در حال حاضر اینترنت به یک بازار بزرگ تبدیل شده که بیش از 50 میلیون کاربر فعال در ایران دارد. اغلب کاربران ایرانی شبکه جهانی اینترنت، نوجوانان و جوانان هستند.
کد خبر: ۱۳۵۴۳۹۷
مقدمه: سامانه کلاس آنلاین
 
در نتیجه یکی از بهترین اقداماتی که در راستای درآمدزایی می‌توان انجام داد، آموزش به صورت اینترنتی است. این کار برای معلمان بازنشسته، مربیان آموزشگاه‌ها، دانشجویان و فارغ التحصیلانی که در یک یا چند رشته قوی هستند و یا افرادی که در یک موضوع خاص مهارت کافی دارند می‌تواند بسیار مفید باشد. سایت و سامانه کلاس آنلاین الوکام یکی از بهترین بسترها برای کسب درآمد از طریق آموزش است. در ادامه بیشتر در رابطه با این نوع آموزش‌ها توضیح داده می‌شود.

با تدریس در سامانه آموزش آنلاین الوکام کسب درآمد کن
شروع کسب درآمد با ایجاد کلاس مجازی

اغلب افراد با هدف سرگرمی و وقت‌گذرانی وارد فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی می‌شوند. در این بین آموزش و یادگیری نیز سهم مشخصی دارد. حتی بسیاری از افراد نیز برای مسائل کاملاً ساده و پیش‌پا افتاده مانند کار با یک برنامه جدید، طرز تهیه غذاهای مختلف، نحوه استفاده از وسایل خاص و غیره به سایت‌های اینترنتی مراجعه می‌کنند. دقیقاً همین نقطه، می‌تواند نقطه آغاز یک کسب‌وکار و درآمدزایی باشد. نیاز به دانستن مسائل بزرگ و کوچک، فرصت بسیار مناسبی را ایجاد می‌کند تا افراد بتوانند دانش خود را به دیگران منتقل کرده و کسب درآمد کنند.

یکی از این سایت‌های معتبر، الوکام است که همکاری با این مجموعه و استفاده از سامانه کلاس آنلاین الوکام مزایای دیگری را نیز برای مدرس به همراه خواهد داشت و امکانات زیادی را در اختیار او می‌گذارد. به طور کلی شاید بتوان گفت تمامی موضوعات مطرح شده در جهان قابلیت آموزش به صورت مجازی را دارند. موضوعات کاملاً متنوع و گسترده هستند و برای مثال می‌توان به هنر، عکاسی، موسیقی، توسعه فردی، باغبانی، آشپزی، زبان، فناوری، مدیریت، بازاریابی و غیره اشاره نمود.

مراحل ایجاد دوره‌های آموزشی در سامانه کلاس آنلاین و کسب درآمد

در ادامه چگونگی تهیه دوره‌های آموزشی توضیح داده شده تا تمامی ابهامات در این رابطه برطرف گردد؛

1. انتخاب موضوع مناسب

در مرحله اول افراد باید لیستی از مهارت‌ها و دروسی که درشان دانش کافی دارند را تهیه کنند. برای تدوین راحت‌تر این لیست، به آن فکر کنید که اغلب اطرافیان برای حل چه موضوعاتی به شما مراجعه می‌کنند، زیرا افراد تنها در صورتی از شما کمک می‌خواهند که بدانند در آن زمینه توانایی و مهارت کافی را دارید.

البته گاهاً نیازی به تهیه لیست نیست و فرد می‌خواهد در حیطه کاری حال حاضر خود، تولید محتوا کرده و آموزش ارائه دهد. همچنین آموزش‌ها می‌توانند جنبه سرگرمی و تفریح نیز داشته باشند. مانند آموزش نقاشی به کودکان، طرز تهیه کاردستی، آموزش خطاطی، آموزش نرم‌افزارهای پرطرفدار آفیس و غیره.

2. مشخص شدن بازار هدف

مطمئناً افراد می‌خواهند آموزششان با استقبال روبه‌رو شده و دیگران از آن استفاده کرده و رضایت داشته باشند. در نتیجه باید به خوبی بازار هدف خود را بررسی کنند. یعنی بدانند این آموزش برای چه گروه هدفی ساخته شده و این گروه هدف خواهان پرداخت هزینه برای تهیه آموزش خواهد بود یا خیر. البته باید توجه داشت که دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین باید در بستری مناسب و فرمت مشخص تهیه شوند تا مورد استقبال گروه هدف قرار گیرند.
 
با تدریس در سامانه آموزش آنلاین الوکام کسب درآمد کن

3. مشخص کردن مباحث دوره و کلاس تدریس آنلاین

مباحثی که در سامانه کلاس آنلاین و دوره‌های آموزشی گفته می‌شود باید به طور جزئی سرفصل‌بندی شوند تا مدرس بتواند به عمق هر موضوع پرداخته و تمام جنبه‌های آن را آموزش دهد. از دیگر امکانات کلاس آنلاین به نسبت پست‌های وبلاگی همین مورد است که در دوره‌های آموزشی، مطالب به صورت عمیق و مفهومی گفته خواهند شد.

4. تدوین دروس و دوره

شاید اصلی‌ترین و پرهزینه‌ترین فرآیند آموزش آنلاین، بخش تدوین آن باشد. بهتر است مدرس چندین بار مطالب‌ آموزشی گفته شده را چک کرده و یا فیلم‌های ضبط شده را نگاه کند تا از خطاهای پیش آمده جلوگیری شود و اگر نقصی در آموزش بود، رفع گردد.

5. تعیین نحوه فروش

در شروع محبث فروش و یا ایجاد کلاس مجازی، باید بستر این موضوع را مشخص نمود. بهتر است از وب‌سایت‌های فروش دوره‌ها و سامانه کلاس آنلاین استفاده کرده و با این سایت‌ها مشارکت نمود. از مزایای همکاری با این نوع سایت‌ها مانند الوکام باید به بازار و گروه هدف مشخص اشاره کرد. این سایت‌ها با انجام تبلیغات برای معرفی مجموعه خود، در واقع موجب افزایش بازدید از سایت و در نتیجه افزایش فروش دوره‌های آموزشی و کلاس‌های آنلاین می‌شوند.

نکات مثبت آموزش از طریق سامانه کلاس آنلاین

سامانه برگزاری کلاس آنلاین و دوره‌های آموزش مجازی، یک روش جدید آموزشی بوده که طرفداران بسیاری دارد. امروزه با وجود مشغله‌های زیاد و وجود بحث مسافت، افراد می‌توانند در هرجایی از دنیا از دانش بهترین اساتید در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند. علاوه بر این، پیشرفت مدوام فناوری و تکنولوژی و استفاده از ابزارهای گوناگون موجب شده تا دوره‌های مجازی، بسیار ساده‌تر و با کیفیت بالاتری برگزار شوند. همچنین افراد می‌توانند این کار را به عنوان شغل دوم خود در نظر بگیرند. برگزاری و ایجاد کلاس مجازی برای علاقمندان به فریلنسرینگ نیز بسیار مناسب و موفقیت‌آمیز خواهد بود.
 
با تدریس در سامانه آموزش آنلاین الوکام کسب درآمد کن
آیا تدریس آنلاین به مجوز نیاز دارد؟

از ویژگی‌های اصلی و مثبت سامانه کلاس آنلاین، می‌توان به عدم نیاز به هرگونه مجوز مربوطه اشاره نمود. تنها مجوز و مدرک مورد نیاز برای برگزاری کلاس‌های آنلاین مجازی در سامانه الوکام، داشتن دانش و مهارت کافی در زمینه مورد نظر است. البته باید توجه داشت اگر افراد برای برگزاری کلاس و فروش دوره‌های آموزشی، وب‌سایت‌های شخصی خود را استفاده کنند، به نماد ای نماد و تأییدیه وزارت ارشاد نیز نیاز خواهند داشت. همچنین برای دریافت پول از مشتری نیز باید درگاه بانکی و نماد الکترونیک داشته باشند. اما همانطور که گفته شد با مشارکت با مجموعه الوکام، دیگر نیازی به این موارد نیز نبوده و مدرسین می‌توانند با خیال راحت کلاس‌های آموزشی خود را برگزار کرده و کسب درآمد کنند.

تدریس در کلاس آنلاین چه مقدار درآمد دارد؟

تدریس در سامانه کلاس آنلاین و فروش دوره‌های آموزشی تنها به نوع فعالیت و کیفیت کار مدرس مربوط است. هرچه میزان دقایق یک محتوا بیشتر و کیفیت تدریس بالاتر باشد، درآمد حاصله نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که درآمد حاصل از فروش دوره‌ها به نسبت بیشتر است. به طور کلی با ارائه بهترین نوع تدریس می‌توان درآمدهای بالایی از این کار بدست آورد.
 
با تدریس در سامانه آموزش آنلاین الوکام کسب درآمد کن

آیا تدریس آنلاین برای افرادی که سابقه تدریس ندارند، مناسب است؟

برای ایجاد یک کلاس مجازی و تدریس آنلاین تنها به یک مهارت و دانش خاص نیاز است. افرادی که دارای مهارت‌های بالقوه هستند به راحتی می‌توانند آن را در اینترنت به دیگران آموزش دهند. در شبکه‌های اینترنتی سابقه تدریس شاید در درجه آخر اهمیت قرار گیرد و مهارت مدرس، در بالاترین درجه اهمیت قرار دارد. همچنین برای برگزاری دوره‌ها نیازی به ارائه مدرک معتبر نبوده، هرچند مدرک می‌تواند یک تبلیغ خوب باشد ولی کمتر کسی از مدرسین توانا و خلاق در رابطه با مدرک سوال می‌کند.

شما میتوانید جهت هرگونه سوال یا درخواست سامانه برگزاری کلاس یا جلسات آنلاین الوکام و تست سامانه با شماره تماس 02191070314 تماس حاصل فرمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها