پیام استاندار کرمان به مناسبت سالروز بازگشت آزادمردان به میهن:

آزادگان نقش برجسته‌ای در تبیین مکتب شهید سلیمانی دارند

استاندار کرمان در پیامی به مناسبت روز پرستار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت و تبریک میلاد حضرت زینب(س) به پرستاران دلسوز و وظیفه شناس استان کرمان،بر لزوم برنامه ریزی برای ایجاد نظام پرستاری حرفه ای،گسترده و جذاب برای جوانان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۵۲۱۰۹
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛متن پیام علی زینی وند،به شرح زیر است:
 
 بسم الله الرحمن الرحیم 

سلامت جامعه یکی از مؤلفه های توسعه یافتگی است و پرستاران به عنوان یکی از مهمترین و حیاتی ترین حلقه‌های زنجیره سلامت، همواره در فرایند سلامت جامعه نقشی محوری و اساسی داشته اندو بااستقبال ازخطرات ناشی از بیماری ها جلوه‌های زیبایی ازایثار، عطو فت و احساس مسئولیت را به نمایش گذاشته و روح همدلی و انسان دوستی را در شریان های جامعه جاری می‌کنند.

اهتمام ستودنی پرستاران در نجات جان انسان ها بیانگر مراتب والای نوع دوستی و نهایت حس وظیفه شناسی است.روز پرستار روز ارج نهادن به فرهنگ ایثار و خدمت  و فرصت مغتنمی برای تجلیل از تلاش ها،خدمات و مجاهدت های ارزشمند پرستاران است.

بحران بیماری کرونا ویروس،در کنار سختی ها و رنج های بی شمار، تابلویی ماندگار از وظیفه شناسی،انسان دوستی و جان فشانی کادر بهداشت و درمان خلق کرد. پرستاران در این بحران همواره در میدان درمان حضوری مسئولانه و ایثارگرانه داشتند و با الگو گرفتن از اسوه عشق و ایثار،حضرت زینب (س)موجب تسکین آلام بیماران گردیدند. 

بدون تردید تاریخ وامدار از خودگذشتگی و مجاهدت های پرستاران و شهدای عرصه سلامت خواهد بود و فداکاری آنها در ذهن ها با افتخار و قدرشناسی به یادگار باقی خواهد ماند.

تقویت حوزه مراقبت،بهداشت،آموزش و پیشگیری در راستای ارتقای بنیه‌های بهداشت و درمان و حرکت به سمت بهداشت و پیشگیری محوری ضروری است و امید است با نگاه تخصصی تر به مقوله پرستاری،پیگیری درخواست ها و مطالبات پرستاران و کیفی سازی خدمات پرستاری،نظام پرستاری را حرفه‌ای‌تر،گسترده‌تر و جذاب تر برای جوانان برنامه‌ریزی کنیم.

شرایط کنونی نسبتا آرام بیماری کرونا در استان گسترده کرمان را به بهای اندک به دست نیاوردیم.شهدای عرصه سلامت،جان و نگاه پر مهر خود را در این راه فدا کردند.از شما مردم فهیم و نجیب استان کرمان می خواهم با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی یاریگر سپید قامتان عرصه سلامت باشید.

اینجانب با تبریک میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه سلامت،با تقدیر از دانشگاه های علوم پزشکی استان،فرا رسیدن روز پرستار را به پرستاران فداکار و مسئولیت پذیر استان کرمان صمیمانه تبریک عرض نموده و از تلاش‌های فراوان و ماندگار پرستاران ومدافعان سلامت بویژه در کنترل مناسب بیماری کرونا تقدیر و تشکر می کنم.

تندرستی،سرافرازی و بهروزی روزافزون سفیران سلامت را از خداوند منان مسالت دارم.

علی زینی وند
استاندار کرمان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها