سه واحد آموزشی _ تربیتی با ۸ کلاس درس به همت موسسه خیریه مهر گیتی و مشارکت دکتر محمدی زاده خیر مدرسه ساز افتتاح شد.
کد خبر: ۱۳۵۳۱۶۰
افتتاح ۳ واحد آموزشی با ۸ کلاس درس در لرستانبه گزارش جام جم آنلاین لرستان : گیتی نژاد با اشاره به وقوع سیل در سال ۹۸ اظهار داشت : پس از حادثه سیل بنده بهمراه زنده یاد مهندس حیدری بازدیدی از این مناطق داشتم و در همان بازدید تصمیم گرفتم که ۵ مدرسه را در این مناطق احداث نمایم که خوشبختانه تعهدات ما افزایش یافت و تا کنون ساخت ۲۱ مدرسه را در لرستان متعهد شده ایم .
 
وی افزود : ساخت مدرسه در واقع زیربنا ، پایه و اساس ساخت جامعه ای هوشمند ، متمدن ، شاد ، نوآور و فعال است و دکتر محمدی زاده با درک صحیح این رکن اساسی و با هدف پرورش دانش آموزان مستعد لرستانی ، وارد این عرصه خطیر شده اند.

مدیر موسسه مهر گیتی در ادامه تصریح کرد : موسسه ای که من عنوان مدیریت آنرا برعهده دارم با هدف رفع تنگناهای آموزشی پا به عرصه گذاشته است و با جذب خیرین ارجمند مدرسه ساز از ابتدای تشکیل آن تا کنون ۵۵۲ مدرسه در قالب ۲ هزار و ۲۱ مدرسه را احداث و در اختیار دانش آموزان قرار داده است .
 
مجید محمدی زاده خیر مدرسه ساز نیز گفت : ۴ مدرسه بنام مدارس قلم در لرستان به بهره برداری می رسند که هدف ایجاد آنها پرورش دانش آموزان عزیز بعنوان آینده سازان میهن عزیزمان بوده و مبنای نام گذاری این مدارس آیه ی شریفه ( ن و القلم )بوده است .
 
رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان نیز اظهار کرد: امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات عمرانی دولت و مشارکت خیرین مدرسه ساز ، روند ساخت مدارس با شدت و حدت بیشتری پیگیری شود تا در آینده شاهد برچیده شدن همیشگی واژه کم برخوردار آموزشی در سطح کشور عزیزمان باشیم .
 
مدیرکل نوسازی مدارس لرستان افزود: مدرسه ۳ کلاسه روستای شرفبگ بخش بیرانشهر، مدرسه ۲ کلاسه روستای زرین آباد بخش زاغه و مدرسه ۳ کلاسه روستای دره تخت شهرستان ازنا به بهره برداری رسیدند.
 
امیر غفوری نژاد تصریح کرد: سهم خیرین در ساخت مدارس استان لرستان ۱۰ درصد است و البته مشارکت بنیاد مهر گیتی ، زبانزد است به نحوی که این موسسه تا کنون اقدام به ساخت ۲۱ مدرسه در قالب ۹۰ کلاس درس در لرستان کرده است .
 
وی با اشاره به روند ساخت مدارس در سه منطقه بیرانشهر ، زاغه و ازنا، گفت: در بخش بیرانشهر بیش از ۹۵ درصد مدارس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند و در حوزه ساخت هم هم اکنون ۸ واحد آموزشی ، ورزشی در قالب ۲۱ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان در دست ساخت است.
 
غفوری نژاد تصریح کرد: این مهم درحالی اتفاق افتاده است که همه اعتبارات ما ۱۳۰ میلیارد تومان است ، یعنی یک دهم کل اعتبارات نوسازی مدارس لرستان در راستای محرومیت زدایی به بخش بیرانشهر اختصاص یافته است .
 
وی با اشاره به روند ساخت مدارس در بخش زاغه، گفت: در بخش زاغه ۹۵ فضای آموزشی وجود دارد که از این میزان ۱۲ واحد بصورت مدارس کانکسی برگزار می شود و ما بسیار امیدواریم خانم دکتر گیتی نژاد بعنوان مادر مدرسه سازی ، در راستای رفع محرومیت این منطقه اقدام نماید .
 
مدیر کل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد : هم اکنون عملیات اجرایی ۹ مدرسه در قالب ۲۱ کلاس درس با اعتبار کلی ۹ میلیارد تومان در بخش زاغه در دست اقدام است و امیدواریم تا پایان سالجاری کار ساخت۸ مدرسه از این تعداد به پایان برسد .
 
غفوری نژاد تصریح کرد : از ابتدای سالجاری تا کنون در شهرستان ازنا نیز ۵ مدرسه در قالب ۲۴کلاس درس ، احداث و در اختیار دانش آموزان این منطقه قرار گرفته است.
 
مدیر کل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد : بیش از ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان نیازمند بازسازی هستند و برای رفع این معضل نیازمند مشارکت بیش از پیش خیرین ارجمند مدرسه ساز هستیم .
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها