گفت‌وگو با تهیه‌کننده مستند «ترنج» که به تاریخ و فرهنگ خوراک در ایران پرداخته است

قصه خوشمزه تاریخی

آغاز مرحله سوم طرح «نشان ایرانی» با همکاری موسسه های جام‎ جم و ایران

حمایت۶۰ میلیون تومانی از کسب‌و‌کار‌های کشور

شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‎ زدایی‎ ها» بود و انتظار می‎رفت حرکت و تلاش در مسیر تولید ملی، کارآفرینی و توسعه کسب ‎و‎کار‌ها کمی بیش از سال‎ های قبل مورد حمایت قرار بگیرد و سخت گیری‎ها و موانع از مسیر حرکت جوانان هدفمند و امیدوار حذف شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۶۸۵

به گزارش جام جم آنلاین، مسیر پرتکاپوی طرح نشان ایرانی از تلاش موسسه جام ‎جم برای تشویق فعالان حوزه کسب‎ و‎کار داخلی به ویژه آن‌ها که کارشان مبتنی بر دانش و فناوری است، خبر می‌دهد و امسال هم در قالب طرح «ایرانی برتر» ادامه دارد. در این مسیر، موسسه جام ‎جم در کنار شرکت‎های نوپا و جوانانی می ‎ایستد که به تازگی کسب‎ و‎کاری را آغاز کرده ‎اند.
 
جام‌جم این بار با افزوده‌شدن ظرفیت رسانه‌ای موسسه مطبوعاتی ایران می‎کوشد مجال و بستر وسیع‌تری برای معرفی این کسب‌وکار‌ها فراهم کند. فضایی که جام ‎جم در اختیار کارآفرینان و شرکت‎ها قرار می‎ دهد شامل روزنامه، ضمائم، و فضای مجازی به ازای هر شرکت معادل به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال است که در قالب آگهی، رپرتاژ، تولید محتوا و... منتشر می‌شود. امسال تقریبا به همین اندازه فضای معرفی کسب‌وکار‌ها در روزنامه ایران دیده شده است. رویداد رونمایی از طرح «نشان ایرانی ۳» صبح روز ۱۶ اسفند در سالن اجتماعات مؤسسه جام‎ جم و با حضور مدیران عامل موسسه‌های مطبوعاتی جام‌جم و ایران، مدیرعامل و مدیر بازرگانی و اجرایی جام‌جم و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‎های فارس، ایرنا و آنا برگزار شد.

بیان موانع تولید و صادرات از اهداف نشان ایرانی برتر» است

مدیرعامل موسسه جام‌جم ضمن ابراز رضایت از استقبالی که از طرح نشان ایرانی صورت‌گرفته، در مراسم افتتاحیه طرح نشان ایرانی برتر (۳) گفت: «یکی از دغدغه ‎های اصلی رهبر معظم انقلاب و مسؤولان کشور در سال‌های اخیر، ترویج فرهنگ حمایت از تولید داخل و خرید کالای ایرانی، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی بوده است که همگی حول محور تولید هستند؛ به این خاطر که پایه و اساس هر کشوری همین تولید است.»

دکتر مراد عنادی افزود: «در یک دهه اخیر که ما نه با تحریم، بلکه با جنگی اقتصادی روبه‎ رو بوده ‎ایم، عبور از صنایع مونتاژ و وابسته و همچنین پشتیبانی از محصول ایرانی، اهمیت ویژه ‏ای پیدا کرده است. طبیعتا حمایت از تولید، وجوه مختلفی دارد که بخشی از آن حمایت‎های نقدی و مالی است. بخشی دیگر هم حمایت‎ های رسانه ‎ای و تبلیغاتی را می‎طلبد که مؤسسه جام ‎جم از سال ۹۸ سعی کرده سهم خود را در این عرصه ادا کند. در این طرح ضمن این‎که بستر لازم برای معرفی شرکت‎ های تولیدی ایرانی را فراهم می‎کنیم، قصد داریم به مشکلات و موانع مسیر تولید و صادرات هم اشاره کنیم.»

وی با اشاره به این‌که روزنامه‌های ایران و جام‎ جم دو نمونه از روزنامه‎ های تراز اول کشور هستند، تأکید کرد: «وقتی این دو در کنار هم قرار بگیرند، می‎توانند طرح نشان ایرانی برتر را بهتر و موثرتر توسعه دهند. ما از ظرفیت‎ های رسانه ملی هم استفاده خواهیم کرد و رایزنی‏ هایی با شبکه ایران‎ کالا در این زمینه خواهیم داشت. در کنار این‌ها از بخش‏های خبری در خبرگزاری صدا‎‎ سیما و اخبار استان‎ها هم کمک خواهیم گرفت.»
 
حمایت۶۰ میلیون تومانی از کسب‌و‌کار‌های کشور

دکتر عنادی افزود: «در نشان ایرانی برتر قرار است علاوه بر معرفی و بیان دغدغه‎ های شرکت‎های تولیدی و دانش‎ بنیان، موضوعات و موانع شرکت‎های صادراتی را هم پوشش بدهیم. موضوع توجه به کارآفرینان و دانش‌بنیان‌ها از دغدغه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است و ما هم وظیفه خود دانستیم که به عنوان رسانه سراسری در راستای تحقق این موضوع کاری انجام دهیم و شرکت‎ های صادراتی را به مجموعه شرکت‎ های تولیدی، دانش‎ بنیان‎ها، خلاق و نو‎آور‌ها و مخترعین اضافه کنیم. در پی این تصمیم روزنامه ایران از طرف موسسه مطبوعاتی ایران هم امسال به این طرح پیوست و تبلیغاتی که برای شرکت‎ های ایرانی آماده شود در روزنامه جام ‎جم، سایت جام‎ جم آنلاین، روزنامه و سایت ایران منتشر خواهد شد. این کار ضریب بیشتری به دیده‌شدن تبلیغات و آشنایی افراد با نام شرکت‌های داخلی خواهد داشت.
 
ادامه مسیر توجه به کارآفرینان

محسن طارمیان، مدیر بازرگانی و اجرایی روزنامه جام‌جم و مشاور مدیر عامل روزنامه ایران در معرفی طرح نشان ایرانی و مراحل توسعه آن در سال‌های اخیر گفت: «نشان ایرانی، طرحی حمایتی است که از سال ۹۸ آغاز شده و با هدف حمایت و معرفی شرکت‌های تولیدی ایرانی به اجرا درآمد. جامعه هدف این طرح شرکت‌های تولیدی و خصوصی بودند که محصول داخلی به بازار ارائه می‎کردند. هدف مؤسسه جام‌جم از اجرای این طرح، عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی بوده و جام‌جم در این راستا سعی کرده به‌عنوان رسانه‌ای فراگیر سهم خود را در پشتیبانی از تولیدکنندگان ادا کند.

در طرح نشان ایرانی ۱، شرکت‎هایی که بین ۴۰تا ۹۰۰ نفر کارگر و کارمند مشغول به کار داشتند مشمول استفاده از حمایت تبلیغاتی این طرح مؤسسه جام‌جم می‎شدند. در آن طرح حدود ۲۵۰شرکت حضور داشتند که آگهی‌ها و تبلیغات و معرفی شرکت‌هایشان متناسب با نظر خودشان در روزنامه و وبسایت جام ‎جم انتشار پیدا می‎کرد.
 
طرح نشان ایرانی ۱ با این که اولین تجربه در این مسیر بود، اما مورد استقبال تولیدکنندگان داخلی قرار گرفت و واکنش‌های مثبتی را در پی داشت.» مدیر بازرگانی موسسه جام‌جم در توصیف اولویت‌‎های طرح نشان ایرانی ۲ گفت: «برای طرح نشان ایرانی ۲ جامعه هدف تخصصی‎تری در نظر گرفتیم و شرکت‎های خلاق و نوآور، دانش‎ بنیان‎ها و مخترعان به مجموعه تولیدی‎ های داخلی اضافه شد.

شرکت ‏های صادراتی هدف نشان ایرانی۳

طارمیان درباره تمایز مرحله سوم طرح نشان ایرانی با دو طرح قبلی گفت: «با واکنش‎ های خوبی که از طرف شرکت‎ های دانش ‎بنیان داشتیم متولیان این شرکت‎ ها معتقد بودند بر خلاف این‌که بسیاری از شرکت‎ها و نهاد‌های ذیربط در حمایت از تولید داخل گزارش‎ های زیادی می‎ دهند، اما حمایت واقعی و تبلیغات تولید داخل، اولین بار از سوی موسسه جام‌جم اتفاق افتاد و در این مسیر بسیار خوب هم عمل کرد. طبیعتا ما هم از این که مسؤولیت اجتماعی خود را به‌عنوان رسانه در قبال تولیدکنندگان داخلی انجام داده ‎ایم خرسندیم. در پی تداوم این استقبال و واکنش‎ های رضایت‎ بخشی که دریافت کردیم تصمیم گرفتیم طرح نشان ایرانی ۳ را با عنوان «طرح نشان ایرانی برتر» از اسفند ۱۴۰۰ آغاز کنیم.
 
این طرح احتمالا تا شهریور ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. در ادامه این مراسم، تفاهم‏نامه همکاری طرح نشان ایرانی برتر میان موسسه جام‌جم و موسسه ایران به امضای مدیران عامل دو موسسه رسید. جام‌جم امیدوار است این طرح برای شرکت‎های ایرانی فرصت مغتنمی باشد تا توانمندی‎ های خود را برای ارائه به مصرف‎ کنندگان محصولات‌شان به بهترین نحو ارائه کنند و بتوانند اعتماد مخاطب را به دست آورند. شاید این تبلیغات زمان مناسبی برای احیای روش‎ های ارائه محصول یا معرفی کالا باشد و شرکت‎ها بتوانند غیر از تمرکز بر کیفیت محصولات، در نوع ارتباط‎ گیری با مخاطب و همراه‌کردن او با خود، کسب تجربه کنند.
 
موسسه ایران، همراه تازه طرح نشان ایرانی

دکتر محمدحسن روزی‌طلب، مدیر عامل مؤسسه ایران درباره حمایت از کسب‎ و‎ کار‌های داخلی و توضیح علت همکاری این موسسه با طرح نشان ایرانی برتر (۳) در مراسم افتتاحیه گفت: «در عصر حاضر کشور ما با جنگ‎ های ترکیبی مواجه شده ‎است که مقابله با آن‌ها نیاز به تمهیداتی دارد و مانند خود جنگ باید ترکیبی باشند؛ یعنی حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، رسانه و... را شامل شود. حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی از مهم‎ترین محور‌های مواجهه با این جنگ‎ هاست. ما خوشحالیم که در این راستا با مؤسسه جام جم همکاری کنیم تا حمایت واقعی از محصولات داخلی اتفاق بیفتد. به این امید که این همکاری و تبلیغات برای بهتر دیده‌شدن شرکت‎های ایرانی موجب موفقیت بیشتر آن‌ها باشد.»
 
روزنامه جام جم / مریم ملی
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها