استاندار گیلان در جلسه شورای اداری لنگرود؛

کشاورزی در لنگرود، مزیت نسبی است

در بازدید استاندار از چندین پروژه سلامت‌محور گیلان عنوان شد؛

از اختصاص اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان تا احداث سوله بحران

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم رصد روزشمار روند پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و پروژه‌ها، از اختصاص اعتبار برای تکمیل بیمارستانی ۴۰۰ تختخوابی لاکان رشت از منابع سفر رئیس‌جمهوری خبر داد و گفت: باید در شاخص‌های بهداشت و درمان، استان را به وضعیت مطلوبی برسانیم.
کد خبر: ۱۳۶۰۹۱۵

به گزارش جام جم آنلاین گیلان،اسدالله عباسی از ساختمان در حال احداث دانشکده پزشکی مجتمع دانشگاهی سایت لاکان رشت که ۲۵ سال متوقف مانده بود و عملیات اجرایی آن با همت قرارگاه خاتم الانبیاء و دولت سیزدهم آغاز شده، مرکز مراقبت‌های پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان (سوله بحران) با ظرفیت ۱۲۰ تخت بیمارستانی و طرح بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی پروفسور سمیعی رشت بازدید کرد.وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: این مجموعه از سال ۱۳۷۵ معطل و بلاتکلیف مانده بود که از سال گذشته طی قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) روند عملیات اجرایی آن با جدیت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طی بازه زمانی سه‌ساله باید این مجموعه تکمیل شود، گفت: در حال حاضر بخش سازه و مقاوم‌سازی درحال انجام است و براساس صورت وضعیت، پشتیبانی مالی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به پیش‌بینی مرکز مراقبت‌های پدافند غیرعامل در این سایت، افزود: مجموعه بیمارستانی ۴۰۰ تختخوابی مطلوبی نیز درنظرگرفته شده که نیمه‌تمام است و از منابع سفر رئیس‌جمهوری به گیلان، اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده که روند احداث آن را شتاب می‌بخشد.

وی بر لزوم اهتمام جدی پیمانکاران برای تسریع در روند اجرایی پروژه نیز تأکید و تصریح کرد: دانشکده‌های پزشکی، بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی و همچنین بخش‌های درمانی و تروما، ظرفیت بسیار اثربخش برای استان محسوب می‌شوند.

استاندار گیلان به قدمت یکصدساله برخی بیمارستان‌ها همچون پورسینا و رازی رشت اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی احداث بیمارستان جایگزین با اعتباری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به گیلان آغاز شده است.

وی با تأکید بر اینکه باید در شاخص‌های بهداشت و درمان گیلان به وضعیت مطلوب و ایده‌آلی برسیم، گفت: باتوجه به ظرفیت‌های بالای گیلان و وجود پزشکان متخصص، باید با استفاده بهینه از این پتانسیل ها، از انتقال بیماران به مرکز کشور بی‌نیاز شویم.

 عباسی افزود: در تلاشیم تا با تقویت بخش تخصصی و فوق تخصصی گیلان و امکانات درمانی، دغدغه‌های مردم در این خصوص را کاهش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه روند اقدامات باید به صورت روزشمار رصد شود، خاطرنشان کرد: ظرفیت نهادهای حاکمیتی نیز بکار گرفته شده تا در کنار دولت، تکمیل امور برجای مانده تسریع گردد تا از هدررفت بیت‌المال جلوگیری بعمل آید.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین به معاون عمرانی استانداری دستور پیگیری طراحی یک زیرگذر باتوجه به حجم بالای تردد و جلوگیری از بروز حوادث در ورودی مجتمع پزشکی لاکان رشت و نیز بهره برداری از جاده دسترسی بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی قبل از افتتاح این پروژه‌ها را داد.

دانشکده پزشکی در حال احداث دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۲۵ هزار متر مربع زیربنا دارد.

این دانشکده با اعتبار ۲۶۲ میلیارد تومانی با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه به مدت ۳۶ ماه به اتمام خواهد رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها