فرماندار سروآباد مطرح کرد:

نبود اشتغال پایدارموجب مهاجرت جوانان و‌کاهش جمعیت شهرستان

فرماندار سروآباد گفت: به دلیل بیکاری و‌نبود اشتغال پایدار برای جوانان شاهد مهاجرت مردم این منطقه به شهرهای دیگر و‌کاهش جمعیت بوده ایم.
کد خبر: ۱۳۶۱۱۸۷

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، فرماندار شهرستان سروآباد در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در حوزه گردشگری ، کشاورزی و شیلات گفت:در طول 20 سال گذشته جمعیت شهرستان سروآباد به دلیل بیکاری و‌مهاجرت مردم از 70 هزار نفر به 44هزار 940نفر کاهش یافته است.

یوسف باشی افزود:در طول چند سال اخیرچندین محور برلی توسعه استان تعریف شده که اولین محور ان توسعه گردشگری  می باشد.

وی به ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان اشاره کرد و افزود:ثبت جهانی منظر فرهنگی هورامان نقطه عطفی در تاریخ منطقه سروآباد است چرا که متنوع ترین و بیشترین جاذبه های گردشگری،طبیعی و‌تاریخی در این منطقه وجود دارد.

باشی تصریح کرد:در نوروز امسال 440هزار نفر ورودی مسافر و تعداد 95هزار نفر در مراکز اقامتی این شهرستان اسکان داده شده اند. وی بیان داشت: باید زیر ساخت های گردشگری این منطقه توسعه یابد و‌این شهرستان به عنوان موتور محرکه در حوزه گردشگری به لحاظ اقتصادی و فرهنگی و ایجاد اشتغال توسعه یابد. وی در ادامه حوزه کشاورزی را یکی دیگر از محورهای توسعه شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرستان سرواباد با 14 هزار هکتار باغات درمحصولات انجیر،انگور،گردو،انارو‌توت جزی شهرستانهای اول استان هستیم.

باشی افزود:در حوزه کشاورزی کمبود آب و‌نبود ایستگاههای پمپاژ برای ابیاری مزارع کشاورزی موجب ایجاد موانع و‌مشکلات در باغات و‌مزارع این شهرستان شودکه اگر 15 درصد سهم کشاورز در بحث اب تامین شود کشاورزی نیز توسعه خواهد یافت.

باشی در ادامه به بحث شیلات اشاره کرد و افزود: شهرستان سروآباد با 50کیلومتر رودخانه پرآب مرزی دائم می تواند به قطب پرورش ماهی غرب کشور تبدیل شود که می تواند در ایجاد اشتغال پایدار وجذب گردشگر موثرواقع شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها