پلیس یونان از نجات ۶۴ پناهجوی سوری که در امتداد مرز زمینی یونان با ترکیه زندانی شده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۱۳۶۳۰۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، پس از اطلاع مقامات یونانی از محل اختفای قاچاقچیان، پلیس یونان به محل اعزام شد و تمامی پناهجویان را نجات داد.

به گفته مقامات این کشور، این پناهجویان به دنبال پناهندگی در کشور‌های اروپایی بودند.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بین پناهجویان ۴۶ مرد، ۸ زن و ۱۰ کودک وجود دارد و تمامی آن‌ها اتباع سوری هستند.

به گفته این افراد، قاچاقچیان آن‌ها را با قایق از سمت ترکیه به جزیره‌ای در نزدیکی شهر «دیدیموتیکو» در شمال شرقی یونان برده بودند.

مرز زمینی ترکیه و یونان یک گذرگاه کلیدی برای پناهجویان خاورمیانه، آسیا و آفریقا است که از جنگ یا فقر دست به فرار می‌زنند تا به اتحادیه اروپا برسند.

مسیر‌های مرزی در کانون توجه قاچاقچیان قرار دارد و تهدیدی بزرگ برای پناهجویان محسوب می‌شود. هفته گذشته هنگام عبور گروهی از مهاجران از گذرگاه مرزی یونان، یک زن به ضرب گلوله کشته شد.

اکثر پناهجویانی که قصد ورود به حریم اتحادیه اروپا را دارند به ناچار باید از یونان گذر کنند. این کشور در دو سال گذشته تدابیر امنیتی خود را به شدت افزایش داده تا مانع ورود پناهجویان شود.

بنا به اعلام آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۲ هزار ۵۰۰ نفر از ژانویه تا نوامبر سال ۲۰۲۱ در دریای مدیترانه و هنگام تلاش برای ورود به اتحادیه اروپا جان خود را از دست دادند.

افزون بر این، به گزارش یک سازمان مردم نهاد در اسپانیا، سال گذشته میلادی بدترین سال برای پناهجویان بوده است و تنها ۴ هزار پناهجو برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست داده‌اند. طی ماه‌های گذشته نیز ۱۲ پناهجو در مرز یونان و بر اثر سرما جان خود را از دست دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها