رسانه های سوریه از هدف قرار گرفتن منطقه مسکونی وابسته به نظامیان آمریکایی در میدان نفتی العمر در حومه دیر الزور در شرق این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۳۵۷۴۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی «سوریه الآن» نوشت: امروز (یکشنبه) انفجار بزرگی منطقه مسکونی متعلق به پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی العمر در حومه دیرالزور در شرق سوریه را لرزاند.

منابع محلی اعلام کردند که شهرک‌های «الشحیل» و «الحوایج» در نزدیکی میدان «العمر» که یکی از بزرگترین میادین نفتی سوریه است، پس از این انفجار شاهد پرواز پهپادها بوده است.

این منابع گفتند که این انفجار ناشی از هدف قرار دادن این پایگاه با یک موشک شلیک شده از یک منبع ناشناس بوده است.

به نوشته سوریه الآن این پنجمین بار از ابتدای سال جاری میلادی است که پایگاه نظامی «العمر» که تحت کنترل نیروهای اشغالگر آمریکایی است مورد هدف قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، این انفجار پس از حملات و سوزاندن خانه‌ها در حومه شرقی «دیرالزور» که توسط افراد مسلح وفادار به نیروهای اشغالگر آمریکایی علیه اعضای قبایل عرب انجام شد، رخ داد.

مقادیر نفتی که از میادین اشغال شده سوریه به دست می‌آید حدود سه میلیون بشکه مواد خام برآور می‌شود که توسط نیروهای اشغالگر آمریکایی از میدان‌های استان‌های «الحسکه»، «الرقه» و «دیرالزور» دزدیده می‌شود.

آمریکا از سال ۱۳۹۴ به صورت غیرقانونی نیروهای نظامی خود را وارد مناطق شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق کرده و با وجود درخواست‌های مکرر دولت سوریه همچنان به ادامه اشغال این مناطق و غارت نفت آن ادامه می‌دهد.

آمریکا آبان سال ۱۳۹۸ با هدف تقویت حضور نظامی خود در میادین نفتی تحت اشغال کردها در شمال شرق سوریه نیروی نظامی جدید به استان‌های دیرالزور و الحسکه در شمال و شمال شرق این کشور اعزام و سیاست خود را برای سرقت از حوزه‌های نفتی سوریه علنی کرد.

در همین زمینه ژنرال کنت مکنزی پیشتر گفته بود که نظامیان (اشغالگر) آمریکایی برای بهره‌برداری از نفت سوریه و درآمد حاصل از آن در خاک آن کشور باقی مانده‌اند.

نظامیان تروریست آمریکایی طی چهار سال گذشته از طریق هوایی و زمینی، تجهیزات نظامی و لجستیکی زیادی به میدان نفتی العمر سوریه ارسال کرده اند.

میدان نفتی العمر بزرگترین میدان نفتی سوریه می‌باشد که در دیرالزور واقع شده است. بیشتر میادین نفتی سوریه در نزدیکی مرزهای عراق و ترکیه قرار دارد، در عین حال استان دیرالزور بیشترین میادین نفتی سوریه را در خود جای داده است و شبه‌نظامیان کُرد به همراه اشغالگران آمریکایی، بیشتر میادین نفتی و گازی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد این است که منابع نفتی سوریه که باید برای سوری‌ها باشد و مردم این کشور از آن منتفع باشند، در طول ۱۰ سال گذشته و با آغاز بحران این کشور به دست بیگانگان از جمله گروه تروریستی داعش، ترک‌ها و اخیرا نیز به دست آمریکایی‌ها و کردها افتاده است؛ کشور سوریه در زمان کنونی به دلیل آغاز بازسازی این کشور نیاز شدیدی به منابع پولی دارد که درآمدهای نفتی می‌بایست قسمت مهمی از آن را تامین کند.

پیش از این گروه تروریستی داعش نفت سوریه را تاراج و در سایه حمایت‌های آمریکا و دولت‌های منطقه، منابع مالی خود را برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه‌های تروریستی تامین می‌کرد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها