در پی فروکش نسبی تنش ها میان روسیه و اوکراین

روند افزایشی قیمت طلا معکوس شد

قیمت طلا در بازارهای جهانی همچنان به رشد خود ادامه می دهد و امروز به بالاترین میزان خود در ۹ ماهه گذشته رسید.
کد خبر: ۱۳۵۵۶۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، با تشدید تنش‌ها در اروپای شرقی پس از آنکه روسیه دستور اعزام نیرو به مناطق جداشده شرق اوکراین را صادر کرد، طلا روز سه‌شنبه به بالاترین میزان خود در ۹ ماه اخیر رسید و از تقاضا برای شمش‌های امن نیز حمایت کرد.

هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۹۰۹ دلار و ۸۶ سنت رسید، این در حالی است که بالاترین قیمت از اول ژوئن تاکنون ۱۹۱۳ دلار و ۸۹ سنت در هر اونس بود. طلای آمریکا نیز با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۹۱۲ دلار و ۲۰ سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار گفت: با توجه به اینکه وضعیت در اروپای شرقی روز به روز بدتر می‌شود، در حال حاضر دلیلی برای کاهش قیمت طلا وجود ندارد.

افزایش فشار‌های رکود تورمی در سراسر جهان نیز زیربنای افزایش قیمت فلز گرانبها است، وضعیتی که اگر تحریم‌های گسترده غرب علیه روسیه وارد اعمال شوند، بلاشک تشدید خواهد شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه دو منطقه جداشده در شرق اوکراین را مستقل به رسمیت شناخت و به ارتش روسیه دستور داد تا آنچه را که مسکو عملیات حفظ صلح را در این منطقه می‌خواند آغاز کند، این بحران می‌تواند به جنگ عظیم بین روسیه و اتحادیه اروپا بینجامد.

قیمت نفت نیز به بالاترین سطح هفت ساله خود رسید، این در حالی است که معاملات آتی سهام ایالات متحده کاهش یافت.

کاخ سفید اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی را برای ممنوعیت تجارت و سرمایه‌گذاری بین افراد آمریکایی و دو منطقه جداشده شرق اوکراین امضا کرد.

بازدهی معیار ۱۰ ساله ایالات متحده به دلیل وخامت بحران اوکراین و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده کاهش یافت.

در حالی که شمش به عنوان پوششی در برابر تورم و ریسک‌های ژئوپلیتیکی در نظر گرفته می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، طلا ممکن است به ۱۹۲۰ دلاری در هر اونس برسد، و حتی می‌تواند خود را برای ۱۹۴۰ دلار برای هر اونس نیز آماده کند.

قیمت هر اونس نقره با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۲۳ سنت رسید، پلاتین نیز با ۱.۲ درصد افزایش به ۱۰۸۷ دلار ۴۴ سنت و پالادیوم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۳۹۹ دلار و ۷۳ سنت رسید.
 
منبع: مهر
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها