درپی راه افتادن چالش «موز بخور» پناهجویان سوری در ترکیه، دولت این کشور تعدادی از شرکت‌کنندگان در این چالش را اخراج کرد.
کد خبر: ۱۳۴۵۳۰۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چالش «موز بخور» پناهجویان سوری در ترکیه را به دردسر انداخته و تا کنون دولت آنکارا هفت تن از شرکت‌کنندگان در این چالش را اخراج کرده است.
اما این چالش از کجا شروع شد؟ در پی سقوط ارزش لیر ترکیه یکی از شهروندان این کشور در مصاحبه‌ای اعلام توانایی خرید موز را ندارد درحالی که پناهجویان سوری در ترکیه کیلو کیلو موز می‌خرند! و به نوعی آنان را مسئول مشکل پیش آمده نشان داد‌.

بعد از منتشر شدن این مصاحبه و برخی دیگر از اقدامات نژادپرستانه ترکیه‌ای ها پناهجویان سوری با به راه انداختن چالشی به اسم «موز بخور» در شبکه‌های اجتماعی، عکس خود را همراه با ژست‌های مختلف در حال موز خوردن به اشتراک گذاشتند.

پس از انتشار مداوم ویدئوها و عکس‌ها که منجر به نارضایتی مردم ترکیه شد، پلیس این کشور هفت پناهجوی سوری را که در ویدئوهای چالش موز شرکت داشتند را به اتهام تحریک مردم به نفرت و تحقیر دستگیر و اعلام کرد از ترکیه اخراج خواهند شد.

به نظر می‌رسد تلاش سوری‌ها برای نشان دادن نژادپرستی در ترکیه بالعکس عمل کرده و وضعیت آن را بدتر خواهد کرد. برخی از این پناهجویان پس از اتفاقات اخیر اعلام کردند آنان نیز مانند مردم ترکیه از بحران اقتصادی و کاهش قدرت خرید رنج می‌برند و این مشکلات ربطی به حضور آنان در این کشور ندارد.

شایان ذکر است ترکیه برای پذیرفتن مهاجران و پناهجویان سوری در کشور خود و برای اینکه مانع از رفتن آنان به کشورهای اروپایی شود، میلیون‌ها دلار پول دریافت کرده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها