در ادامه مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر روز یکشنبه 5 مسابقه برگزار می شود که در دو مسابقه حساس استقلال صدرنشین میزبان ذوب آهن اصفهان است و پرسپولیس در مشهد به مصاف نساجی مازندران می رود.
کد خبر: ۱۳۵۴۱۴۰

به گزارش جام جم آنلاین، با انجام 5 مسابقه روز یکشنبه هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال ایران به پایان می رسد.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم؛

گل‌گهر- فجرشهیدسپاسی؛ دوئل با تیم جوان و با انگیزه

گل‌ گهر بعد از کسر 7 امتیاز از سوی کمیته انضباطی شرایط تیمی‌اش بهم ریخت و دیگر آن تیم مقتدر نبود البته این تیم امیدوار بود که کمیته استیناف رای را تغییر بدهد اما با توجه به اعلام پلیس فتا و تایید برخی ایمیل‌های جعلی این رای تغییر نکردتا گل‌گهر با وجود همه بازیکنان اسم و رسم‌داری که جذب کرده و امکانات سخت‌افزاری و مالی فوق‌العاده‌ای که دارد با 22 امتیاز در رده هفتم جدول لیگ جا خوش کند.

گل گهر این هفته میزبان تیم جوان، با شخصیت و محترم فجرشهیدسپاسی است تیمی که با تکیه بر جوانانش به دنبال بقا در لیگ برتر است و اکنون با 13 امتیاز در رده چهاردهم جدول ایستاده است.فجر یازده هفته است که رنگ برد را ندیده و آخرین پیروزی این تیم مقابل پیکان در هفته پنجم لیگ بود بنابراین بسیار بعید است که این تیم جوان بتواند در سیرجان تیم قلعه‌نویی را شکست بدهد اما قطعا تیم از پیش بازنده‌ای نخواهد بود. مسابقه رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود گل گهر به پایان رسید. تیم قلعه‌نویی حتی اگر در این بازی هم پیروز شود احتمال اینکه از رده هفتم جدول بالاتر برود خیلی کم است.

پیکان - هوادار؛ دربی کم حساسیت!

نبرد این دو تیم تهرانی اگرچه با تعریف‌های رایج فوتبال باید دربی نامید اما قطعا حساسیت یک دربی واقعی را ندارد زیرا هر دو تیم جز کم‌هوادارترین تیم‌های لیگ برتر محسوب می‌شوند. با این حال از نظر جدولی و امتیازی تیم پیکان 25 امتیازی در رده ششم جدول ایستاده است و هوادار هم 14 امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد.

مدیرعامل باشگاه پیکان روز چهارشنبه تغییر کرد و حالا باید دید این تغییر مدیریتی چه تاثیری بر روی تیم فوتبال پیکان خواهد داشت. پیکانی‌ها در هفته شانزدهم به پیروزی رسیدند اما هوادار 5 هفته است که بردی نداشته و 3 شکست متوالی هم در کارنامه‌اش درج شده است. مشکل اصلی پیکان در این بازی خستگی است این تیم 120 دقیقه در جام حذفی مقابل استقلال بازی کرد و در نهایت هم از گردونه رقابت‌ها کنار رفت با این حال هوادار با استراحت کافی در این بازی به میدان خواهد آمد.

فولاد - آلومینیوم؛ دوئل تاکتیکی ملی پوشان سابق

فولاد بعد از قهرمانی در سوپرجام و شکست دادن پرسپولیس میزبان تیم آلومینویم اراک است که 4 امتیاز از خودش بیشتر دارد. شاگردان رسول خطیبی با 25 امتیاز در رده پنجم جدول لیگ ایستاده و شرایط مناسبی دارد. فولاد اما با وجود شکار جام قهرمانی سوپرجام در لیگ برتر شرایط مناسبی در جدول لیگ ندارد.

این در حالی است که فولادی‌ها باید در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. جالب است که آخرین باخت فولاد در نیم فصل اول در هفته شانزدهم مقابل پرسپولیس رقم خورد. آلومینیوم اراک 7 هفته است که بردی نداشته و این هفته هم در اهواز کار سختی برای گرفتن سه امتیاز دارد. مسابقه رفت دو تیم با برد 3 بر صفر آلومینیوم همراه شد اما آن زمان عبدالله ویسی سرمربی تیم فولاد بود.رسول خطیبی و جواد نکونام دو ملی پوش سابق فوتبال ایران از نسل جدید مربیان محسوب می‌شوند که می‌خواهند توانایی‌های خود را به رخ بکشند. باید دید کدام یک در این دوئل فنی و تاکتیکی برنده می‌شود.

نساجی مازندران - پرسپولیس؛ بازگشت به لیگ بعد از باخت سوپرجام

نساجی مازندران مثل نیم فصل اول در به در است و هنوز هم ورزشگاه خانگی‌اش آماده نشده و به همین دلیل مجبور است در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد میزبان سرخپوشان تهرانی باشد. پرسپولیس بعد از شکست مقابل فولاد در سوپرجام گرفتار حواشی چون اخراج مهدی شیری از تیم و گلایه های کادرفنی از شرایط مالی باشگاه شد اما باید این مسایل فراموش شود اگر قهرمان 5 دوره لیگ برتر می خواهد این فصل در کورس قهرمانی از استقلال عقب نیفتد باید در این بازی پیروز شود. در حال حاضر آبی پوشان 3 امتیاز از پرسپولیس بیشتر دارند. در بازی رفت پرسپولیس 2 بر یک نساجی را شکست داد.

نساجی حالا برای آنکه بتواند از رده نهم جدول جدا شود باید بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد زیرا 21 امتیاز برای باقی ماندن در میانه جدول هم کافی نیست. مرتضی منصوری و مهرداد عبدی دو غایب احتمالی نساجی مقابل پرسپولیس خواهند بود و وضعیت مصدومیت این دو هنوز مشخص نیست. آخرین باخت نساجی در هفته هفم رقم خورده است . پرسپولیس هم در تلاش است تا با خرید یک مهاجم برزیلی و احتمالا رامین رضائیان خود را در نیم فصل دوم تقویت کند.

استقلال - ذوب آهن؛ صدرنشین مقابل یک پرسپولیسی

استقلال صدرنشین و قهرمان نیم فصل مسابقات این هفته میزبان ذوب آهن است و قطعا هواداران این تیم خواهان ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم محبوب‌شان هستند اما فرهاد مجیدی بعد از پیروزی مقابل پیکان در جام حذفی از مشکلاتی در باشگاه‌ و تیمش سخن گفت که اگر حل نشود ممکن است روند موفقیت آمیز آبی پوشان را دچار اختلال کند. ذوب آهن هم با 18 امتیاز در رده یازدهم جدول ایستاده است. بازی رفت را استقلال 2 بر صفر در اصفهان برد و اکنون به دنبال تکرار آن نتیجه است.

عزیزبک آمانوف بازیکن ازبکستانی جدیدترین خرید استقلال است بازیکن چند پسته ای که از لوکوموتیو تاشکند آمده است. آنچه مسلم است اینکه استقلال در حال حاضر منسجم ترین تیم از نظر فنی برای قهرمانی است هرچند برخی می گویند این تیم زیبا بازی نمی کند اما پیشکسوتانی چون بیانی می گویند حاضرند تیم شان قهرمان شود اما زیبا بازی نکند. در واقع حق با اوست زیرا در پایان فصل همه می گویند کدام تیم قهرمان شد نمی گویند کدام تیم زیبا بازی کرد! به هر حال مهدی تارتار که سابقه پرسپولیسی دارد خیلی دوست دارد بتواند شکست رفت را جبران کند یا حداقل از استقلال امتیاز بگیرد ماموریتی که بسیار دشوار به نظر می رسد.

برنامه مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر:

شنبه ۲۳ بهمن

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان- نفت مسجد سلیمان - ساعت ۱۵- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

پدیده مشهد- مس رفسنجان - ساعت ۱۵- ورزشگاه ثامن مشهد

صنعت نفت آبادان - تراکتور تبریز- ساعت ۱۶- ورزشگاه تختی آبادان

یکشنبه ۲۴ بهمن

گل گهر سیرجان - فجر شهیدسپاسی شیراز- ساعت ۱۵- ورزشگاه شهید سردار سلیمانی سیرجان

پیکان تهران- هوادار تهران- ساعت ۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران

فولاد خوزستان- آلومینیوم اراک - ساعت ۱۶- ورزشگاه شهدای فولاد اهواز

نساجی مازندران - پرسپولیس- ساعت ۱۷- ورزشگاه امام رضا مشهد

استقلال - ذوب آهن اصفهان- ساعت ۱۹- ورزشگاه آزادی تهران

جدول لیگ برتر:

1- استقلال 38 امتیاز

2- پرسپولیس 35 امتیاز

3- سپاهان اصفهان 29 امتیاز

....................

15-نفت مسجدسلیمان 11 امتیاز

16- پدیده 5 امتیاز

منبع: فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها