قانون جذب
چگونه در توییتر دنبال‌کنندگان بیشتری داشته باشیم؟

قانون جذب

گزینش محتوا چیست و چگونه باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود؟

راهبرد نامحدود شدن ایده‌ها

گردآوری یا گزینش محتوا (Content Curation) استراتژی ارزشمندی برای همه بازاریابان شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. اشتراک‌ گذاری دوباره محتوای دیگران گزینش محتوا نیست. گزینش محتوا روشی برای فراهم‌سازی ارزش بیشتر برای دنبال‌کنندگان با تاکید بر مهارت و تجربه شما در صنعت است.
گردآوری یا گزینش محتوا (Content Curation) استراتژی ارزشمندی برای همه بازاریابان شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. اشتراک‌ گذاری دوباره محتوای دیگران گزینش محتوا نیست. گزینش محتوا روشی برای فراهم‌سازی ارزش بیشتر برای دنبال‌کنندگان با تاکید بر مهارت و تجربه شما در صنعت است.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۷۴

در این گزارش، ما به شما خواهیم گفت چگونه محتواهای مناسب برای مخاطبان خود گزینش کنید و به اهداف خود دست یابید.

محتوای گزینش‌ شده چیست؟

محتوای گزینش‌ شده به محتواهای برندها و افراد دیگر که در صفحات شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک می‌گذارید گفته می‌شود.

برای درک بیشتر، بهتر است مثال‌هایی برای محتوای گزینش‌ شده بزنیم: اشتراک‌گذاری لینک در پست وبلاگ، نقل‌قول کردن توصیه‌های افراد باتجربه در صنعت یا اشتراک‌گذاری محتوای فرد دیگری در شبکه‌های اجتماعی.
گرچه تعریف محتوای گزینش‌شده ساده به نظر می‌رسد، ولی در واقعیت چنین نیست. همانند نقش نمایشگاه‌گردان موزه که باید مهم‌ترین آثار هنری را برای نمایش انتخاب کند، نقش شما نیز به‌عنوان گزینش‌کننده محتوا این است که بهترین محتوا را برای اشتراک‌گذاری با مخاطبان خود انتخاب کنید.

مزایای گزینش محتوا صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها

ایده‌سازی، نوشتن و طراحی پست جدید برای شبکه‌های اجتماعی یا کلیک بر اشتراک‌گذاری متن ارزشمندی که اخیرا خوانده‌اید، سریع‌تر از همیشه انجام خواهند گرفت.

مسیر استراتژی موفق شبکه‌های اجتماعی سریع و آسان نیست، ولی همه نوشته‌ها لازم نیست حتما جدید و غیرکپی باشند.

همچنین از آنجا که برای ایجاد محتوای گزینش‌شده نیازی به طراحان و نویسندگان جدیدی ندارید، در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. به عبارت دیگر، محتوای گزینش‌شده به شما کمک می‌کند هر روز در شبکه‌های اجتماعی بدون پرداخت هزینه اضافی برای تولید محتوا دیده شوید.

ایجاد روابط

ایجاد روابط برای دستیابی به موفقیت چه به‌صورت آنلاین و آفلاین ضروری است. زمانی که محتوایی را گزینش می‌کنید، به سازنده اصلی محتوا اطلاع دهید. برای مثال، آنها را تگ کنید یا به آنها ایمیل یا پیامی بفرستید تا توجه آنها را به دست آورید.

نحوه اطلاع‌رسانی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. چنین پیامی با پاسخ مخفی روبه‌رو خواهد شد: «سلام! من مقاله شما را به اشتراک گذاشتم. آیا شما نیز می‌خواهید لینکی به سایت من بدهید؟»
این پیام نشان می‌دهد که شما فقط دنبال لینک برای بهبود سئو هستید و اهمیتی به ایجاد روابط نمی‌دهید. بهتر است بگویید از چه بخش‌هایی از مقاله خوش‌تان آمده است و چیزی را درخواست نکنید. برای هربار گزینش محتوا لازم نیست چنین کارهایی کنید. فقط به افراد یا شرکت‌هایی پیام دهید که می‌خواهید با آنها روابطی ایجاد کنید.

متنوع کردن تقویم محتوایی

شما باید عقاید و صدای برند خود را توسعه دهید، ولی مخاطبان تنوع را دوست دارند. اشتراک‌گذاری عقاید متفاوت و ایده‌های جدید از افراد باتجربه صنعت، به پلتفرم شما تنوع اضافه می‌کند. البته چنین کاری باید با احترام به عقاید و ایده‌ها انجام گیرد تا دری جدید برای ایجاد ارتباط باز شود. لازم نیست همه محتواهای جذاب را برای افزایش نرخ تعامل به اشتراک بگذارید. محتوایی را به اشتراک بگذارید که مخاطبان آن را مفید محسوب کنند.

تبدیل‌شدن برند به رهبر فکری

گزینش محتوا مانند تولید محتوا برای رهبری فکری بسیار مهم است. گزینش بهترین محتوا نشان می‌دهد از صنعت و ترندهای آن آگاه هستید.

به عبارت دیگر، بدون خودستایی یا پز دادن نشان می‌دهید تجربه و دانش کافی دارید. برای درک بیشتر بهتر است مثالی بزنیم: «ما براساس داده‌ها گزارشی تهیه کرده‌ایم و به شما کمک خواهیم کرد چگونه در شبکه‌های اجتماعی موفق عمل کنید.»

5 نکته مهم در گزینش محتوا

گرچه گزینش محتوای موثر کار سختی نیست، ولی به یک استراتژی نیاز دارید. زمانی که محتوایی را به اشتراک می‌گذارید، این پنج نکته را به یاد داشته باشید.

مخاطبان خود را بشناسید

اهمیت این نکته به اندازه‌ای است که در هر استراتژی بازاریابی باید به آن توجه شود. هنگام گزینش محتوا به همسو بودن آن با مخاطبان خود فکر کنید. قبل از برنامه‌ریزی برای گزینش محتوا، سوالات زیر را از خود بپرسید:

این محتوا به چه میزانی به مخاطبان هدف من کمک خواهد کرد؟

آیا این محتوا می‌تواند مشکلات آنها را برطرف کند؟

آیا با ذهنیت مخاطبان هدف از برند من همخوانی دارد؟

اگر نمی‌توانید به این سوالات قبل از اشتراک‌گذاری پاسخ دهید، قدمی به عقب بردارید و به استراتژی محتوایی خود مراجعه کنید.

منبع محتوا را ذکر کنید

برای مثال، منبع را تگ کنید یا لینکی به تولیدکننده محتوا بدهید. هرگز محتوای گزینش‌شده را طوری منتشر نکنید که انگار خودتان آن را ساخته‌اید؛ زیرا سرقت محتواهای دیگران به برند شما ضربه خواهد زد. اگر از منابع مختلفی گزینش می‌کنید، حتما به همه منابع در پیش‌نمایش کوچکی لینک دهید.

افکار خود را اضافه کنید

لازم نیست هر بار که محتوایی را به اشتراک می‌گذارید، این کار را انجام دهید؛ ولی تلاش کنید چیزی مفید به بیشتر محتواهای گزینش‌شده خود اضافه کنید.

مجبور نیستید متنی طولانی بنویسید. یک یا دو جمله برای معرفی محتوا و دلیل مفید بودن آن برای مخاطبان کافی است. همچنین می‌توانید بخشی را نقل‌قول کنید و عکسی برای آن بسازید. این عکس یا گذاشتن اموجی باعث خواهد شد مخاطبان اسکرول را متوقف کنند.

زمانی برای انتشار محتوای گزینش‌شده انتخاب کنید

زمان‌بندی محتوا می‌تواند کمک بزرگی به شما در صرفه‌جویی در زمان کند. با زمان‌بندی محتوا می‌توانید فاصله بین محتواها را ببینید و خلأها را پر کنید. همچنین به شما کمک خواهد کرد محتوای مهم کمپین را که باید در روز خاصی منتشر شود فراموش نکنید.

بهترین کار برای پر کردن خلأها، اشتراک‌گذاری محتوای گزینش‌شده است. یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی مانند Hootsuite می‌تواند شما را در برنامه‌ریزی و زمان‌بندی محتواها و تحلیل عملکرد برای استراتژی‌های آینده یاری کند.

همچنین می‌تواند بهترین زمان را برای انتشار محتوا در هریک از صفحات شبکه‌های اجتماعی طبق معیارهای مخصوص خودتان تعیین کند.

ترکیب محتوایی مناسبی ارائه کنید

تقویم شبکه‌های اجتماعی خود را با ترکیب انواع محتوا ازجمله محتواهای گزینش‌شده پر کنید. نگران کاهش اهمیت محتواهای تولیدی خود نباشید.

در حقیقت، شما باید بیشتر از تولید محتوا، محتوای گزینش‌شده به اشتراک بگذارید. 40درصد تولید محتوا و 60درصد گزینش محتوا نسبت خوبی است.

بیشتر زمان خود را برای 40درصد صرف کنید تا از کیفیت و منحصربه‌فرد بودن آنها مطمئن شوید.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها