هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد و در نهایت تیم استقلال با 3 اختلاف امتیاز نسبت به پرسپولیس در صدر باقی ماند تا رقابت سرخابی ها برای قهرمانی هر هفته داغ تر شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۵۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در حالی این هفته در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد که همچنان تیم های استقلال و پرسپولیس سایه به سایه هم پیش می روند. البته سپاهان نیز با برتری مقابل حریف خود همچنان نشان داد دارای انگیزه است و نمی خواهد از کورس عقب باشد.

نکته اول: صنعت نفت آبادان یک - صفر تراکتور؛ شادی زاید الوصف علیمنصور بعد از برد تیم قدیمی

این بازی نکات قابل توجهی داشت. اول اینکه سولدو به دلیل ابتلا به کرونا کنار تیمش نبود، دوم اخباری که گلری خوبی در این بازی انجام داد بر اثر یک غافلگیری و شوت محکم طالب ریکانی و ضربه ای که به سر محمد عباس زاده یار خودی اش خورد، دروازه اش باز شد تا از یک طرف باعث خوشحالی باورنکردنی منصوریان شود و از طرفی باعث ناکامی تیم تبریزی شود. عباس زاده که به نظر می رسید چندان مورد حمایت سولدو نیست در این مسابقه ناخواسته باعث باز شدن دروازه تیمش شد و سه امتیاز را تقدیم تیم آبادانی کرد. از سوی دیگر نفتی ها که تا همین چند روز قبل با مشکلات عجیب مالی روبرو بودند باز هم توانستند در آبادان 3 امتیاز کسب کنند و علی منصوریان که تا به حال چنین خوشحالی از خود بابت بردهاش تیمش نشان نداده بود تا نقطه کرنر برای شادی کردن پیش رفت و بعد از بازی هم خودش اعتراف کرد که حتی از برد تیم ملی مقابل روسیه که به عنوان سرمربی روی نیمکت ایران بود هم بیشتر خوشحال شده است. البته یکی از دلایل خوشحالی سرمربی طلایی پوشان آبادان به دلیل نوع جدا شدنش از تراکتور در فصل گذشته بود. او درحالی که همراه تیم در هواپیما بود باشگاه تراکتور تصمیم به برکناری اش گرفت.

یکی دیگر از نکات این بازی حضور مهدی کیانی با پیراهن تراکتور بود. این بازیکن که به مس رفسنجان رفته بود برای نیم فصل دوم دوباره به تبریز بازگشت اما حضور هم هم نتوانست کمکی به سرخپوشان تبریزی کند.

نکته دوم: پدیده مشهد یک - 3 مس رفسنجان؛ تیم مشهدی همچنان غوطه ور در ناکامی

با وجود خریدهایی که پدیده برای نیم فصل دوم داشته اما از آنجایی که پایه و اساس آماده سازی این تیم در فصل جاری بد بوده همچنان روی ریل ناکامی هستند و در امتیازگیری به شدت ضعیف عمل می کنند. این تیم حتی در خانه هم نمی تواند در کسب امتیاز موفق باشد و در هفته هفدهم مقابل تیم چغر مس رفسنجان کم آوردند. البته ربیعی سرمربی تیم مس معترف شد که تیم مشهدی بازی را بهتر آغاز کرده اما در ادامه این شاگردان او بودند که با تجربه بهتر و پختگی بیشتر توانستند پدیده را شکست دهند.

نکته سوم: سپاهان 4 - یک نفت مسجد سلیمان؛ احیای طوفان زرد در اولین حضور مظاهری

سپاهان که نیم فصل اول را آن طور که می خواست به پایان نبرد شروع طوفانی در نیم فصل دوم داشت.این بازی نشان از تیم فصل قبل داشت و مشخص بود اعضای این تیم تشنه بردن و موفقیت هستند. گلزنی عناصر هجومی تیم نویدکیا می تواند نوید روزهای بهتر برای زردپوشان باشد. باید دید در ادامه رقابتها هم می توانند این روند را حفظ کنند. بازی کردن رشید مظاهری گلر نیم فصل استقلال درون دروازه سپاهان هم از دیگر نکات کلیدی این بازی بود. در سوی دیگر میدان هم محمود فکری در دومین بازی هم شکست خورد. تیمی که با انبوهی از مشکلات از اول فصل روبرو بوده و سخت به نظر می رسد که شرایطش بهتر شود.

نکته چهارم: گل گهرسیرجان 2 - صفر فجرسپاسی؛ کنایه قلعه نویی به خرید از استقلال

مرتضی تبریزی موفق به گلزنی شد که جزو گل های زیبای این هفته بود.بازی امین قاسمی نژاد در گل گهر از نکات ویژه بازی گل گهر و فجر بود. بعد از بازی قلعه نویی در مورد این بازیکن نیم فصل اول استقلال گفت که اگر این بازیکن کم هم بازی کند کارایی لازم را دارد. در واقع این صحبت یک نوع پیام غیر مستقیم به مجیدی هم هست که تا همین چند روز قبل این مهاجم در تیمش بود اما استفاده زیادی از او نکرد. فجرسپاسی هم روند نیم فصل را تکرار کرد و این در شرایطی است که در آخرین جلسه هیات مدیره به کلانتری سرمربی تیم اعلام شده برای احیای تیم ۴ بازی فرصت دارد.

نکته پنجم: پیکان یک - 2 هوادار؛ کامبک طلایی شاگردان عنایتی در روز 10 نفره شدن پیکان

تیم پیکان درحالی که دو روز قبل از مسابقه شاهد تغییر مدیریت بود و در شرایطی که در جریان مسابقه از حریفش پیش افتاد اما حریف شاگردان با انگیزه رضا عنایتی نشدند و کامبک هوادار باعث شد تا دربی کوچک تهران به ضرر پیکانی ها باشد. البته که عنایتی به دلیل مرحومیت از روی سکوها تیمش را هدایت کرد و از این موضوع عم نباید گذشت که اخراج بازیکن پیکان شیرازه این تیم را از هم پاشید. از دست دادن دو سه بازیکن کلیدی باعث شده تا دست مجتبی حسینی بسته باشد اما سرمربی پیکان اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر بتوانند خود را جمع و جور کنند.

نکته ششم: فولاد یک - صفر آلومینیوم اراک؛ فولاد به سبک عرب ها برد؟!

جواد نکونام در حالی که این بازی از روی سکوها نظاره گر عملکرد شاگردانش بود توانسته فولاد را در نیم فصل دوم متحول کند. خریدهای تازه به فولاد جان تازه ای داده اند و این تیم توانسته به شخصیت اصلی خود برگردد. هر چند این بازی کم بدون حاشیه هم نبوده و مثل همیشه که وقتی پای بازی های فولاد وسط هست ناراحتی حریف از نیمکت شلوغ سرخپوشان اهوازی هم وسط می آید. رسول خطیبی سرمربی آلومینیوم حسابی بعد از بازی از این وضعیت ناراحت بود و البته سبک بازی فولادی ها را مانند فوتبال عربی توصیف کرد و حتی گفت اگر بگوییم عرب ها وقت کشی می کنند بی احترامی کرده ایم و در انتقادی شدیدتر هم گفت فولاد با این سبک بعید است در آسیا موفق شود.

نکته هفتم: نساجی مازندران یک - 3 پرسپولیس؛ طوفان سرخ ها مقابل خانه به دوش ها

پرسپولیس با ترکیبی متفاوت تر از نیم فصل اول قدم به میدان گذاشت. حضور هنانوف و صفروف دو بازیکن تاجیکی در ترکیب اصلی و نیمکت نشینی دوباره سید جلال حسینی از تفاوتهای ترکیب سرخپوشان بود.شروع طوفانی سرخ ها نشان از این دارد که شاگردان یحیی نمی خواهند ذهن برنده خود را از دست بدهند. هر چند گلی که سرخپوشان دریافت کردند نشان از برخی ضعف ها دارد و باب میل یحیی هم نبود. نساجی هم بعد از ۹ هفته باخت و ساکت الهامی در اظهار نظری عجیب خود را بی عرضه خواند اما به نظر می رسد سرمربی نساجی بعد از این شکست سنگین قصد داشت فشار را از شاگردانش بردارد.این تیم بعد از دو‌گلی که ابتدای مسابقه دریافت کردند شوکه شدند و نتوانستند تا آخر بازی به خود مسلط شوند. البته نساجی به دلیل شرایط نامساعد زمین در مازندران همچنان بازی هایی که باید در خانه خود میزبان باشد در مشهد برگزار می کند تا در واقع خودش هم در بازیهای خانگی میهمان باشد.

یکی از نکات قابل توجه در این بازی گلزنی کریم اسلامی بود. این بازیکن در بازی رفت هم به پرسپولیس گل زده بود اما این بار گلزنی او کمکی به تیمش نکرد.

یکی دیگر از نکات عجیب این بازی دیر آغاز شدن مسابقه به دلیل حضور دیرهنگام ماموران انتظامی و حضور تعدادی تماشاگر در ورزشگاه بود. اینکه در هر بازی تعدادی تماشاگر با مجوز چه کسانی وارد ورزشگاه می شوند از معماهایی هست که ظاهرا سهیل مهدی مسئول برگزار کننده بازی های لیگ تا پایان فصل نمی خواهد به آن سامانی بدهد و تا روز آخر حتما اصرار دارد آن را گردن هیات های فوتبال بیندازد.

البته سازمان لیگ باید این را هم پاسخ دهد چرا با وجود برگزاری جلسات هماهنگی قبل از بازی و حضور نماینده این سازمان در این نشست ها رنگ پیراهن های دو تیم نساجی و پرسپولیس روز گذشته شبیه هم بود به طوری که بازیکنان دو یم در طول بازی چند بار به نیمکت های خود اعلام کردند که حریف را نمی توانند تشخیص دهند.

نکته هشتم : استقلال یک - صفر ذوب آهن؛ برد آبی ها با چند نکته و رکورد ویژه

صدرنشین باقی ماندن شاگردان فرهاد مجیدی آن هم درحالی که پرسپولیس توانسته بود خود را به تیم رقیب برساند از مهمترین مسائل بازی دیروز آبی پوشان بود. استقلال تماشاگرپسند بازی نمی کند اما همین که نتیجه می گیرد یک پوئن مثبت است.تیمی که دنبال قهرمانی است اینکه با چه عدد اختلاف گل بازی ها را ببرد مهم نیست اما این بازی چند نکته داشت اول اینکه مجیدی با این برد رکورد شکنی کرد و در ۴۸ بازی در لیگ برتر ۱۰۱ امتیاز گرفت تا اولین مربی تاریخ لیگ برتر باشد که به این رکورد می رسد. دوم اینکه صدمین بازی روزبه چشمی برای آبی پوشان به ثبت رسید.اولین بازی صالح حردانی و آمانوف نیز با پیراهن استقلال بود. مجیدی در پایان بازی از سوال خبرنگار در مورد زیبا بازی نکردن تیمش خوشش نیامد و انتقاد کرد که آیا از دیگر مربیان هم این سئوال پرسیده می شود یا خیر. همچنین کنایه سنگینی هم به تارتار زد که گفته بود مالکیت ذوب آهن بیشتر بوده و مجیدی هم در پاسخ گفت توپ می تواند برای ذوب آهن باشد و با خودشان به اصفهان ببرند.

گلزنی یامگا در این بازی هم از نکات قابل توجه بود. او در این بازی گل سه امتیازی زد و جالب اینجاست که در بازی رفت هم یامگا که اولین بازی اش را با پیراهن آبی ها انجام داد دو گل به تیم اصفهانی زد و حتی باعث شد تا بعد از بازی ها نگاه را به سمت خود جلب کند.

در سوی دیگر میدان مهدی تارتار علی رغم اینکه مورد حمایت کارخانه هم قرار گرفته نتوانست بر ناکامی های تیمش غلبه کند و فعلا نیم فصل را با باخت آغاز کرده است.

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها