محققان دانشگاه استنفورد خبر دادند

تولید قطره بینی کرونا با استفاده از تخم مرغ!

گروهی از دانشجویان و محققان دانشگاه استنفورد توانستند راه حلی ضد ویروسی برای جلوگیری از انتشار برخی ویروس ها از جمله ویروس کرونا ارائه دهند. آنها توانستند با استفاده از تخم مرغ و برخی وسایل خانگی یک قطره بینی مفید و بسیار مقرون به صرفه تولید کنند.
کد خبر: ۱۳۶۲۷۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، مؤلفه اصلی محلول ضد ویروسی که این تیم پژوهشی توسعه داد، تخم مرغ بود. آنتی ‌بادی ‌های طبیعی موجود در تخم مرغ‌ ها مدت‌ هاست که برای محافظت از جوجه‌ های تازه به دنیا آمده در برابر بیماری ‌ها ایمنی ایجاد می کنند، بنابراین محققان از این دانش در جهت ساختن اسپری بینی استفاده کردند.

گفتنی است هنگامی که این تحقیقات در سال گذشته آغاز شد، به دلیل مجازی بودن آموزش، محققان و دانشجویان مجبور بودند روی این پروژه در خانه‌ ها و خوابگاه های خود کار کرده و از اقلام معمولی خانگی از جمله جوش شیرین، سرکه و غذاساز استفاده کنند.

مرغ ها در صورت تزریق آنتی ژن به یک ویروس خاص، می توانند تخم هایی با آنتی بادی علیه ویروس جدید تولید کنند. حدود سه هفته طول می کشد تا آنتی بادی ها در تخم مرغ ها ایجاد شوند. از آنجایی که تخم‌ مرغ های مورد استفاده پژوهشگران از فروشگاه‌ ها تهیه شده بود دارای آنتی‌ بادی کرونا نبودند.

بنابراین محققان باید سایر آنتی ‌بادی‌ های موجود در تخم‌ مرغ های خریداری شده را با استفاده از فرآیندی که برای هر آنتی ‌بادی یکسان است، جدا می کردند. این فرآیند شامل جدا کردن زرده از سفیده و رقیق کردن زرده در آب بود. به محلول زرده، سرکه اضافه شده و پس از تکان دادن ملایم محلول را منجمد می کنند تا جامد شود.

مرحله بعدی حذف چربی با ذوب و فیلتر کردن مخلوط است. نمک را قبل از قرار دادن محلول در لوله های آزمایش اضافه کرده و آن در یک سانتریفیوژ یا غذا ساز قرار می دهند. در ادامه، دانه های نرم باید در پایین به دلیل نیروهای گرانشی تشکیل شود. سپس دانه ها در آب حل شده و با جوش شیرین خنثی و در یک قطره چکان قرار می گیرند تا به عنوان قطره بینی استفاده شوند.

بنا به گفته محققان، پروتکل ‌های مورد استفاده در این روش به اندازه داروهای تجاری خوب کار می ‌کنند. دانشجویان با استفاده از روش های ساده توانستند حدود ۹۰ میلی گرم آنتی بادی IgY تولید کنند که به ۲۵ دوز تبدیل می شود. این محلول برای استفاده تا دو هفته در دمای اتاق و برای مدت طولانی تری در شرایط استریل و در یخچال مناسب بود.

محققان امیدوارند که با آزمایش های صنعتی یا دانشگاهی بتوانند آنتی ژن کرونا یا ویروس‌های دیگر را تولید و به مرغ ها‌ تزریق کنند. به این ترتیب آنها می ‌توانند مرغ‌ های‌ تخم‌ گذار با آنتی بادی داشته باشند که می ‌توانند برای تولید انبوه اسپری ‌های بینی علیه کرونا و ویروس‌های مختلف استفاده شوند.

دکتر داریا موچلی روزن (Daria Mochly-Rosen) که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را بر عهده داشت گفت: IgY خالص شده از تخم مرغ های واکسینه شده می تواند ابزاری برای کاهش سرعت انتشار ویروس های موجود در هوا باشد.

این محصول می تواند یک راه حل موثر و ارزان باشد. اگر می‌ خواهیم یک اپیدمی یا همه ‌گیری را به درستی بررسی کنیم، باید مطمئن شویم که راه‌ حلی سریع و در در دسترس ایجاد می کنیم.

این رویکرد می تواند به ویژه برای مردم کشورهای کم درآمد مفید باشد چراکه تنها حدود ۱۰ درصد از مردم کشورهای کم درآمد علیه کرونا واکسینه شده اند. قطره های بینی می توانند به تنظیم انتقال در این کشورها کمک کنند زیرا آنتی بادی های IgY می توانند به ویروس متصل شده و از تعامل آن با گیرنده های بینی جلوگیری کنند.

منبع: سیناپرس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها