روایت حسین ماهینی از فردی که با اسم او کلاهبرداری کرد

به او قول داده بودند به پرسپولیس بیاید!

احتمالا هر یک از ایرانی‌هایی که ویدئوی کلاهبرداری فردی با عنوان و نام «حسین ماهینی» مدافع سابق پرسپولیس را دیده‌، شوکه شده‌است. اولین سوالی که برای همه پیش آمده این که مگر می‌شود جای یک فرد معروف که در تلویزیون و رسانه‌ها هست و خیلی‌ها او را می‌‌شناسند، کلاهبرداری کرد؟
کد خبر: ۱۳۵۷۵۳۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، حسین ماهینی در جواب این سوال می‌گوید: «خود من هم مانده‌ام. طرف ماشین و ساعتش را داده به این آدم. بابا سخت بود یک جست‌وجو می‌کردید؟ پیدا کردن ما هم که کار خیلی سختی نیست. من خودم شوکه شدم وقتی فهمیدم.» روز شنبه بود که پلیس اعلام کرد فردی با نام مدافع سابق قرمزها کلاهبرداری کرده است. این فرد که آنچنان هم به حسین ماهینی شباهت ندارد، با ادعای این‌که ۱۰۰ میلیارد پول نقد دارد و مقداری هم دلار، با افراد مختلف از جمله فروشنده‌های باغ، ویلا، مغازه، آپارتمان و... ارتباط برقرار می‌کرد. او رفته رفته از این افراد چیزهایی می‌گرفت و ناگهان ناپدید می‌شد. یکی از شاکیان می‌گوید: «ماشین و ساعتم را گرفت و دیگر نیامد.» این فرد حدود ۳ میلیارد تومان کلاهبرداری کرد و سرانجام گیر پلیس افتاد. حسین ماهینی در این باره توضیحاتی به روزنامه جام‌جم می‌دهد.

 

عجب داستان عجیب و غریبی. فکر می‌کردیم این چیزها را فقط در فیلم‌ها می‌شود دید. برایمان از اول همه چیز را تعریف کن.
چند روز قبل  از پلیس به من زنگ زدند. گفتند یکی به اسم شما کلاهبرداری کرده. تعجب کردم. گفتم مگر مردم من را نمی‌شناسند؟ خلاصه گفتند این آدم را دستگیر کرده‌اند. فردی که چنین کاری کرده یکجورهایی انتقام از دست رفتن پولش را از من گرفته است.

مگر چه اتفاقی برایش افتاده بود؟
او ظاهرا قصد داشته چند سال قبل به پرسپولیس بیاید. یک فرد کلاهبردار به او می‌گوید ۳۰۰ میلیون به من بده، ردیف می‌کنم به پرسپولیس بروی، در حالی که هیچ ارتباطی با باشگاه نداشته و کلا صحبت‌هایش دروغ بوده. پول او را بالا می‌کشد و طرف دیگر پیدایش نمی‌شود. این فرد هم می‌گوید من باید جبران کنم. البته قبلا هم کلاهبرداری کرده بود. این بار به اسم من کلاهبرداری می‌کند.

یعنی انتقام از دست رفتن پولش را از تو می‌گیرد؟
چه بگویم. بنده خدا زیاد هم شبیه من نبود. نمی‌دانم چطور مردم تشخیص نداده‌اند. وقتی پولش را از دست می‌دهد می‌گوید من باید یکجوری جبران کنم و خلاصه چون شباهت کوچکی به من داشته، دست به چنین کاری می‌زند.

  ماجرای کلاهبرداری از او چه زمانی بوده؟
برای ۵- ۶ سال قبل. البته این‌طور که خودش برایم تعریف کرد چون با او حرف زدم. این چیزها را خودش به من گفت.

حرف دیگری هم زدید؟
نه چیز خاصی نبود. گفت چون شبیه تو بودم تصمیم گرفتم این کارها را به اسمت انجام دهم که من گفتم واقعا فکر این را نکردی ممکن است چه مشکلاتی برای من پیش بیاید؟ گفت شرمنده‌ام و از این حرف‌ها.

ظاهرا سر تمرین بودی که به تو اطلاع دادند با اسم تو کلاهبرداری شده است.
قبل از تمرین بود. زنگ زدند که چنین ماجرایی پیش آمده. خیلی حس بدی بود. امیدوارم برای کسی اتفاق نیفتد. همین که بعضی‌ها درباره من چنین فکری می‌کردند و این‌طرف و آن‌طرف گفته بودند حسین ماهینی از ما کلاهبرداری کرده، واقعا قابل توصیف نیست. هنوز متعجبم که چطور نفهمیدند. اگر حتی اسمم را جست‌وجو می‌کردند و عکسم می‌آمد، به سادگی می‌توانستند بفهمند.

چه چیزی برای تو این وسط خیلی عجیب بود ؟
خدا را شکر پلیس این فرد را دستگیر کرد. امیدوارم خیلی زود اموال مالباختگان را هم به آنها برگردانند. برای من یک چیز خیلی عجیب بود. اصلا چرا طرف را به خانه‌شان راه داده‌اند.

یک توییت هم برای این کلاهبردار زدی که اصلا چرا شب خانه طرف می‌ماندی.
یکی از شاکیان گفت که طرف شب هم در خانه‌اش مانده. چطور ممکن است کسی فرد غریبه‌ای را به خانه‌اش راه دهد؟ خود فوتبالیست به نظر شما شب می‌رود خانه یک غریبه بخوابد؟ مردم باید حواسشان به این چیزها باشد.
سعید اکبری - گروه ورزش 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها