با سه هزار و ۲۱۱ واحد افزایش؛

شاخص بورس بر مدار صعود ماند

رئیس کل سازمان خصوصی‌ سازی گفت: نماد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برای درج در فرابورس آماده شدند.
کد خبر: ۱۳۵۵۴۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، حسین قربان‌زاده در ارتباط زنده با شبکه خبر امروز اعلام کرد: نماد دو شرکت فرهنگی - ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ ها آماده شدند و برای درج در بازار پایه فرابورس معرفی شدند که امیدواریم فرابورس امروز این دو شرکت را در بازار پایه درج کند.

وی افزود: با درج دو نماد استقلال و پرسپولیس در فرابورس ایران، دیگر دو باشگاه یاد شده از سال آینده متفاوت از سالهای قبل خواهد بود چون در یک اتاق شیشه‌ای و شفاف قرار می‌گیرند و صورت‌های مالی آنها حسابرسی شده و هم توسط مردم و هم توسط حسابرسان و هم توسط فرابورس نظارت می‌شود.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی در مورد اینکه مردم از چه زمانی می‌توانند سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را خریداری کنند، گفت:‌ به محض درج نماد این دو شرکت در بازار پایه فرابورس، هیأت واگذاری با مسئله افزایش سرمایه این دو شرکت از محل صرف سهام که با مشارکت مردم در فرابورس انجام خواهد شد موافقت می‌کنند که این فرایند ظرف یک هفته صورت خواهد گرفت و امیدواریم تا 15 اسفندماه مشارکت مردم برای خرید سهام این دو باشگاه فرهنگی - ورزشی در فرابورس انجام شود.

قربان‌زاده در پاسخ به این پرسش که در شرایطی که مردم در بورس خرید و فروش نمی‌کنند چگونه انتظار دارید سهام سرخابی‌ها خریده شود، گفت: این دو باشگاه متفاوت از بنگاه‌های اقتصادی است چون مربوط به برند و تجاری‌شان است و هر باشگاه هزاران طرفدار و هوادار دارند. قرار است از این پس اصول حاکمیتی شرکتی در این دو باشگاه که وارد فرابورس می‌شوند رعایت شوند و به نظرم جشن ملی با مشارکت مردم در افزایش سرمایه دو باشگاه سرخابی‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین گفت: ما وظیفه داریم بحث سودآوری دو باشگاه را دنبال کنیم و الگوی کسب و کار و حاکمیت شرکتی در دو باشگاه سرخابی‌ها دنبال شود. قبلاً بندهای صورت‌های مالی دو باشگاه چندین برابر وضعیت کنونی بود، اما عمده این بندهای حسابرسی اصلاح شدند. وضعیت حق پخش مسابقات دو باشگاه و منبع درآمد برای دو باشگاه همچنین قراردادهای حامی مالی و تعهدات دو باشگاه باید شفاف شود و سرخابی‌ها از این به بعد با روند گذشته متفاوت خواهند بود.

به گفته قربان‌زاده، تا قبل از 15 اسفندماه مردم می‌توانند از طریق بازار پایه فرابورس در افزایش سرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشارکت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها