در نشست خبری مدیر مخابرات خراسان شمالی

برنامه توسعه مخابرات منطقه تشریح شد

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: در سال جاری با اجرای طرح ارتقاء سرعت اینترنت همراه اول و اجرای طرح فیبر نوری در مناطق روستایی راز و جرگلان، تحولی بزرگ در صنعت ارتباطات و مخابرات منطقه، صورت گرفته است .
کد خبر: ۱۳۵۵۷۹۶


به گزارش جام جم آنلاین خراسان شمالی  ؛ بنا به اعلام روابط عمومی مخابرات منطقه خراسان شمالی:مهندس علیرضا هاشمی،مدیر مخابرات منطقه در تشریح این خبر افزود:  با هدف توسعه خدمات مخابراتی و  با توجه به شرایط و محدودیت های بحران کرونا، طی یکسال گذشته علاوه بر احداث و راه اندازی دو دکل و سایت جدید موبایل در مزرعه بچه دره و روستای قزل از توابع شهرستان راز و جرگلان ، تعداد  17سایت تلفن همراه اول از محل اعتبارات دولتی USO نیز در  روستاهای این شهرستان(از جمله روستاهای راستقان، ابریشم، پشنده ، حصارچه و دویدوخ،گرکز، مزارلق، سوخسوهاشم، اشرف دره، کرپشتی ، توتلی ، تنگه ترکمن، بک پولاد، یکه صعود،کاریز، باغلق،کرکولی) به تکنولوژی 3G و 4G    و یک سایت در شهر راز به تکنولوژی G 5. 4 ارتقاء یافته است که با این میزان افزایش سرعت اینترنت همراه،  ساکنین بالغ بر 30 روستا در منطقه مرزی راز و جرگلان از مزایای این طرح بهره مند شده اند.


مهندس هاشمی در خصوص اجرای طرحهای ملی فیبر نوری در این منطقه مرزی نیز اظهار داشت: از محل اعتبارات دولتی USO  و با تلاش پرسنل مخابرات منطقه، ضمن اجرای بالغ بر49کیلومتر فیبر در نقاط مختلف شهرستان  راز و جرگلان از جمله سایت گوینیک - غلامان، یکه صعود -  حسن آباد،  غلامان- سوخسوهاشم- پرسه سو –  سنگسار،  بخشداری یکه صعود، بخشداری غلامان، اداره برق راز ، سپاه شهرستان راز و ... ادامه عملیات فیبر نوری در حال پیشرفت است.


 وی افزود: اجرای فاز  دوم پروژه ملی فیبر نوری (uso) در مسیرهای دیگر از جمله مسیرگوئینگ – جلف دره – قوش تپه و مسیر گوئینگ – باغلق – توتلی – مزارلق – یکه صعود – دویدوخ  نیز در برنامه سال آتی مخابرات می باشد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها