معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور :

علل تصادفات در ماه رمضان با سایر ماه‌ها متفاوت است

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور با اشاره به اینکه ماه رمضان سال گذشته حدود ۱۱ درصد کاهش تصادفات را شاهد بودیم گفت: علل تصادفات در ماه مبارک رمضان با سایر ماه‌ های سال متفاوت است؛ خستگی و خواب آلودگی نسبت به ماه‌های دیگر به اوج خود می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۶۰۷۰۳

به گزارش جام جم آنلاین از پلیس راهور، سرهنگ عین الله جهانی افزود: رانندگی در ماه مبارک رمضان به‌ واسطه شرایط جسمی خاص روزه‌ داران مستلزم رعایت نکاتی از سوی رانندگان است. در عصرهای ماه رمضان، خواب‌ آلودگی و ضعف و بی‌حالی عامل مهمی است که باید به آن توجه شود و با دقت بسیار بالایی رانندگی کرد.

وی یادآور شد: ماه رمضان شاهد کاهش آمار تصادفات و تخلفات هستیم که اینها از آثار و برکات این ماه مبارک است و در همه جوانب از جمله موضوعات مربوط به تخلفات و حوادث ترافیکی خود را نشان می‌دهد. امیدواریم امسال نیز همانند سال های گذشته شاهد روند کاهشی تصادفات و حوادث رانندگی در این ماه مبارک باشیم.

جهانی اظهارداشت: روزه‌داری باعث می‌شود برخی افراد، کمی با اُفت فشار و قند خون مواجه شوند یا در افراد با سن بالا ممکن است حتی تاری دید رخ دهد بنابراین باید در این شرایط پشت فرمان خودرو قرار نگیریم چون تأثیر آن در رانندگی مشهود است. بنا به تجارب سال‌های گذشته، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام ماه مبارک رمضان مشهود بوده و کاهش تخلفات و تصادفات را شاهد هستیم.

معاون اجتماعی پلیس راهور در خصوص ترافیک قبل از افطار اظهارداشت: این ترافیک‌ها، بیشتر به خاطر توقف‌های سدمعبری است که برخی برای خرید نان، شیرینی و تهیه شام مبادرت به توقف‌های دوبله در مقابل فروشگاه‌ها و اغذیه فروشی‌ها می‌نمایند. قطعا روزه داران راضی به اتلاف وقت مردم در این شرایط نیستند.

وی درباره عجله و شتاب‌های عصرگاهی و نزدیک به اذان مغرب افزود: سرعت‌ های غیرمجاز، حرکات مارپیچ و تغییر مسیر از یک خط به خط دیگر باعث بی‌نظمی در عبور و مرور و حوادث رانندگی می‌شود. هرچند که این تخلفات رصد شده و رانندگان اعمال قانون می‌شوند اما دلیل این تخلفات، نبود زمانبندی برای حرکت از مبدأ به مقصد یا توجه نکردن به شرایط ترافیکی مسیرهایی است که قبل از افطار باید طی کنیم.

جهانی ادامه داد: از سوی دیگر تماس‌های تلفنی میزبان یا میهمانانی که در مسیر هستند باعث اختلال حواس راننده می‌شود و سهم خود را در بروز تصادف ایفا می‌کند بنابراین توصیه های ما به هموطنان این است که سفرهای درون شهری خود را با برنامه ریزی به ساعات پیک ترافیک موکول نکنند و به حقوق دیگران احترام گذاشته و به اولویت های عبور سایر کاربران ترافیکی و وسایل نقلیه را مدنظر قرار دهند.

معاون اجتماعی پلیس راهور تصریح کرد: علل تصادفات در این ایام متفاوت با سایر ماه‌های سال است. خستگی و خواب آلودگی نسبت به ماه‌های دیگر به اوج خود می‌رسد و طبیعی است بیدار شدن برای صرف سحری و نخوابیدن به‌دنبال آن، رانندگی صبحگاهی را تحت‌الشعاع قرار داده و احتمال تصادفات را به‌دلیل خواب آلودگی و عدم تمرکز در هنگام رانندگی بالا می‌برد.

جهانی گفت: ماموران پلیس راهور در مقابل مساجد، حسینیه‌ها و مراکزی که مرتبط با برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، حضور خواهند داشت و تا هر زمانی نیاز باشد به کنترل ترافیک می‌پردازند تا مردم بموقع به مراسم و برنامه‌ها و میهمانی‌های خودشان برسند البته انتظار می‌رود با ماموران پلیس راهور در سطح کشور همراهی شود زیرا آنها نیز مانند سایر اقشار مردم روزه‌دار هستند و در گرمای عصرگاهی در خیابان‌ها، میادین و جاده‌ها انجام وظیفه می‌کنند و تا عبور و مرور خلوت نشده محل خدمت را برای افطار ترک نخواهند کرد.

وی اظهار داشت: بی‌تردید توجه به توصیه‌ های پلیس در هنگام انجام وظیفه و رعایت بیش از پیش مقررات رانندگی می‌تواند بار سنگین خدمت در این ایام را به حداقل ممکن برساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها