آمار و ارقام از هفته جذاب فوتبال اروپا

این میلان اسکودتو می‌خواهد

چشم کلوپ و لیورپول به بازی منچستر-من‌سیتی

دوراهی دشوار شیاطین سرخ

یکشنبه‌ شبی که با دربی شهر منچستر شروع شود و حسن ختامش هم بازی حساس ناپولی و میلان در سری A باشد، بدون شک یکی از بهترین روزها برای فوتبالی‌ها و فوتبال دوستان است.
کد خبر: ۱۳۵۷۳۶۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، هواداران دو تیم شهر منچستر از مدت‌ها قبل منتظر این بازی حساس بودند؛ اما باید به این نکته هم توجه داشت که حس و حال هواداران من یونایتد برای این بازی متفاوت‌تر از هواداران رقیب است. پیروزی در دربی بدون شک یکی از شیرین‌ترین لحظات فوتبالی را برای هواداران دو تیم رقم می‌زند، اما یونایتد‌ی‌ها در یک دو راهی سخت قرار گرفته‌اند.

 شاگردان رالف رانگنیک در صورت پیروزی در ورزشگاه اتحاد می‌توانند وضعیت خود در جمع بالانشین‌ها و گزینه‌های کسب سهمیه را بهتر کنند. البته این پیروزی باعث می‌شود تا هواداران رقیب اصلی و یا بهتر بگوییم دمشن شماره یک منچستری‌ها خوشحال شوند. لیورپول که با یک بازی کمتر 6 امتیاز کمتر از من‌سیتی دارد، فقط منتظر یک لغزش از سمت شاگردان پپ گواردیولا است تا با پیروزی در آن بازی عقب افتاده، خودش را به صدر نزدیک‌تر کند.

دو تیم با شرایطی متفاوت پا به این بازی گذاشته‌اند. من‌سیتی هفته پیش اگرچه با یک گل در خانه اورتون پیروز شد، اما خطای هند بازیکن این تیم در محوطه جریمه و نگرفتن پنالتی به نفع اورتون به قدری جنجال آفرین بود که در نهایت کمیته داوران فوتبال انگلیس از اورتونی‌ها بابت این اشتباه عذرخواهی کرد. البته یک اتفاق تلخ این شیرینی را برای هواداران من‌سیتی از بین برد زیرا اعلام شد که روبن دیاز، مدافع این تیم به دلیل مصدومیت تا یک ماه غایب خواهد بود. از آن طرف، شاگردان رانگنیک نتوانستند در اولدترافورد مقابل واتفورد رده نوزدهمی به برتری برسند. این دربی در کنار جذابیت و حساسیت خود، آمارها و نکات جالبی دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌شود:

* این پنجاهمین بازی این دو تیم در تاریخ لیگ برتر به حساب می‌آید که سهم منچستر 24 و سهم سیتیزن‌ها 16 برد بوده است. نکته جالب اینجاست که 21 پیروزی در این باره توسط تیم میهمان به دست آمده است.

* شیاطین سرخ در صورتی که بتواند در این بازی پیروز شود، برای دومین بار توانسته در چهار بازی متوالی در خارج از خانه در رقابت‌های مختلف، تیم همشهری‌اش را شکست دهد.

* شاگردان پپ در 17 بازی قبلی خود در لیگ جزیره، 15 برد به دست آورده‌اند.

* پپ گواردیولا در چهار بازی قبلی‌اش در خانه مقابل منچستر شکست خورده است. او در دوران مربیگری‌اش به هیچ رقیبی تا این اندازه در خانه نباخته است.

* کوین دی بروینه در صورت گلزنی در بازی امشب، تعاد گل‌هایش در لیگ جزیره را به عدد 50 می‌رساند و از این حیث چهارمین بازیکن بلژیکی می‌شود که به این مهم رسیده است.

* یونایتد در هشت بازی قبلی‌اش در لیگ برتر شکست نخورده است.

* شیاطین سرخ در 20 بازی متوالی خارج از خانه خود توانسته در گلزنی موفق باشد. آخرین بازی این تیم که با تساوی بدون گل تمام شد، در آوریل سال گذشته و مقابل لیدز بود.

* برونو فرناندز در صورت گلزنی می‌تواند تعداد گل‌هایش برای منچستر را به عدد 50 برساند. او تاکنون 115 بازی برای این تیم انجام داده است.

 

 

ناپولی – میلان، حساس‌ترین بازی سری A

جنگ صدر در ناپل

چند سال پیش وقتی به این موقع از سری A می‌رسیدیم، یک موضوع کاملا مشخص شده بود: یوونتوس بدون هیچ مشکل و یا رقیب جدی در مسیر قهرمانی فوتبال ایتالیا قرار داشت و بقیه تیم‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان با هم می‌جنگیدند. اما در دو فصل اخیر، اوضاع تا حدود زیادی تغییر کرده است. این فصل هیچ خبری از یووه در مسیر قهرمانی نیست و سه تیم اینتر، میلان و ناپولی رقابت تنگاتنگی برای فتح اسکودتو دارند. اینتر بازی این هفته‌اش مقابل سالرنیتانا را با پیروزی پر گل 5 بر صفر پشت سر گذاشت تا با تعداد بازی مساوی، یک امتیاز بیشتر از میلان و ناپولی باشد. حالا با این وضعیت بازی امشب این دو تیم در ورزشگاه دیگو مارادونا شهر ناپل حساسیت بیشتری دارد.

این دو تیم در حالی در امتیاز 57 مشترک هستند، که در طول فصل شرایط مشابهی با هم داشته‌اند. هر دوی این تیم‌ها فصل را با 8 پیروزی متوالی شروع کردند، اما بعد از آن فراز و نشیب‌های مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند. تا اینجای فصل و بعد از گذشت 27 هفته، ناپولی با دریافت 19 گل بهترین خط دفاعی را بین 20 تیم سری A دارد. اگرچه شاگردان اسپالتی هفته گذشته توانستند در ورزشگاه المپیک رم با نتیجه 2 بر یک مقابل لاتزیو برنده شوند، اما تا پیش از آن با دو تساوی در سری A و شکست مقابل بارسا در لیگ اروپا، شرایط چندان جالبی نداشتند.

در آن طرف ماجرا، میلانی قرار دارد که چند تساوی بد موقع مقابل تیم‌های پایین جدول در هفته‌های اخیر موجب شد تا برتری چند امتیازی‌اش در صدر را از دست بدهد. با این شرایط، شاگردان استفانو پیولی مقابل تیمی قرار می‌گیرند که در 14 تقابل قبلی‌اش با آن فقط یک پیروزی به دست آورده و 8 بار با باخت زمین را ترک کرده است. آنچه که باعث می‌شود علاوه بر حساسیت، منتظر یک بازی جذاب هم باشیم این است که در پنج بازی اخیر این دو تیم حداقل 3 گل رد و بدل شده است.

در کنار این موارد، بازی امشب می‌تواند یک شب خاطره انگیز برای لورنزو اینسینیه، مهاجم ناپولی باشد. او که در انتهای این فصل از ایتالیا می‌رود و فوتبالش را در آمریکا ادامه خواهد داد، در صورت گلزنی در بازی امشب می‌تواند اولین بازیکن طی 12 سال اخیر باشد که فقط برای یک تیم در سری A 250 گل به ثمر رسانده است.

حسین خلیلی - گروه ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها