نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

شناسایی 380 هزار چاه غیر مجاز در کشور

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از وجود ۳۸۰ هزار چاه غیر مجاز در کشور خبر داد وگفت: چاه‌های غیر مجاز باید مسدود شوند.
کد خبر: ۱۳۵۶۸۵۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز:در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور پیشنهاد دکتر علیرضا عباسی نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سه شهرستان کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای در خصوص تقویت سفره های آب زیرزمینی تصویب شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی علیرضا عباسی افزود: اکنون در کشور حدود ۸۹۹ هزار حلقه چاه وجود دارد که عمده برداشت هایی که از چاه‌های غیر مجاز صورت می گیرد برای کشت محصولات غیر اساسی کشاورزی استفاده می شود.

وی بیان داشت: پیشنهاد این است که بین کشت محصولات اساسی، استراتژیک کشور و محصولات غیر اساسی تفکیک قایل شویم و برای محصولات اساسی مبلغ سه هزار ریال به ازای هر متر مکعب برداشت آب از آبخوان ها لحاظ شود و برای محصولات غیر اساسی به شش هزار ریال به ازای هر متر مکعب افزایش یابد، دولت این محل درآمدی را باید صرف برنامه های تعادل بخشی، آبخیزداری و اجرای طرح‌های افزایش بهره‌وری آب کند.

وی یادآورشد:در ماده ۳۵ بخش هشت قانون برنامه پنج ساله ششم که مربوط به آب است دولت مکلف شده به منظور مقابله با بحران کم آبی و تعادل بخشی به سفره های زیرزمینی، ارتقای بهره‌وری داشته باشد و در پایان برنامه ششم، ۱۱ میلیارد متر مکعب جبران تراز آب داشته باشد.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فرویس در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از روش های جبران تراز آب آن است که با نصب کنتور هوشمند و حجمی آب توزیع شود و بر اساس کاهش مصرف آب بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری این کار انجام شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها