کولر گازی در واقع جز یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های سرمایشی در فصل تابستان و گرما است که کولر گازی پرتابل جز یکی از این کولر ها می باشد که برای خنک کردن یک اتاق از آن استفاده می شود و برای افرادی که امکان نصب دیگر کولر های گازی را ندارند این محصول بسیار مناسب می باشد.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۰۲

آشنایی با کولر گازی پرتابل

کولر گازی در واقع جز یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های سرمایشی در فصل تابستان و گرما است که کولر گازی پرتابل جز یکی از این کولر ها می باشد که برای خنک کردن یک اتاق از آن استفاده می شود و برای افرادی که امکان نصب دیگر کولر های گازی را ندارند این محصول بسیار مناسب می باشد. این کولر ها در واقع قابل جا به جایی هستند و به راحتی می توان آن ها را حمل و نقل کرد و مانند دیگر کولر ها به دیوار و یا سقف نصب نمی شوند و مدل آن ها ایستاده است.

این کولر ها در انواع و مدل های مختلف تولید و ساخته می شوند و در سایز ها و قدرت ها متفاوت در بازار موجود می باشند که باید با توجه به اندازه اتاق و متناسب با آن انتخاب انجام شود. علاوه بر این برخی از مدل های این کولر دارای چرخ می باشند که عمل جا به جایی را بسیار آسان تر می کند و می توانید از یک اتاق به اتاق دیگر آن را جا به جا نمایید.

از دیگر ویژگی های کولر های پرتابل گری این است که بر خلاف دیگر کولر های گازی که دارای دو یونیت داخلی که در داخل خانه نصب می شوند و یونیت خارجی که خارج از اتاق قابل نصب هستند این گونه نیست و کولر های پرتابل تمامی قطعات را در خود جای داده است و از یونیت خارجی برخوردار نیستند.

طریقه نصب و راه اندازی این کولر بسیار راحت است و بعد از این که آن را به برق وصل کردید کافی است که شلنگ تهویه این محصول را نصب کرده و آن شلنگ را به بیرون از خانه هدایت نمایید و بعد از انجام این کار دستگاه آماده راه اندازی است و می توانید آن را روشن نمایید.
 

بررسی کولر گازی پرتابلکولر گازی پرتابل
 

انواع کولر گازی پرتابل گری


کولر گازی پرتابل همان طور که گفته شد در سایز ها و مدل های مختلف در بازار موجود می باشند اما به طور کلی این کولر ها به دو نوع تقسیم بندی می شوند که عبارت هستند از:

یکی از انواع کولر های پرتابل گری نوع تک لوله آن می باشد که در دسته پرکاربردترین کولر های پرتابل قرار گرفته اند و از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و در مقایسه با نوع دیگر از قیمت کمتری هم برخوردار هستند. لوله این کولر ها باید از طریق پنجره و یا با عبور از دیوار به بیرون هدایت شود تا بتواند گرمای محیط را به بیرون از اتاق انتقال دهد.

نوع دیگر کولر پرتابل گری نوع دو لوله آن می باشد که معمولا در مقایسه با کولر تک لوله از قیمت بیشتری برخوردار است و نصب آن نیز دشوار تر است بنابراین کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مقایسه با نوع دیگر مزیت هایی نیز دارد و آن میزان مصرف انرژی کمتر است و علاوه بر این باعث وارد شدن هوای تازه به داخل اتاق می گردد. در واقع کارکرد یکی از لوله ها انتقال هوای تازه از بیرون به داخل اتاق است و کارکرد دیگر لوله انتقال هوای گرم داخل به بیرون اتاق می باشد بنابراین هوای اتاق زودتر خنک می شود.
 

بررسی کولر گازی پرتابل                         کولر گازی پرتابل
 

مزایا و معایب کولر های پرتابل گری


کولر گازی پرتابل گری در مقایسه با دیگر کولر ها دارای مزایا و معایبی می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

یکی از مزایا این محصول قابلیت جا به جایی آسان آن است که به راحتی قابل حمل و نقل می باشد و می توان آن را به مکان ها مورد نظر خود انتقال داد.

مزیت دیگر این دستگاه مقرون به صرفه و کم هزینه بودن آن است که در مقایسه با دیگر کولر های گازی قیمت پایین تری دارد و با توجه به کم مصرف بودن آن در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. علاوه بر این از آنجایی که نصب این محصول بسیار آسان است و به هیچ لوله کشی و سیم کشی برقی احتیاج ندارد فرد با داشتن کمی مهارت بدون صرف هیچ گونه هزینه ای می تواند آن را نصب کند.

یکی دیگر از مزیت های این محصول کارایی آن می باشد که علاوه بر خنک کردن محیط می تواند رطوبت محیط را نیز کم می کند و از این نظر برای مناطق گرم و شرجی بسیار مناسب است و از میزان رطوبت هوا تا حد زیادی می کاهد.

این کولر معمولا برای افرادی که دائم در حال جا به جایی هستند مثل مستاجران بسیار مناسب است و به را حتی می توانند این دستگاه را حمل کنند. همچنین برای افراد شاغل که مدام در حال تغییر مکان هستند نیز بسیار مناسب می باشد.

از دیگر مزایا این محصول جاگیر نبودن این محصول است و فضای کمی را در خانه شما اشغال می کند. علاوه بر این به دلیل نداشتن یونیت خارجی و مانند دیگر کولر ها روی دیوار شما را اشغال نمی کنند و می توانید از این فضا بهترین بهره را ببرید.
 

بررسی کولر گازی پرتابل                              کولر گازی پرتابل
 

اما با توجه به موارد گفته شده کولر گازی پرتابل با وجود تمام مزایایی که دارد دارای معایبی نیز می باشد که عبارت هستند از:

همان طور که گفته شد این کولر ها در سایز های مختلف موجود می باشند و معمولا سایز های بزرگ تر بسیار سنگین بوده و اگر دارای چرخ نباشد جا به جایی آن بسیار سخت می باشد.

پر سر و صدا بودن این کولر ها از دیگر معایب آن می باشد و از آنجایی که کمپرسور این کولر ها بر خلاف دیگر کولر های گازی که کمپرسور آن ها در بیرون از خانه نصب می شود در خود آن قرار دارد معمولا باعث ایجاد سر و صدای زیادی می شود.

یکی دیگر از معایب این کولر های پرتابل گری محدود بودن فضایی است که می تواند خنک کند همان طور که گفته شد این کولر ها تنها می توانند یک اتاق را خنک کنند و در مقایسه با دیگر کولر ها فضای کمتری را خنک سازی می کنند.

به طور کلی می توان نتیجه گرفت که کولر گازی پرتابل وسیله ای مناسب برای برخی از مکان ها می باشد که نصب بسیار آسانی دارد اما اگر این وسیله به درستی نصب نشود و در جای مناسبی قرار نگیرد عملکرد مناسبی نخواهد داشت.
 
بررسی کولر گازی پرتابل
کولر گازی پرتابل
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها