در حال حاضر سیستم‌های متنوعی هستند که در زمینه ایمپلنت طراحی شده‌اند و در سطح جهان عرضه می‌شوند. در این مطلب در مورد این سیستم‌ها نکاتی را خدمت شما بیان خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۳۵۸۸۶۴
این سیستم‌ها چگونه هستند؟

با توجه به اینکه شرایط کلینیکی عمل جراحی ایمپلنت متفاوت است، سیستم‌های متنوعی برای این عمل تا امروز طراحی شده‌اند. دسته‌ای از انواع ایمپلنت‌ها به راحتی در استخوان فک کاشته می‌شوند و تاج پروتزی روی آنها نصب می‌شود. برخی دیگر از آنها نیز ابتدا باید با استخوان فک جوش بخورند و بعد از آن دندان مصنوعی را بر روی آنها نصب کنند. دسته دیگری از این سیستم‌ها نیز باید به گونه‌ای طراحی شوند که قطر کمی ‌داشته باشند و برای استخوان‌هایی مورد استفاده قرار بگیرند که فضای بین ریشه دندان آنها زیاد نباشد. مدل دیگری از این سیستم‌ها نیز باید کوتاه و پهن باشند تا بتوانند برای حفرات سینوسی استخوان فک نازک مفید باشند. اگر قصد انجام ایمپلنت دندان را دارید و میخواهید بدانید که درد ایمپلنت دندان چگونه است ، می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

طبق آماری که وجود دارد در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نوع سیستم ایمپلنت در بازارهای جهانی طراحی می‌شود. بیشتر این سیستم‌ها در کشور شرق آسیایی کره ساخته می‌شوند. تعداد کمی‌از آنها نیز در کشورهای اروپایی یا سایر کشورهای جهان طراحی می‌گردند. معمولاً سیستم‌های اروپایی قیمت بالاتری از دیگر سیستم‌ها دارند. در اروپا کشورهایی مثل فرانسه و آلمان بهترین تولید کنندگان سیستم‌های انواع ایمپلنت هستند. نکته بسیار مهمی‌که باید به آن توجه داشته باشید، نحوه انتخاب سیستم برای خرید است. در خرید این سیستم‌ها شما باید عوامل مختلفی را مد نظر قرار دهید تا سیستمی که انتخاب می‌کنید از کیفیت و شرایط فنی خوبی برخوردار باشد. در ادامه مهمترین عوامل موثر در انتخاب بهترین سیستم را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 

انواع سیستمهای ایمپلنت

ایمپلنت

مهمترین عوامل در خرید سیستم ایمپلنت

همانطور که گفتیم برای انتخاب یک سیستم ایمپلنت مناسب شما باید موارد مختلفی را مد نظر قرار دهید. این عوامل عبارتند از:

·        سابقه تولید کننده: مهمترین چیزی که در خرید سیستم باید به آن توجه شود، سابقه شرکت تولید کننده آن است. مثلا اگر یک تولید کننده ده سال پیش اقدام به طراحی محصول کرده و آن محصول تا به امروز توانسته کیفیت خوبی از خود نشان دهد، یعنی آن سیستم مرغوبیت خوبی داشته است.

·        سرمایه گذاری روی بخش‌های پژوهشی: برندهایی که روی بخش‌های تحقیق و توسعه خودشان سرمایه‌گذاری خوبی داشته باشند می‌توانند سیستم‌های جدیدتر و بهتری تولید کنند. در واقع کار آنها مطابق با علم و دانش پیش می‌رود. طبیعتاً آن‌ها کیفیت بهتری از سیستمهای ایمپلنت را می‌توانند عرضه کنند.

·        در دسترس بودن قطعات: یکی دیگر از عواملی که در خرید باید به آن توجه داشته باشید در دسترس بودن قطعات و اجزای مختلف یک سیستم است. طبیعتاً هر سیستم ممکن است پس از مدتی نیاز به اجزا و قطعات جدید داشته باشد. همچنین احتمال خرابی یکی از قطعات و نیاز به تعویض آن نیز اجتناب ناپذیر است. اگر برند تولید کننده نتواند اجزا و قطعات جایگزین را به خوبی در بازار عرضه کند، قطعاً دندانپزشک و کلینیک دندانپزشکی دچار مشکل خواهند شد.

·        دستورالعمل :FDA یکی از موارد دیگری که به شما کمک می‌کند تا سیستم‌های با کیفیت‌تری خریداری کنید، بررسی اجرایی شدن دستورالعمل FDA توسط تولید کننده است. این دستورالعمل شرکت‌ها را مجبور می‌کند محصولات با کیفیت و دارای طول عمر مناسب تولید کنند.

·        قیمت و گارانتی: پیشنهاد می‌کنیم در خرید این سیستم‌ها روی قیمت حساسیت زیادی نداشته باشید. سیستم‌های باکیفیت، طبیعتاً هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت اما دوام و طول عمر بیشتری دارند. از همه مهمتر به اعتماد بیشتر بیماران کمک می‌کنند. اگر بیماران از روند درمان رضایت نداشته باشند، به طور خودکار اقدام به تبلیغات منفی علیه شما می‌کنند.
 

انواع سیستمهای ایمپلنت
ایمپلنت

مطرح‌ترین سیستم‌های ایمپلنت

نکات مختلفی را در مورد انواع سیستم‌های ایمپلنت خدمت شما بیان کردیم. اکنون می‌خواهیم مطرح ترین و رایج‌ترین سیستم‌ها را با هم مورد بررسی قرار دهیم:

·        سیستم زیمر: زیمر یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای آمریکایی در زمینه تولیدات پزشکی و دندانپزشکی است. معمولاً محصولاتی که این برند تولید می‌کند از قیمت بالایی برخوردار هستند. البته دلیل آن هم ویژگی‌های عالی و طراحی منحصر به فردی است که دارند. زیمر مدل جدیدی از فیکسچرهای دندان را معرفی کرده است. در آن‌ها به جای تیتانیوم از تنتالوم استفاده شده است.

·        سیستم استرا: استرا یکی از قدیمی‌ترین برندهای تولید کننده سیستم‌های ایمپلنت است که فعالیت خود را در سال ۱۹۸۵ شروع کرده است. یکی از معروف‌ترین محصولاتی که این شرکت تا به امروز روانه بازار نموده، استئو اسپید است. استئو اسپید به تسریع در استخوان‌ سازی کمک می‌کند. یکی از ویژگی‌های مهم این سیستم مقالات و تحقیقات علمی ‌است که در مورد آن انجام شده است.

·        سیستم اشترومن: این سیستم به وسیله کشور سوئیس ساخته شده است. اشترومن به عنوان یکی از ۵ برند تولید کننده برتر محصولات دندانپزشکی در جهان شناخته می‌شود. البته این سیستم از سابقه خوبی هم در ساخته تجهیزات دندانپزشکی برخوردار است. البته به دلیل کیفیت خوبی که محصولات آن دارد معمولاً تجهیزات آن از قیمت بالایی برخوردارند. دقت داشته باشید که این برند در کشور خودمان به نام آی تی مطرح شده است.

·        سیستم بایکان: یکی دیگر از سیستم‌های معروف، بایکان است. پایه‌گذار و مخترع این سیستم توماس دریسکل است. او در سال ۱۹۸۰ موفق شد سیستم‌هایی از جنس آلومینیوم اکساید تولید کند. اولین سیستم‌های از جنس تیتانیوم نیز در سال ۱۹۸۵ توسط همین شخص و در برند بایکان طراحی و تولید شد. این اتفاق سبب تحول عظیمی ‌در دنیای دندانپزشکی گردید. سیستم بایکان تنها سیستمی ‌است که به صورت اسکرولس و با کوتاه‌ترین طول ممکن طراحی شده است.
 
 
انواع سیستمهای ایمپلنت
ایمپلنت

کدام سیستم را بخریم؟

همانطور که مطالعه نمودید تا اینجا توضیحات مختلفی در مورد سیستم ایمپلنت بیان کردیم. عوامل موثر بر کیفیت یک سیستم و انواع سیستم‌های باکیفیت موجود در جهان را خدمت شما معرفی کردیم. اگر علاقه دارید این سیستم‌ها را برای تجهیز دندانپزشکی خودتان خریداری کنید، توصیه می‌کنیم حتماً ترکیبی از برندها را تهیه کنید. ضمناً سعی کنید سیستم‌هایی را خریداری کنید که مکمل همدیگر باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه انواع برندهای ایمپلنت می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

یعنی هر کدام از سیستم‌های خریداری شده توسط شما ویژگی‌هایی داشته باشند که، مجموعه ویژگی‌های آنها پاسخگوی نیازهای مشتریان شما با شرایط جسمانی متفاوت باشد. اگر موفق شوید سیستم‌های متنوع در مجموعه خودتان گردآوری کنید آنگاه پاسخگوی نیاز تمام بیماران خواهید بود. ضمناً با این کار رضایت حداکثری بیماران را نیز جذب خواهید کرد. سعی کنید تا جایی که امکان دارد سیستم‌ها را از برندهای معتبر بخرید. حتی اگر لازم باشد مبلغ بیشتری هزینه کنید.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها