در نشست خبری مدیر مخابرات خراسان شمالی

برنامه توسعه مخابرات منطقه تشریح شد

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی در گفتگو با جام جم :

ضرورت نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت با افزایش سرمایه گذاری

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی گفت: تغییر فناوری در حوزه‌های مختلف از جمله سرویسهای ارزش افزوده شبکه تلفن ثابت، سرمایه گذاری بیشتری را در این زمینه ایجاب می‌کند.
کد خبر: ۱۳۴۵۷۶۶

به گزارش جام جم آنلاین خراسان شمالی ؛ مهندس علیرضا هاشمی ، مدیر مخابرات منطقه در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تغییر فناوری های ارتباطی و شبکه های مخابراتی در عصر حاضر از لزوم تغییر مدل تعرفه گذاری تلفن ثابت در راستای ضرورت  نوسازی و بازسازی شبکه تلفن ثابت، خبر داد.

هاشمی تصریح کرد : افزایش توجه مردم به فضای مجازی، استفاده بیشتر از اینترنت به ویژه در بخش‌های مختلف آموزشی، اقتصادی و بازرگانی بویژه در دو سال اخیر و بعد از کرونا، ضرورت نوسازی شبکه را حتمی کرده و به همین دلیل باید در این بخش هم سرمایه گذاری شود.

وی با اشاره به ثابت ماندن تعرفه تلفن ثابت طی ۱۸ سال گذشته به رغم افزایش هزینه‌های جاری و سرمایه‌ای شرکت مخابرات ایران گفت: شرکت مخابرات همواره در راستای توسعه خدمات ارتباطی نوین و ارتباط رسانی مناسب به مشترکین از هیچ تلاشی دریغ نداشته است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان شمالی ادامه داد: گذر زمان و تغییر فناوریها، ضرورت بازسازی تجهیزات شبکه ارتباطی را ایجاب میکند، بنابراین لازم است که تعرفه‌ها منطقی شود تا امکان اختصاص بخشی از درآمد در بخش‌های توسعه‌ای، فراهم شود.

هاشمی یادآور شد : مخابرات با ارائه پیشنهاد جهت تغییر مدل تعرفه گذاری تلفن ثابت به دنبال افزایش تعرفه نبوده و فقط بحث حداقل هزینه نگهداری برای هر خط تلفن مطرح است زیرا نگهداری از شبکه تلفن ثابت برای تمامی خطوط منصوبه و مشغول بکار امری هزینه بر و اجتناب ناپذیر است.

وی خاطر نشان کرد: تمامی خطوط تلفن مشترکین( دارای کارکرد و یا فاقد کارکرد) علاوه بر هزینه های اولیه برای شرکت مخابرات، دارای هزینه بسیار بالا در بحث نگهداری زیرساخت و شبکه اصلی میباشد  و این در حالیست که هم اکنون ازحدود 350 هزار خط ثابت منصوبه دراستان فقط تعداد 250 هزار تلفن مشغول بکار می باشد.

هاشمی گفت: با توجه به ضرورت بهسازی و توسعه هر چه بیشتر شبکه ارتباطی و لزوم سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه ،شرکت مخابرات با ارائه  جدول پیشنهادی به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که بر اساس آن مناطق کشور بر اساس اقلیم و جغرافیای کشور متفاوت باشد، خواستار تغییر مدل تعرفه گذاری تلفن ثابت بوده و مسلما با تصویب این جدول، توسعه بیش ازپیش زیرساخت‌های مخابراتی و بروزرسانی فناوریهای ارتباطی شتاب بیشتری خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها