در پروژه‌های عمرانی و ساخت‌‌و‌ساز بسته به نوع سازه و انتظاراتی که از مصالح مورد استفاده داریم، نوع آهن‌‌آلات و مکانیسم‌‌هایی که استفاده می‌‌کنیم کاملا متفاوت است؛ مثلا ممکن است در قسمتی از بنا از تیرآهن و در قسمتی از میلگرد ساده و یا آجدار استفاده کنیم. یکی از سازه‌های کاربردی نیز برای این منظور توری مش است که در انواع و اندازه‌‌های مختلف تولید و در سازه‌ها استفاده می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۲۴۶
در پروژه‌های عمرانی و ساخت‌‌و‌ساز بسته به نوع سازه و انتظاراتی که از مصالح مورد استفاده داریم، نوع آهن‌‌آلات و مکانیسم‌‌هایی که استفاده می‌‌کنیم کاملا متفاوت است؛ مثلا ممکن است در قسمتی از بنا از تیرآهن و در قسمتی از میلگرد ساده و یا آجدار استفاده کنیم. یکی از سازه‌های کاربردی نیز برای این منظور توری مش است که در انواع و اندازه‌‌های مختلف تولید و در سازه‌ها استفاده می‌شود.
 
امروزه یکی از پرمصرف‌ترین محصولات در صنایع گوناگون، توری‌ها می‌باشند. توری‌ها در انواع گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند. پر‌مصرف‌ترین توری‌ها که کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساخت‌و‌ساز و سایر صنایع دارد "توری مش" یا "توری جوشی" می‌باشد.

معرفی توری مش

توری مش یا مش جوشی، شبکه‌ای مربع یا مستطیلی از میلگرد‌ها می‌باشد. این شبکه فولادی از طریق جوش دادن میلگرد‌های آجدار یا ساده  به یکدیگر تشکیل می‌شود. جوش دادن میلگردها به یکدیگر چشمه‌هایی به صورت مربع پدید می‌آورد که که در ابعاد متفاوتی قابل فروش هستند.
این نوع توری کاملا منحصر‌به‌فرد و متفاوت از سایر توری‌ها نظیر توری مرغی، توری گابیون، توری حصاری و... است. زیرا در سایر توری‌ها، مفتول به هم بافته می‌شود و هیچ نوع جوش خوردگی در ساختار آن‌ها دیده نخواهد شد.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که توری مش را منحصر‌به‌فرد کرده تولید توری مش در مشخصات مختلف و در سایزها و اندازه‌های متفاوت است. یعنی توری مش می‌تواند در چشمه‌های مختلف و با مفتول‌های مختلف ساخته می‌شود.
اما برای اینکه بیش‌تر به اهمیت این مصالح پی ببریم بهتر است به صورت دقیق بدانید که در چه سازه‌ها و چه صنایعی کاربرد دارد.
 
نقش توری مش در صنعت امروز و کاربرد آن
توری مش چه کاربرد‌هایی دارد؟

جالب است بدانید که به این محصول پرطرفدار در جهان "مش مهندسی" نیز گفته می‌شود. علت اصلی استقبال مهندسان از این محصول، استحکام و تنوع آن است. به طور کلی متریال مهندسی کمی وجود دارد که بتواند با مش رقابت کند. توری مش یک محصول ویژه بوده که به صورت گسترده و مشخص در زمینه‌های مختلف صنعتی، ساختمان سازی و کشاورزی استفاده می‌شود.

از نقش مهم و کاربرد‌های مهم توری مش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.     ساخت‌و‌ساز
از رایج‌ترین کاربرد‌های مش جوشی، صنعت ساختمان سازی می‌باشد. مسلح کردن بتن فونداسیون به عنوان شبکه میلگردی از نمونه کاربرد‌های این توری در ساختمان می‌باشد.
کف سازی، ساختن سقف، دیوار‌های پیش ساخته کامپوزیت، دیوار‌های برشی، نیلینگ (میخ‌کوبی)، ساخت تونل، مترو، کانال‌های آب و تاسیسات و هم‌چنین پل‌ها و پارکینگ از مواردی در ساخت‌و‌ساز هستند که توری مش در آن‌ها نقش موثری دارد.

2.      امنیت
ایجاد امنیت در مکان‌های متفاوت یکی از کاربرد‌های دیگر توری جوشی است که در آن نقش یک حصار و یا یک دیوارِ محکم را بر عهده دارد.از نمونه موارد این کاربرد می‌توان به  ایجاد حصار برای دکل‌های مخابراتی، زمین و املاک تجاری، کشاورزی، مسکونی و پایگاه‌های نظامی اشاره کرد.

3.     مبلمان شهری
ساخت نیمکت، دیوار‌های سه بعدی، المان شهری، محوطه سازی و سبد زباله از دیگر کاربرد‌های فراوان توری مش جوشی می‌باشند.

4.     سرند کردن
برخی مصالح ساختمانی و برخی مواد، نیاز به جداسازی و تفکیک دارند؛ توری مش تولید شده تا مشکلات این‌چنینی را برطرف نماید.

5.     صنعت لوازم خانگی
شاید برای شما عجیب و تازه به نظر برسد، اما در برخی لوازم خانگی و قفسه‌های خانگی، از مش جوشی استفاده می‌شود. به عنوان مثال در ماکروویو برای محافظت در مقابل فرکانس‌های رادیویی، توری مش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توری مش جوشی چه مزایایی دارد؟

دلیل فروش زیاد مش امکان مسلح کردن بتن در سازه است. این مورد یکی از اصلی‌ترین مزایای مش فلزی می‌باشد.
استفاده از توری مش موجب صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. از آن جایی که استحکام و مقاومت این قطعه بالا بوده و شکل هندسی مناسبی دارد منجر به تسریع عملیات ساختمانی شده و از هر نظر به صرفه خواهد بود.
یکی دیگر از مزایایی که این توری نسبت به سایر توری‌ها دارد این است که، با استفاده کردن از این محصول، رعایت صحیح مبحث مهم مقررات ملی ساختمان، برای پروژه ساختمانی شما رقم می‌خورد.
با توجه به مقاومت و طول عمری که این محصول دارد، استفاده و به کار بردن آن در موارد مختلف بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود.
نقش توری مش در صنعت امروز و کاربرد آن

نحوه خرید توری مش

برای خرید توری مش اولین نکته توجه به قیمت آن است. البته کیفیت این سازه به قدری بالاست که هزینه کردن برای آن کاملا به صرفه می‌باشد. اما به طور کلی برای برآورد هزینه و خرید این سازه لازم است یک دسته از عوامل را در نظر داشته باشید. این موارد شامل:

میزان ضخامتی که باید توری مش و مفتول آن داشته باشد.ابعاد چشمه‌ها در توری مشمفتول به کار رفته در آن که آیا آجدار است و یا ساده.کارخانه تولید‌کننده مفتول مورد استفاده.پوشش توری مش که آیا سیاه، گالوانیزه و یا استیل است.
تمام موارد فوق بر روی قیمت مش تاثیرگذار می‌باشد؛ لذا انتخاب صحیح مش مورد مورد نیاز بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

معمولا موارد بالا در قیمت توری مش تاثیر گذاشته و موجب افزایش یا کاهش قیمت خواهند شد. از این رو ابتدا مشخص کنید که کدام دسته از توری مش را با چه ویژگی‌هایی در نظر دارید تا بتوانید توری مش مورد نظر را با قیمت مناسب خریداری کنید.

برای استعلام قیمت و خرید این نوع توری نیز می‌توانید به یکی از شناخته شده‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در این زمینه یعنی وبسایت شهر مفتول مراجعه کنید. اگر قصد خرید نیز داشته باشید می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان فروش این مجموعه جهت انتخاب صحیح و برآورد درست هزینه‌های خود نیز، بهره‌مند شوید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها