دستگیری افرادی که قصد تغییر نتایج بازی ها را داشتند

انهدام یک باند فساد در فوتبال

محرومیت مادام العمر در انتظار چه کسانی است؟

6 ماه زمان برای مبارزه با خون آشام ها

کارشکنی ها و ایجاد اختلال در شبکه نقل و انتقالات فوتبال ایران به دست دلالان باعث آغاز حرکاتی برای شناسایی این متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضایی شده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۶۸۱

به گزارش جام جم آنلاین ، فسادهای موجود در برخی مدارس فوتبال، اتفاقات شنیع و غیرقابل باور اخلاقی، جابجایی غیرقانونی بازیکن، تغییر شناسنامه بازیکنان، مذاکره غیرقانونی بازیکنان تیم های دیگر، وارد کردن روند انعقاد قرارداد به مسیر غیرقانونی، برداشتن درصد قابل توجه از روی قرارداد بازیکنان و کلاهبرداری از طریق فروش بازیکنان بی کیفیت که عموما خارجی هستند بارزترین تخلفات شبکه دلالان و برخی از مربیان به شمار می رود.

یک منبع آگاه به جام جم آنلاین گفت بر اساس تفحص های صورت گرفته و شناسایی برخی از سرشبکه های دلالی قرار بر این است که ظرف مدت 6 ماه به تمامی پرونده های مربوط به آن رسیدگی و حضور مجدد این افراد در فوتبال جلوگیری شود.

برخی از دلالان با محرومیت مادام العمر مواجه خواهند شد و علاوه بر آن برای رسیدگی به برخی از پرونده های اخلاقی آنها مراجع قضایی ورود خواهند کرد.

در راستای مبارزه با فساد در فوتبال که فعلا رسیدگی به وضعیت واسطه ها و یا همان دلالان فوتبالی در اولویت قرار دارد برخی از مربیان به خصوص افرادی که در رده های پایه فعالیت دارند نیز تحت بازجویی قرار خواهند گرفت.

فساد در رده های پایه از سوی مربیان به قدری زیاد است که شمارش پرونده های مربوط به آن زمان زیادی را صرف خواهد کرد. بزرگ ترین تخلف در رده های پایه مربوط به اخذ مبالغ کلان از بازیکنان و والدین آنها با وعده فرستادن آنها به یک تیم بزرگ است.

در رابطه با این موضوع ردپای فرزند یکی از بازیکنان اسبق و مطرح فوتبال ایران دیده می شود، فردی که به خانواده برخی از بازیکنان قول ترانسفر آنها را به تیم های خارجی را هم داده است.

شواهد غیرمستندی هم در رابطه با برخی از اقدامات و رفتارهای غیراخلاقی در برخی از مدارس فوتبال از سوی دلالان و مربیان شنیده می شود.

حجم پولی که در شبکه دلالیسم ایران جابجا می شود به قدری باورنکردنی و هنگفت است که با آن می توان سالیانه یک باشگاه بزرگ را با بازیکنانی ملی پوش خرید.

البته در ماه های اخیر بیشترین دردسری که دلال ها برای فوتبال ایران مواجه کرده اند مربوط به بازیکنان خارجی بی کیفیت می شود که البته این فقط یک سوی ماجرا قرار دارد. در سوی دیگر ماجرا که چندان دیده نمی شود بازیکنان بی کیفیت داخلی هم هستند که با تبلیغات کاذب مدیران برنامه ها به باشگاه های حرفه ای و حتی بزرگ فروخته می شوند و بدون برخورداری از کیفیت بالای فنی قراردادهای خوبی می بندند که البته سهم عمده آن به واسطه های غیرقانونی می رسد.

طبیعی است که دلالان و مربیان سودجو بیشتر در اطراف باشگاه های بزرگ و مطرح و در مجموع لیگ برتری بپلکند. تا امروز تلاش های باشگاه ها برای مبارزه با شبکه دلالیسم کافی نبوده و به نظر می رسد تلاش ها در این راستا به صورت عامدانه کافی نبوده است.

 

 

 

 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها