همه چیز درباره یک تجارت جدید

بساط وسط شبکه‌های اجتماعی

تجارت اجتماعی را می‌توان ترکیب شبکه‌ های اجتماعی با تجارت الکترونیک توسط فروشندگان تعریف کرد. این روزها تجارت الکترونیک به یک بازار 89.4 میلیارد دلاری تبدیل شده و انتظار می‌رود به 604 میلیارد دلار در هفت سال آینده برسد.
تجارت اجتماعی را می‌توان ترکیب شبکه‌ های اجتماعی با تجارت الکترونیک توسط فروشندگان تعریف کرد. این روزها تجارت الکترونیک به یک بازار 89.4 میلیارد دلاری تبدیل شده و انتظار می‌رود به 604 میلیارد دلار در هفت سال آینده برسد.
کد خبر: ۱۳۵۳۶۶۲

تجارت اجتماعی، پروسه فروختن محصولات به‌طور مستقیم در شبکه‌های اجتماعی است. ارسال محصولات و پرداخت نیز در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌گیرد.

در حال حاضر اینستاگرام، فیسبوک و پینترست ازجمله شبکه‌های اجتماعی مناسب برای تجارت اجتماعی هستند.

کاربران این شبکه‌ها ممکن است حین اسکرول کردن در صفحه فید خود، یک چتر با قیمت مناسب پیدا کنند. سپس با کلیک کردن روی «خرید»، آن را خریداری و در ثانیه بعدی با تصاویر نوزاد خواهر خود ذوق کنند. اگر شما هم می‌خواهید از این رشد بی‌نصیب نمانید، گزارش ما را از دست ندهید.

تفاوت تجارت اجتماعی و تجارت الکترونیک چیست؟

تجارت الکترونیک، به خرید به وسیله سایت یا اپلیکیشن برند گفته می‌شود. این بازار به کاربر اجازه می‌دهد خرید خود را درون شبکه‌های اجتماعی انجام دهد بنابراین تجارت اجتماعی تجارت الکترونیک نیست.

همچنین نمی‌توان به آن فروش اجتماعی هم گفت. زیرا فروش اجتماعی ایجاد روابط در شبکه‌های اجتماعی برای ساخت فهرست فروش احتمالی است.

چرا تجارت اجتماعی؟

آیا در ساخت فروشگاهی در شبکه‌ های اجتماعی تردید دارید؟ هفت دلیل زیر به شما کمک می‌کنند تا به اهمیت تجارت اجتماعی پی ببرید.

تجارت اجتماعی، خرید را به یک تجربه اجتماعی تبدیل می‌کند: تجربه خرید در شبکه‌های اجتماعی بسیار تعاملی‌تر از تجارت الکترونیک است. در تجارت اجتماعی، کاربران می‌توانند درباره خرید با دوستان خود مشورت کنند، پز لباس جدید خود را بدهند، زیر تصویر تی‌شرت جدید دوستان خود کامنت بگذارند و کامنت‌های پست فروشنده محصول دیگری را بررسی کنند. برای افرادی که نمی‌توانند از جنبه اجتماعی خرید در فروشگاه‌های دنیای واقعی بهره ببرند، تجارت اجتماعی شاید بهترین گزینه باشد.

تجارت اجتماعی، مراحل خرید از سایت را حذف می‌کند: سوشال بیزینس را می‌توان به سه مرحله تقسیم کرد: دیدن، کلیک کردن و خریدن. تجارت اجتماعی، مسیر کشف تا خرید کاربر را آسان‌تر می‌کند. در خرید از سایت‌ها، مشتری ممکن است با هر کلیک موس، نظر خود را تغییر دهد. به عبارت دیگر، اگر مجبور باشد پس از دیدن تبلیغات به سایت شما برود، محصول را در سبد قرار دهد و اطلاعات خود را وارد کند، ممکن است علاقه خود را به خرید از دست بدهد.

با تجارت اجتماعی، می‌توان درآمد قابل توجهی کسب کرد: کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند فروش الکترونیکی در سه سال آینده به بیش از 735 میلیارد دلار خواهد رسید. اگر شما هم می‌خواهید درآمد خود را افزایش دهید، بهتر است محصولات خود را به مکانی که مشتریان هستند ببرید. جالب است بدانید 81درصد از خریداران درباره محصولات در اینستاگرام و فیسبوک تحقیق می‌کنند و اولویت اول 48درصد از کاربران پینترست، خرید است.

این تجارت دسترسی به نظرات کاربران را آسان‌تر می‌کند: در تجارت اجتماعی، کاربران می‌توانند محصولات شما بررسی و درباره آن با یکدیگر بحث کنند. به عبارت دیگر، کاربران می‌توانند به شما بگویند چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند. در شبکه‌های اجتماعی، شما اطلاعات شفافی درباره این‌که مشتریان شما چه کسانی هستند دارید. همچنین یک فرصت عالی برای گفت‌وگو با مشتریان در کامنت‌ها و پیام‌های خصوصی به‌دست می‌آورید.

افراد جوان دوست دارند در شبکه‌های اجتماعی خرید کنند: اگر بازار هدف شما، افراد 18 تا 34 ساله هستند، آنها هم‌اکنون در حال اسکرول کردن هستند تا محصول دلخواه خود را خریداری کنند. 48درصد از کاربران 18 تا 34 ساله آمریکایی محصولی را در شبکه اجتماعی در سال 2019 خریداری کردند. همچنین جالب است بدانید 27درصد از بین افرادی که تاکنون اقدام به خرید در شبکه‌های اجتماعی نکرده‌اند، دوست دارند یک بار چنین کاری را انجام دهند.

با تجارت اجتماعی می‌توانید مخاطبان اصلی خود را هدف قرار دهید: اطلاعات کاربران در شبکه‌های اجتماعی موجود است و یک فرصت طلایی برای نشان دادن تبلیغات شما به بازار هدف محسوب می‌شود. لباسی با پرینت اسب می‌تواند به افراد عاشق اسب‌سواری نشان داده شود یا عینک‌های مخصوص کودکان در فید پدران جوان ظاهر شود. با تجارت اجتماعی می‌توانید به روشی که تجارت الکترونیکی در انجام آن ناتوان است، محصولات خود را به افرادی که عاشق خریدن آنها هستند نشان دهید.

بهترین پلتفرم‌ها برای تجارت اجتماعی کجاست؟

فیسبوک: شما می‌توانید از صفحه کسب‌وکار فیسبوک برای انتشار اخبار، ارتباط با هواداران و نشان دادن لوگوی جدید خود استفاده کنید. علاوه بر این موارد، می‌توانید محصولات خود را بفروشید. در فروشگاه‌های فیسبوک می‌توانید فونت، تصاویر و رنگ‌ها را متناسب با برند خود شخصی‌سازی کنید. مشتریان می‌توانند درون‌برنامه پرداخت کنند یا با شما در پیام‌رسان گفت‌وگو کنند.

اینستاگرام: 60درصد از مردم محصولات جدید را در اینستاگرام پیدا می‌کنند بنابراین محصولات شما نیز باید آنجا باشد. فروشگاه‌های اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا محصولات نشان داده‌شده در تصاویر و ویدئوهای شما را از هر جایی درون اپلیکیشن خریداری کنند. هر محصولی می‌تواند یک صفحه مخصوص به خود حاوی تصاویر، قیمت و کپشنی پر از جزئیات داشته باشد.

پینترست: پینترست به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پین‌های قابل خرید محصول را ایجاد کنند. پین‌های محصول در فروشگاه پینترست برندتان قابل دسترسی هستند. متأسفانه، کاربران نمی‌توانند درون‌برنامه خرید کنند. اگر روی یک گلدان زیبا کلیک کنند به خارج از برنامه پینترست فرستاده خواهند شد تا خرید خود را در یک سایت تکمیل کنند. جالب است بدانید 89درصد از کاربران پینترست به منظور الهام گرفتن برای خرید آنجا هستند.

سخن آخر

زمانی که راه‌اندازی فروشگاه را به پایان رساندید بهتر است تکنیک‌هایی برای یک تجارت اجتماعی مؤثر یاد بگیرید و بخش اجتماعی این شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید.

این تکنیک‌ها عبارتند از: همیشه به تعامل با دنبال‌کنندگان خود فکر کنید، از جنبه استراتژیکی به کامنت‌ها نگاه کنید، مطمئن شوید کپشن محصولات همه جزئیات را شامل می‌شوند و کاربران را تشویق کنید محصولات شما را نقد و بررسی کنند.

جالب است بدانید 93درصد از خریداران اینترنتی گفتند که ممکن است به دلیل یک نقد و بررسی، در تصمیم خود تجدید‌نظر کنند یا تصمیم به خرید آن محصول بگیرند.

پس زمانی که نظرات مثبتی دریافت کردید، آنها را در شبکه‌های اجتماعی به‌وسیله روش‌های خلاقانه و بدون اغراق کردن منتشر کنید. به خاطر داشته باشید تجارت اجتماعی، قطعه‌ای از پازل بازاریابی دیجیتال است.

شیرین هنرمند اصل - روزنامه نگار / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها