مدیرعامل آب منطقه ای ایلام اظهار داشت: مطابق قانون توزیع عادلانه آب و مصوبات شورای عالی آب و مفاد طرح احیا و تعادل بخشی کلیه مشترکین صرفا به اندازه سقف تخصیصی که در پروانه بهره برداری آنها ذکر شده مجاز به استفاده از منابع آب می باشند.
کد خبر: ۱۳۵۲۴۱۱
به گزارش جام جم آنلاین ابلام ؛ علی پور احمد  افزود: در این راستا ضروریست منصوبات و تجهیزات چاهها و موتورتلمبه ها متناسب با میزان آب تخصیص داده شده انتخاب و به کنتور حجمی هوشمند مجهز شوند.

وی  گفت: قانون گذار در قانون بودجه سال جاری و سنوات گذشته همه بهره برداران منابع آب، منجمله کشاورزان محترم را ملزم و مکلف به نصب کنتور حجمی هوشمند کرده است.

پوراحمد ادامه داد: بر اساس ابلاغیه، این مهم در سطح استان پیگیری و همه ی بهره برداران ملزم به رعایت این قانون هستند.

وی اضافه کرد: همچنین بهره بردارانی که از منابع آب بخصوص منابع استراتژیک زیرزمینی استفاده می کنند مکلف به اجرای سیستم های نوین آبیاری هستند.

مدیرعامل آب منطقه ای ایلام با بیان اینکه اجرای سیستم های نوین آبیاری منجر به کاهش مصرف آب می شود، تصریح کرد: نباید تصور شود این کاهش مصرف می تواند منجر به افزایش سطح شود. در بعضی مواقع که بیلان آبخوان منفی است، یعنی منابع با مصارف همخوانی ندارد که درنتیجه آن حجم آب تخصیصی به نسبت کاهش می یابد و پروانه های بهره برداری اصلاح و تعدیل می شوند.

پوراحمد تاکید کرد: با توجه به کاهش بی سابقه بارش ها در دوسال اخیر و تاثیر بر روی منابع آب سطحی و زیرزمینی ، صرفه جویی در همه ابعاد و رعایت الگوی مصرف می بایست بیش از پیش مورد مداقه بهره برداران قرار گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها