سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین:

گزارش مدیرکل منعکس‌کننده پیشرفت‌های انجام‌شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی باقیمانده است

سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: گزارش مدیر کل منعکس کننده پیشرفت‌های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که در گذشته به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.
کد خبر: ۱۳۵۸۰۱۱

به گزارش جام جم آنلاین، محمد رضا غائبی ضمن سخنرانی در نشست شورای حکام با موضوع اجرای پادمان در جمهوری اسلامی ایران، مواضع اصولی ایران را خطاب به نمایندگان دولت‌های عضو مطرح کرد.

غائبی با تأکید بر اینکه ایران به عنوان یک عضو مسوولیت‌پذیر NPT به اجرای تعهدات خود در چارچوب موافقت نامه جامع پادمان (CSA) متعهد بوده و این کار را ادامه خواهد داد، افزود: گزارش مدیرکل منعکس کننده پیشرفت‌های انجام شده در رسیدگی به موضوعات پادمانی است که در گذشته به شورای حکام گزارش شده است و این پیشرفت نتیجه همکاری سازنده متقابل بین ایران و آژانس است.

وی خطرنشان کرد: ما خرسندیم که این رویکرد و همچنین فعالیت‌های راستی‌ آزمایی انجام‌شده در مورد مکان دو، آژانس را قادر ساخت تا ارزیابی کند که این موضوع دیگر یک موضوع باقی مانده پادمانی نیست.

غائبی تأکید کرد: بیانیه مشترک حاصله میان ایران و آژانس در ۵ مارس ۲۰۲۲ نشان‌دهنده احترام ایران به رویه‌ها، آئین‌نامه‌ها، و کار حرفه‌ای آژانس و همچنین عزم ایران برای همکاری با آژانس است.

وی با بیان اینکه آژانس باید در این مسیر اصول غیرسیاسی بودن، حرفه‌ای بودن، بی‌طرفی و استقلال خود را رعایت کند، افزود: به محض اینکه مذاکرات برای از سرگیری اجرای کامل برجام به نتیجه موفقیت‌آمیز برسد، ایران و آژانس باید برای باز کردن فصل جدیدی از همکاری‌های گسترده آماده شوند و چنین شرایطی، بر نیاز به رسیدگی سریع برای خاتمه دادن به مسائل پادمان باقی مانده و هموار کردن راه برای اجرای مجدد برجام تاکید می کند.

سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین تأکید کرد: ما انتظار داریم که پس از گزارش مدیرکل، اعضای شورای حکام اقدامات مناسبی را برای حمایت از خاتمه طرح این موضوعات در دستور کار شورای حکام انجام دهند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها