بر اساس یک مطالعه جدید، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان که به آنفلوانزا نیز مبتلا هستند، با خطر مضاعف ابتلا به بیماری شدید و مرگ نسبت به کرونا به تنهایی روبرو هستند.
کد خبر: ۱۳۶۰۲۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، محققان بریتانیایی گفتند این یافته‌ها نیاز به آزمایش آنفلوآنزا در بیماران کووید ۱۹ را برجسته می‌کند و بر اهمیت واکسیناسیون علیه کرونا و آنفلوآنزا تأکید دارد.

«کنت بیلی» سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ادینبورگ، می‌گوید: «ما متوجه شدیم که ترکیب کووید ۱۹ و ویروس آنفلوآنزا خطرناک است. این مسئله مهم خواهد بود زیرا بسیاری از کشورها استفاده از فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه را کاهش می‌دهند.»

وی تاکید می‌کند: ما انتظار داریم که کرونا همراه با آنفلوآنزا پخش شود و احتمال ابتلاء به عفونت‌های همزمان افزایش یابد. به همین دلیل است که باید استراتژی آزمایش برای بیماران کووید ۱۹ در بیمارستان را تغییر دهیم و آزمایش آنفلوآنزا را بسیار گسترده‌تر کنیم.

محققان در این مطالعه، داده‌های نزدیک به ۷۰۰۰ بزرگسال در بریتانیا را که بین ۶ فوریه ۲۰۲۰ تا ۸ دسامبر ۲۰۲۱ به دلیل کووید ۱۹ در بیمارستان بستری شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و سایر عفونت‌های ویروسی تنفسی را آزمایش کردند.

بر اساس این مطالعه، ۲۲۷ بیمار که هم کرونا و هم آنفلوآنزا داشتند، چهار برابر بیشتر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ به تنهایی نیاز به تنفس مصنوعی داشتند و ۲.۴ برابر بیشتر با احتمال مرگ روبرو بودند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها