رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد:

ترافیک نیمه سنگین در محورهای منتهی به شمال کشور

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اعلام کرد:

افزایش ۲۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور از افزایش ۲۵ درصدی تردد در جاده‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۹۲۲۲

به گزارش جام جم آنلاین، سردار سید تیمور حسینی روز جمعه در دومین روز از آغاز طرح نوروزی پلیس در جاده های سراسر کشور به خبرنگاران گفت: وضعیت تردد در جاده‌ های کشور از روز ۲۵ اسفند ماه تا ساعت هشت صبح امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این میزان افزایش، میانگین تمامی جاده‌ ها است، افزود: در برخی جاده‌ها افزایش بسیار بیشتر از قبل بوده است به طوری که در همین بازه زمانی میزان تردد در آزادراه تهران - قم افزایشی ۸۷ درصدی داشته است. در آزاد راه اصفهان هم این افزایش ۶۴ درصد و در جاده های منتهی به استان های شمالی نیز ۸۰ درصد بوده است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور درباره بیشترین علت تصادف رانندگی در مدت اجرای طرح نوروزی پلیس در جاده ها تصریح کرد: بی توجهی راننده به جلو با رقم ۴۵ درصد، بیشترین دلیل وقوع تصادفات رانندگی بوده است، پس از آن ناتوانایی در کنترل وسیله نقلیه و تخطی از سرعت مجاز به ترتیب با ۱۳ و ۶ درصد، در صدر دلایل وقوع تصادفات رانندگی است.

سردار حسینی همچنین درباره بیشترین زمان وقوع تصادفات رانندگی گفت: در این مدت ۲۷ درصد تصادفات بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ و ۲۳ درصد تصادفات نیز بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ داده است.

وی به رانندگان و مسافران یادآور شد: با توجه به شروع سفرهای نوروزی در جاده‌ها و همزمانی این سفرها و ظرفیت محدود جاده‌ها، ترافیک نیمه سنگینی در برخی جاده های کشور ایجاد شده است، در این شرایط رانندگی در جاده‌ها صبر و حوصله بیشتری لازم دارد، رعایت حقوق سایر رانندگان و عابرین در این شرایط از الزامات سفر است.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی کشور با بیان اینکه حدود ۳۴ درصد از تصادفات رانندگی در کشور در جاده‌ها رخ می‌دهد، اظهار داشت: حدود ۷۳ درصد از جانباختگان در جاده‌ها هستند که این نشان می‌دهد، رانندگان باید در جاده‌ها توجه ویژه‌ای به رعایت مقررات رانندگی در جاده ها داشته باشند.

سردار حسینی همچنین عامل بیش از ۸۵ درصد تصادفات را خطای انسانی عنوان کرد و افزود: بیشتر دلیل خطای انسانی نیز عجله و شتاب در رانندگی است.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها