هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز برگزار می‌شود

بی‌قراری در صدر جدول

لیگ بیست و یکم از این به بعد دیگر فقط یک دیدار حساس به آن معنا ندارد. آنچه اهمیت دارد به کل لیگ برمی‌گردد و تمامی دیدارها و این‌که تمامی هفته‌ها حساسیت دارد.
کد خبر: ۱۳۵۵۷۵۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، از صدر تا ته جدول شرایط ویژه‌ای دارند و همه‌چیز هیجان‌انگیز است. از دربی اصفهان گرفته تا تقابل صدرنشین با یکی از تیم‌های پایین جدول. هر هفته که می‌گذرد امتیازات و یاس‌ها و امیدها بیشتر می‌شود. حالا هم که به هفته نوزدهم رسیده‌ایم، هفته‌ای که از سر تا ته آن دیدنی است.

 

گل‌گهر-پرسپولیس؛ تقلای صدر

واقعیت این که استقلال این طرف مقابل فجر ببازد و پرسپولیس آن طرف تیم گل‌گهر را هم ببرد باز هم تفاوتی در صدر جدول حاصل نخواهد شد. به هر حال پرسپولیس هفته به هفته تلاش می‌کند تا نقشه رسیدن به صدر زودتر عملی شود. گل‌گهر سیرجان اما حریفی بسیار جدی است. تیمی که بابت آن کسر امتیاز زخم خورده و هنوز با آن بازیکن گابنی‌اش که بازی‌های ملی نداشت حاشیه‌های زیادی را از سر می‌گذراند. پرسپولیس رده دوم است و گل‌گهرسیرجان در رده ششم. این دو تیم در حالی امروز مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که تقریبا یک سال قبل یک بازی پرگل را از خود بر جای گذاشتند. آخرین بازی که دو تیم پرسپولیس و گل‌گهر در سیرجان و به میزبانی گل‌گهر به مصاف هم رفتند نتیجه‌ای عجیب و غریب رقم خورد و پرسپولیس با ۵ گل، گل‌گهر را در غیاب قلعه‌نویی شکست داد. البته بی‌شک شرایط بازی امروز زمین تا آسمان با بازی فصل گذشته تفاوت دارد. گل‌گهر سیرجان با تمام مشکلاتی که دارد بعید است باز هم تن به شکست سنگین دیگری بدهد. حداقل برای امیر قلعه‌نویی خیلی بد است که مقابل پرسپولیس تن شکست بخورد.
نکته ویژه یک: شاگردان یحیی گل‌محمدی فصل گذشته در دو بازی رفت و برگشت هشت گل به گل‌گهر زدند و در مقابل یک گل دریافت کردند.
نکته ویژه دو: امیر قلعه‌نویی حسابی اضافه وزن پیدا کرده است. او در گفت‌و‌گویی به عمل جراحی تعویض مفصل خود و البته پرخوری‌هایش اشاره کرده است!
نکته ویژه سه: گل‌گهر مهدی تیکدری را در این بازی ندارد و پرسپولیس هم امیدعالیشاه و سیامک نعمتی را نخواهد داشت.

استقلال-فجرسپاسی؛ ادامه خوش‌اقبالی و ادامه تیره روزی؟

مسلم است تیمی که صدرنشینی را در اختیار دارد هر هفته در کانون توجه قرار بگیرد و تمامی دیدارهایش ولو با قعرنشینان از اهمیتی خاص برخوردار باشد.
اما به هر حال درباره دیداری که یک پای آن (استقلال) پنج بازی رسمی اخیر خود را برده و یک پای دیگر آن (فجرسپاسی) در پنج بازی رسمی اخیر خود دو باخت و سه مساوی کرده چه پیش‌بینی خاصی می‌توان داشت؟ با کنار گذاشتن اتفاقات ویژه فوتبالی که حقیقتا به قد و قواره این مسابقه نمی‌خورد و نمی‌توان مثلا انتظار داشت صدرنشین به تیم رده چهاردهمی ببازد باید گفت که فعلا دور، دورِ فرهاد مجیدی است. به قول فوتبالی‌ها او می‌تواند سه امتیاز دیگر به اندوخته‌های خود اضافه کند. به هر حال واضح به نظر می‌رسد که این دیدار می‌تواند ادامه خوش‌اقبالی‌های استقلال و ادامه تیره‌روزی‌های فجرسپاسی باشد. استقلال در صدر قرار دارد اما هنوز بی‌قرار است چون نفس پرسپولیس را درست پشت سر خود حس می‌کند. راستی، می‌توان انتظار داشت استقلال در این دیدار کمی (فقط کمی) از دیدارهای قبلی خود زیباتر بازی کند؟ همه چیز که فقط بردن و صدرنشینی نیست.
نکته ویژه یک: پرگل‌ترین دیدار تاریخ دو تیم به برتری ۵ بر ۲ آبی‌ها برمی‌گردد که ۱۳ سال پیش یعنی مهر ماه سال ۸۷ برگزار شد.
نکته ویژه دو: فرهاد مجیدی به دلیل رفتار اخیر وریا غفوری کاپیتان تیمش او را کنار گذاشته است. این هم یک حاشیه آب و نان‌‌دار دیگر برای آبی‌ها.
نکته ویژه سه: قرار شده سیاوش یزدانی و محمد‌حسین مرادمند دو مدافع مستحکم آبی‌پوشان برای گذراندن خدمت سربازی خود را معرفی کنند. وریا هم که نیست و این یعنی استقلال دفاع ندارد!


سپاهان، ذوب‌آهن؛ و اما یک دربی دیگر
 
دربی اصفهان است و یک عالم هیجان برای نصف جهان. یک طرف سپاهان رده سومی و یک طرف هم ذوب‌آهن رده دوازدهمی. سپاهان با اختلاف ۱۰ امتیاز با صدر جدول نقشه‌ای برای صدر ندارد اما حداقل می‌خواهد پیروز دربی بزرگ اصفهان باشد. ذوب‌آهن هم که خیلی وقت است حال و روز خوشی ندارد. تیمی که یک دهه پیش نایب قهرمان آسیا شد اکنون مستعد این است که فانوس به دست شود. با این حال حساب دربی برای این تیم جداست.
نکته ویژه: وضعیت ذوب‌آهن فوق بحرانی است. این تیم از پنج بازی اخیر خود چهار شکست و یک مساوی به دست آورده است. مهدی تارتار سرمربی ذوبی‌ها اولتیماتوم اخراج دریافت کرده است.

استقلال از خودی‌ها ضربه نخورد

مهدی فنونی زاده - پیشکسوت استقلال

نخستین مورد بسیار مهم در رابطه با استقلال این است که باید حرمت‌ها حفظ شود تا بتوانیم بهتر و راحت‌تر روند کنونی را حفظ کنیم. الان خبرهایی درباره کنار گذاشتن وریا غفوری از تیم به گوش می‌رسد که اصلا این اتفاق نه زیبنده استقلال است و نه وریا. به هر حال هواداران اکنون راضی هستند چرا که تیم بعد از چند سال روی روند برد و صدرنشینی افتاده است و نتیجه می‌گیرد. عواملی پشت صحنه وجود دارد که دست به دست هم می‌دهند تا تیم نتیجه نگیرد. به نظر من با همت دسته جمعی می‌توان جلوی این بدخواهان را گرفت. جو خوبی در کل تیم وجود دارد و عملکرد خوبی از سوی بازیکنان می‌بینیم. برخی می‌خواهند به این جو خوب رخنه کنند و به همین دلیل توصیه من این است که همه عوامل باشگاه کاملا باهوش باشند و تفرقه اندازها را به تیم راه ندهند. از طرف دیگر من اعتقاد دارم فضای مجازی کار برخی از بازیکنان تیم را خراب می‌کند. به هر حال شکر می کنیم که تا امروز با تمام چالش‌ها تیم صدرنشین مانده است و کادرفنی نیز کار خود را به خوبی انجام می‌دهد. استقلالی ها نباید اجازه بدهند که از داخلی ها ضربه بخورند.

اکنون در آستانه دیدار با فجرسپاسی باید بگویم که بازی سنگینی در انتظار استقلال است. هر چند فجر جزو تیم های پایین جدول است اما همه می خواهند جلوی صدرنشین خوب بازی کنند و به چشم بیایند.
فجر همیشه تیم جوانی به شمار می رود اما در عین جوانی بسیار قدرتمند و با انگیزه بازی می‌کنند. من این تیم را مملو از توانایی می بینم. فجرسپاسی مشکلات مالی زیادی دارد و همیشه به صورت رفاقتی اداره می شود اما با تمام این اوصاف به هیچ عنوان نباید آنها را دست‌کم گرفت. سه امتیاز این دیدار بسیار شیرین است و می‌توانیم با کمک این سه امتیاز جای پای خودمان را بهتر و بیشتر در صدر حفظ کنیم. تیم ما استقلال است و بهترین نتایج را می خواهد. این صدرنشینی را قدر بدانیم. به هر حال من فکر می کنم دو گل به فجر بزنیم.
 

پرسپولیس هر هفته بهتر و بهتر

محمد پنجعلی - پیشکسوت پرسپولیس 
من از اول لیگ هم مدام می‌گفتم این پرسپولیس مثل همیشه مدعی قهرمانی است و همتا ندارد. از همان موقع هم گفتم شاید مشکلاتی پیش بیاید اما در نهایت این پرسپولیس است که دنیا به کامش می‌شود و جام قهرمانی را در دست می‌گیرد. الان هم در حال مشاهده این موضوع هستیم که پرسپولیس هر هفته بهتر و بهتر می‌شود و باز هم جای پیشرفت دارد. اصلا هر روز که می‌گذرد این تیم قدرتی تازه پیدا می‌کند. من اعتقاد راسخ دارم هر تیمی که به جای پرسپولیس بود تا امروز نابود می‌شد چون حجم تغییر و تحولات این تیم بسیار زیاد بوده است.
هر تیمی و هر بازیکنی نمی تواند این حجم از تغییرات را تاب بیاورد. از سویی پرسپولیس بازیکنان نجیبی دارد. آنها پول نمی‌گیرند و صدایشان هم در نمی‌آید و بابت این موضوع بسیار به آنها افتخار می‌کنیم. مثل همیشه در نهایت صدر برای این تیم خواهد بود و قهرمانی به آنها می‌رسد. من آن روز را به راحتی پیش‌بینی می‌کنم و از همان ابتدای لیگ هم گفتم هر اتفاقی که بیفتد در نهایت این پرسپولیس است که با تمام مشکلات قهرمان می‌شود. این تیم بازیکنان بسیار خوبی در اختیار دارد و من چقدر خوشحالم که رامین رضاییان هم به این تیم برگشته‌، او خام بود اما اکنون پخته شده است. از همه نظر بازیکن کاملی به شمار می‌رود و ویژگی‌های فنی بسیار بالایی دارد. البته او هنوز جای پیشرفت دارد و می تواند به بازیکن بهتر و کامل تری تبدیل شود. او تاثیرگذاری بسیار خوبی دارد و توانایی راه انداختن یک جناح پرسپولیس را در او می‌بینم.
رامین از بازیکنان با‌کیفیت تیم به شمار می‌رود و توانایی بازی کردن در چند پُست در او موجود است. فکر می‌کنم او چهار شش دارد. به هر حال با اتکا به همین بازیکنان باکیفیت است که خیلی راحت می‌توانیم از قهرمانی پرسپولیس حرف بزنیم. آینده مال این تیم است.
هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها