معاون امور بانکی وزارت اقتصاد تأکید کرد:

انتشار جزئیات بیشتر بدهکاران بانکی در صورت عدم تصفیه

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: بانک هایی که تا انتهای اردیبهشت ثبت ‎چک را در عابربانک‌هایشان فعال نکرده باشند، احضار و با آنها برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۳۶۱۶۷۷

به گزارش جام جم آنلاین، پس از اجرایی شدن قانون جدید چک، بانک مرکزی اعلام کرد زیرساخت های لازم برای اتصال خودپردازهای تمام شبکه بانکی به سامانه صیاد در حال پیاده‌سازی است.

از ابتدای پارسال هم بانک مرکزی ثبت و صدور چک را در سامانه صیاد الزامی کرد که در نتیجه آن، نقل‌ و انتقال چک با پشت‌نویسی ممنوع شد.

بانک‌ها تصمیم دارند تا خدمات ثبت، تأیید و انتقال چک‌های بنفش رنگ با عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، تأیید و انتقال آن در سامانه صیاد است» را از طریق خودپردازها و کیوسک‌های خود ارائه کنند.

صاحب چک می‌تواند با در اختیار داشتن یکی از کارت‌های بانکی صادر شده از سوی بانکی که دسته چک وی را صادر کرده، به خودپرداز بانک مذکور مراجعه کرده و پس از طی فرایند احراز هویت (ورود اطلاعات رمز اول کارت) و مراجعه به منوی ثبت چک، با وارد کردن اطلاعات شناسه صیادی ۱۶ رقمی مندرج در برگه چک که قصد صدور آن را دارد و مشاهده اطلاعات اولیه ثابت چک، نسبت به ثبت صدور چک با وارد نمودن اطلاعات تاریخ، مبلغ و مشخصات ذی‌نفع چک اقدام کند.

مثلا اگر دسته چک از سوی بانک x صادر شده باشد، متقاضی صدور چک (صادرکننده چک) می‌تواند با استفاده از کارت بانکی صادره از بانک x و مراجعه به خودپرداز بانک یادشده نسبت به ثبت صدور چک اقدام کند.

همچنین در نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس همچنین مصوب شده حداکثر تا ۳ روز آینده، ۳ امکان اطلاع از چک‌ های برگشتی صادر کننده، اطلاع گیرنده از ثبت چک و ثبت چک از سمت صادر کننده در لحظه معامله از طریق پیامک انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها