برگ زرین دیگری از افتخارات مجموعه دارو سازی زهراوی رقم خورد

دریافت پروانه تولید «کپسول نرم روآکوتان» تحت لیسانس ROCHE سوئیس

 مدیر عامل و عضو هیأت مدیره داروسازی زهراوی گفت: این مجموعه در آستانه سالروز تاسیس خود همزمان با ۲۹ بهمن ماه، پروانه‌ی تولید «کپسول نرم روآکوتان» تحت لیسانس ROCHE سوئیس را دریافت کرد.
کد خبر: ۱۳۵۴۹۵۲
دکتر فرهاد کیافر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: داروسازی زهراوی در آستانه‌ی سالروز قیام ۲۹ بهمن ماه مردم تبریز و همزمان با سالروز آغاز بهره برداری این مجموعه دارویی، در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را به شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» مزین کردند به همت و تلاش بی‌وقفه مدیران جوان موفق به دریافت پروانه‌ی تولید کپسول نرم روآکوتان از ماده اولیه(API) تحت لیسانس شرکت ROCHE برای مدت چهار سال جهت تولید در سایت سافت ژل هازارد(پر خطر) شده است. 

وی افزود: شرکت ROCHE سوئیس یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی جهان است که داروسازی زهراوی سابقه ۱۷ سال همکاری با این شرکت را دارد. 

وی ادامه داد: ساخت داروی پیوندی سل سپت و ضد آکنه روآکوتان، حاصل این همکاری ۱۷ ساله بین داروسازی زهراوی و این شرکت سوئیسی است.

کیافر گفت: کپسول روآکوتان جهت درمان بیماری‌های پوستی از جمله آکنه شدید و درمان سرطان‌های پوستی استفاده می‌شود که اخذ مجوز تولید این دارو تحت لیسانس یکی از معتبرترین شرکت‌های داروسازی جهان، نشان از عزم راسخ تیم مدیریتی شرکت جهت پیشبرد اهداف و ماموریت ذاتی خود و در سایه‌ی رعایت کامل الزامات GMP و سازمان غذا و دارو است.

وی تاکید کرد: این شرکت دومین تولید کننده‌ی روآکوتان جهان و اولین تولید کننده‌ی تحت لیسانس ROCHE در جهان است.

گفتنی است؛ مجموعه‌ی داروسازی زهراوی در سال ۱۳۶۵ تاسیس شد و با راه‌اندازی کارخانه‌ای به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع در نزدیکی تبریز همزمان با سالروز گرامیداشت قیام خونین ۲۹ بهمن ماه مردم تبریز در سال ۱۳۷۰ به بهره برداری رسید. 

همزمان شدن تاریخ بهره برداری از داروسازی زهراوی و قیام ۲۹ بهمن ماه از ابتدای شروع به کار این مجموعه، مایه مباهات و افتخار آن بوده است. 

داروسازی زهراوی اکنون یکی از شرکت‌های شاخص داروسازی در کشور بوده و پیشگام تولید کپسول‌های نرم، داروهای مورد استفاده در پیوند اعضا، دیالیز، فراورده‌های بیوتکنولوژی و سرنگ‌های آماده تزریق کوپامر برای بیماران MS است.

شرکت داروسازی زهراوی از سال ۱۳۸۴ تحت لیسانس شرکت F.Hoffman La ROCHE کشور سوئیس، داروی «سل سپت» را جهت پیشگیری از رد پیوند در بیماران پیوندی تولید و به بازار عرضه می‌کند.

این شرکت داروسازی با اتکاء به تلاش شبانه روزی، دانش و تخصص محققان داخلی به یکی از بزرگ ترین تولید کننده داروهای سافت ژل در منطقه تبدیل شده است.

 تلاش‌های این مجموعه سبب شده است تا طی سالیان اخیر موفق به اخذ تقدیرنامه اشتهار به کیفیت چهار ستاره برای تولید داروهای پیوندی، سه ستاره برای تولید داروی کوپامر، نشان سلامت و ایمنی و واحد برگزیده سبز کشور شده و همچنین به عنوان واحد نمونه‌ی سال ۱۳۹۳ انتخاب شود.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها