مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت :میزان بیش از ۷هزارو ۸۰۰تن قارچ خوراکی در شهرستان مشهد در سال جاری تولید شد .
امیر عباس وجدانی صغیر بیان کرد:  پرورش قارچ خوراکی یکی از مشاغل زودبازده با ریسک سرمایه گذاری کم است
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت :میزان بیش از ۷هزارو ۸۰۰تن قارچ خوراکی در شهرستان مشهد در سال جاری تولید شد . امیر عباس وجدانی صغیر بیان کرد: پرورش قارچ خوراکی یکی از مشاغل زودبازده با ریسک سرمایه گذاری کم است
کد خبر: ۱۳۵۳۶۱۱

 به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،امروزه حتی افراد علاقه مند در واحدهای کوچک و خانگی اقدام به پرورش قارچ می نمایند .این گیاه سرشار از پروتئین و املاح معدنی می‌باشد 
وی با اشاره به اینکه شهرستان مشهد نیز از جمله شهرستان‌هایی است که اقدام به پرورش و تولید قارچ کرده و در استان جایگاه اول را در این زمینه از آن خود کرده است، افزود:  شهرستان مشهد ۴۳درصد تولید کل استان را به خود اختصاص داده است  
وی ادامه داد: ۱۱۰ واحد تولیدی در زمینه‌ی کشت و تولید این محصول در شهرستان مشهد فعالیت دارند و در شهرستان مشهد برای ۱۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۳۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال نموده است . 
امیر عباس وجدانی صغیر اشاره نمود : کمپوست مصرفی شهرستان ۹۰ هزار تن است که ۲۰ هزار تن در مشهد و فریمان تولید و ۷۰ هزار تن از شهرستان‌های اطراف تأمین می‌شود .
استان خراسان رضوی دارای  ۳۱۲ واحد تولیدی ، با سطح زیر کشت سالانه ۶۹ هکتار و میزان تولید ۱۸ هزار تن در سال ۱۴۰۰ می باشد که در صورت تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به افراد متقاضی تعداد واحدهای تولیدکننده قارچ افزایش خواهد یافت و به اشتغالزایی در استان کمک می‌کند.
وی فرسودگی تجهیزات و تاسیسات اکثر واحدهای تولیدی شهرستان ،افزایش شدید قیمت نهاده‌ها در چند ماه اخیر به ویژه کمپوست و خاک پوششی ، نیاز به نقدینگی بالا بخصوص سرمایه در گردش ، کمبود نقدینگی جهت نوسازی و بهسازی واحدهای تولیدی و همچنین سرمایه در گردش ، عدم اختصاص تسهیلات کم بهره به ویژه جهت هزینه های سرمایه در گردش ، مشکلات و محدودیت‌های موجود جهت صدور پروانه تاسیس و بهره برداری از جمله چالشها و مشکلات این بحش می‌باشند که تلاش می‌کنیم تا نسبت به مرتفع شدن آنها اقدام کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها