استاندار کردستان خبر داد:

ایجاد 33 هزار شغل در سال 1401 تعهد دولت در استان کردستان

استاندار کردستان گفت: سهم اشتغالزایی کردستان در سال آینده 33 هزار شغل است که از همین امروز باید در راستای عملیاتی کردن این تعهد تمام دستگاه‌ها و فرمانداران برنامه‌ریزی کنند.
کد خبر: ۱۳۵۴۹۰۳

به گزارش جام جم آنلاین کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در جلسه شورای اشتغال استان کردستان اظهار کرد: شورای اشتغال یکی از مهمترین شوراهای استان است، ایجاد 33 هزار شغل تعهد کردستان در سال آینده است که باید برای تحقق آن بصورت جهادی اقدام کرد.

استاندار کردستان گفت: این میزان تعهد اشتغالزایی برای استان نسبت به سال گذشته بسیار بالا است اما باید با تلاش جهادی زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: برای تحقق این تعهد باید روزانه 100 شغل ایجاد کنیم لذا ایجاد 3 هزار شغل در ماه یک کار بزرگ است و همه مدیران باید پای کار باشند.

استاندار کردستان تصریح کرد: اینکه در گذشته چه ساز و کاری در شورای اشتغال استان وجود داشته کاری ندارم اما از این به بعد هیچ سانسوری در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این زمینه نداریم و از آنجایی که فرمانداران مسوول اشتغال در شهرستان‌ها هستند کم‌کاری را نمی‌پذیریم و از امروز باید برای عملیاتی‌شدن تعهد ایجاد 33 هزار شغل برنامه‌ریزی شود.

وی افزود: سهم هر کدام از دستگاه‌های اجرایی و شهرستان‌ها در زمینه ایجاد اشتغال باید به صورت شفاف اعلام شود.

زارعی‌کوشا اذعان کرد: موانع سرمایه‌گذاری باید برداشته شود، یکی از موانع زمان‌بر بودن پاسخ به استعلام‌ها است لذا در این راستا هر دستگاه باید ظرفیت‌های اشتغال را ایجاد کند و بسته آماده برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.‌

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی در راستای ایجاد این میزان اشتغال باید به عنوان یک اولویت مهم مورد توجه قرار گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها