرایط استان معادل یک میلیون و ۴۵ هزا نفر نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کردند و ۵۳ درصد هنوز واکسینه نشدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها