پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند

ژنی که کلید درمان یک بیماری نادر چشمی است

برای اولین‌بار مورد تأیید FDA قرار گرفت

تولید قطره‌های چشمی که می‌تواند جایگزین عینک مطالعه شود

به زودی افرادی که به گوشی هوشمند خود ساعت‌ها خیره می‌شوند، می‌توانند عینک مطالعه خود را کنار بگذارند و از قطره‌هایی استفاده کنند که دید واضح‌تری را تا 6 ساعت برایشان فراهم می‌کند.
به زودی افرادی که به گوشی هوشمند خود ساعت‌ها خیره می‌شوند، می‌توانند عینک مطالعه خود را کنار بگذارند و از قطره‌هایی استفاده کنند که دید واضح‌تری را تا 6 ساعت برایشان فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۳۵۳۵۳۹
به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از آی‌اف‌ال ساینس، شرکت زیست‌دارویی AbbVie اعلام کرده است، در اکتبر 2021/ آبان 1400، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) قطره چشم VUITY را برای درمان پیرچشمی، که نوعی بیماری مرتبط با افزایش سن است که منجر به تاری دید تدریجی هنگام تمرکز بینایی بر روی اجسام نزدیک می‌شود، تایید کرده است. در 9 دسامبر/ 16 آذر، سازنده دارو اعلام کرد که این درمان اکنون با نسخه پزشک در داروخانه‌های سراسر ایالات متحده در دسترس است.

VUITY اولین قطره چشمی در نوع خود است که روزانه یکبار مصرف می‌شود که امکان دید دقیق و نزدیک را در مدت 15 دقیقه و به مدت حداکثر 6 ساعت بدون تأثیر بر دید از راه دور فراهم می‌کند. ماده فعال آن، دارویی به نام پیلوکارپین، با کوچک شدن مردمک چشم عمل می‌کند که به دیدن اشیا در فاصله نزدیک کمک می‌کند.

پیرچشمی پدیده‌ای است که با افزایش سن ایجاد می‌شود، زیرا انعطاف‌پذیرتری عدسی‌های چشم کاهش پیدا می‌کند و تمرکز برای دید نزدیک دشوارتر می‌شود. بیشتر مردم در اواسط دهه چهل تا پنجاه سالگی متوجه این اثر می‌شوند، و به تدریج دید نزدیک افراد در طی چند دهه به تدریج افت بیشتری پیدا می‌کند. شرکت داروسازی AbbVie امیدوار است حالا که این دارو در نهایت تاییدیه FDA را دریافت کرده است، این درمان بتواند گزینه‌های بیشتری را برای میلیون‌ها میانسال که تحت تأثیر این بیماری فوق‌العاده رایج قرار گرفته‌اند، فراهم کند.

دکتر سلینا مک گی، اپتومتریست و عضو آکادمی آمریکایی بینایی‌سنجی در بیانیه‌ای اعلام کرده است: «بسیاری از آمریکایی‌ها با پیرچشمی که معمولاً در حدود 40 سالگی شروع می‌شود، با تکیه بر عینک خواندن یا استفاده از روش‌هایی مانند نزدیک کردن دستگاه‌های دیجیتالی خود برای دیدن صفحه با وضوح کافی دست و پنجه نرم می‌کنند. در حال حاضر که VUITY موفق به اخذ تأییدیه شده است، زمان خوبی برای کسانی است که تاری دید نزدیک مرتبط با افزایش سن را تجربه می‌کنند تا برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کنند و در مورد گزینه‌های خود برای مدیریت این بیماری رایج صحبت کنند.»

تایید FDA پس از دو کارآزمایی تصادفی فاز سه کنترل شده با دارونما به دست آمد که طی آن در مجموع 750 شرکت‌کننده مبتلا به پیرچشمی در سنین 40 تا 55 سال مورد آزمایش قرار گرفتند که آیا VUITY به طور ایمن دوربینی را بهبود می‌بخشد. از شرکت‌کنندگان خواسته شد یک قطره VUITY یا دارونما را یک بار در روز در هر چشم استفاده کنند. در روز 30، همه کسانی که دارو را دریافت کرده بودند، دید نزدیک بهتری داشتند، در حالی که هیچ عارضه جانبی جدی‌ای مشاهده نشد.

تونی رایت، شرکت‌کننده کارآزمایی بالینی گفت: «با افزایش سن، دید من تغییر کرده است، و تقریباً دید اجسام خیلی نزدیک نزدیک ببینم، مگر اینکه عینک خواندنم را بزنم. فهمیدن اینکه باید شروع به استفاده از عینک خواندن کنم، به من نشان داد که توجه به این وضعیت چقدر مهم است. شرکت در مطالعه بالینی فرصت خوبی بود که متوجه شوم گزینه درمانی بالقوه جدیدی در حال بررسی است. من بسیار هیجان زده هستم که درمان تحقیقاتی، که به عنوان VUITY شناخته شده است، اکنون تایید شده و به عنوان یک درمان برای مدیریت تاری دید نزدیک مرتبط با سن در دسترس است.»
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها