فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خبر داد

دستگیری ۴۷ نفر از متهمان حریق عمدی در جنگل‌ ها

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: سال گذشته ۴۷ نفر در ارتباط با حریق عمدی در جنگل‌ های زاگرس و شمال کشور دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۳۶۱۳۶۰

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ ستاد رضا اکبری دلیل دستگیری‌ها را احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی‌ها در عرصه‌های منابع طبیعی به‌ویژه جنگل‌ ها اعلام کرده است.

وی اضافه کرد: برای تمامی ۴۷ نفر متهمان دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل و برای رسیدگی تحویل مراجع قضایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور خاطرنشان کرد: از این تعداد دو نفر زندانی شده‌اند و هم اکنون در زندان به سر می‌برند و ۲۱ نفر نیز بازداشت و ۱۴ نفر نیز با قرار وثیقه آزاد شده‌اند.

وی افزود: خط قرمز ما امنیت عرصه‌های منابع طبیعی است و امنیت غذایی، امنیت زیستی و امنیت حیاتی در گرو امنیت عرصه‌های منابع طبیعی و حفاظت از آب، خاک و پوشش گیاهی است بنابراین با تمامی متخلفان، متعرضان و متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی برابر قانون به شدت برخورد می‌کنیم.

اکبری ادامه داد: در ارتباط با حریق عمدی در جنگل‌ ها نیز ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها مجازات سنگینی برای مرتکبان این جرم تعیین کرده است. به موجب این ماده قانونی، هرکس در جنگل عمداً حریق ایجاد کند، به حبس از سه تا ۱۰ سال محکوم خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان منابع طبیعی کشور، فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از عموم مردم به ویژه جوامع محلی خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک از قبیل دود، آتش سوزی، قطع درختان، احداث کوره زغال، تخریب و تصرف در عرصه‌های منابع طبیعی مراتب را از طریق تلفن رایگان و شبانه روزی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ مرکز فرماندهی و کنترل یگان حفاظت اطلاع‌رسانی کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها